Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!
Tommy er Tommy, han er forutsigbar som et sveitsisk koko-ur når vi lager en tråd hvor vi kommer over temaet SAS IC og crew. Det er også greitt å ha noen andre på forumet som får meg selv til å fremstå som beskjeden.
Men, det jeg tror Tommy vil frem til, som er et issue som er SAS-spesifikt er:
- Layout forran rad 1 er ganske identisk på alle operatører sine identisk. Det er ikke plass til mer seter her. Men, det betyr ikke at plassen dermed er død-plass og ikke kan gjøre nytte for passasjerer.
- SAS er det eneste selskapet jeg har flydd med på langdistanse som mener at det er en nødvendighet å blokkere ved gardinen der fremme og forsvare dette som om det var det siste man gjorde.
- SAS er også det eneste selskapet jeg vet om som har denne minikabinen (rad 7-8 på 340'ene) hvor jeg har opplevd gjentatte ganger å bli kastet ut av forhåndsreserverte seter for å få dette omgjort til "crew lounge"/ID-seter.
Når man er 30-40 pax som skal få unna morgenturen og andre småærend før landing så er det høyst upraktisk at alle må stå i kø for de to toaletter som finnes ved galley mellom kabinene. Her går man i beina på crew som allerede er godt opptatt med å rydde og klargjøre flyet.
Det andre er at reiser man i lag med noen og vil prate litt sammen og tilfeldigvis sitter langs hver sin midtgang så må da alle gå og tråkke igjennom det samme galley-området for å komme seg frem og tilbake. Gud nåde den som forsøker å gå igjennom fremme. På min forrige SAS-IC-tur opplevde jeg til og med at et crew-medlem guidet meg igjennom omtrådet der fremme ifbm med et setebytte og da jeg skulle tilbake til det forrige setet for å hente resten av lsestoffet og tok samme veien tilbake etter å ha snudd ved rad 1, ble jeg tatt tak av et annet crew og høvlet over på det styggeste.
Så ja, splitt gjerne ut disse innleggene og denne debatten, men det er noen av oss som legger igjen litt mer enn trivielle summer i lønnspotten til SAS som sitter igjen med inntrykket av at deler av bolaget helt har glemt hvem som betaler gildet og hvem som er kunden.
-A
Foran gardina er det to hoveddører, 1L og 1R. Her er det 4 CC-seter. De MÅ være der. Mellom disse har Purser sitt "kontor" med kontroller for temp, lys og IFE. Det ville ikke være plass til noe annet. Crew bunks sitter på tvers av fartsretningen og opptar minimalt med plass. Tvers over gangen har man et toalett som er nesten identisk med de som pax bruker. Ingen crew lounge i det hele tatt!
Tommy er Tommy, han er forutsigbar som et sveitsisk koko-ur når vi lager en tråd hvor vi kommer over temaet SAS IC og crew. Det er også greitt å ha noen andre på forumet som får meg selv til å fremstå som beskjeden.

Men, det jeg tror Tommy vil frem til, som er et issue som er SAS-spesifikt er:
- Layout forran rad 1 er ganske identisk på alle operatører sine identisk. Det er ikke plass til mer seter her. Men, det betyr ikke at plassen dermed er død-plass og ikke kan gjøre nytte for passasjerer.
- SAS er det eneste selskapet jeg har flydd med på langdistanse som mener at det er en nødvendighet å blokkere ved gardinen der fremme og forsvare dette som om det var det siste man gjorde.
- SAS er også det eneste selskapet jeg vet om som har denne minikabinen (rad 7-8 på 340'ene) hvor jeg har opplevd gjentatte ganger å bli kastet ut av forhåndsreserverte seter for å få dette omgjort til "crew lounge"/ID-seter.
Når man er 30-40 pax som skal få unna morgenturen og andre småærend før landing så er det høyst upraktisk at alle må stå i kø for de to toaletter som finnes ved galley mellom kabinene. Her går man i beina på crew som allerede er godt opptatt med å rydde og klargjøre flyet.
Det andre er at reiser man i lag med noen og vil prate litt sammen og tilfeldigvis sitter langs hver sin midtgang så må da alle gå og tråkke igjennom det samme galley-området for å komme seg frem og tilbake. Gud nåde den som forsøker å gå igjennom fremme. På min forrige SAS-IC-tur opplevde jeg til og med at et crew-medlem guidet meg igjennom omtrådet der fremme ifbm med et setebytte og da jeg skulle tilbake til det forrige setet for å hente resten av lsestoffet og tok samme veien tilbake etter å ha snudd ved rad 1, ble jeg tatt tak av et annet crew og høvlet over på det styggeste.
Så ja, splitt gjerne ut disse innleggene og denne debatten, men det er noen av oss som legger igjen litt mer enn trivielle summer i lønnspotten til SAS som sitter igjen med inntrykket av at deler av bolaget helt har glemt hvem som betaler gildet og hvem som er kunden.
-A