My bags are packed, and I'm ready to go.....

Disse "Please do not disturb" lappene er en genial oppfinnelse. Prøv de neste gang på hotell. :)

Disse "Please do not disturb" lappene er en genial oppfinnelse. Prøv de neste gang på hotell. :)

Jada!!

Men: har ikke vaskedamene en slags oversikt over hvilke rom gjester skal sjekke ut av? F.eks. på et av hotellene, stod det at "Bed sheets will be changed every third day, or on the day of your departure". Det vil si at de må ha en slags oversikt over når det flyttes ut av de forskjellige rommene. Og når en kan beholde rommet til klokken 12, så kunne de f.eks. tatt de rommene til slutt? Evt. sjekket med resepsjonen om gjesten var ute eller ikke?

Dessuten har jeg jo ikke rukket å henge den ut, når jeg nermest våkner av at døra spretter opp...

Uansett "do not disturb", Hard Rock Cafe og kanselleringer ser det jo ut som du har hatt en fin tur, og det var vel hensikten? At det ble litt krøll i går, men at du fremdeles er fornøyd kunde er jo hyggelig både for deg og selskapet. At andre her ville håndtert situasjonen på en annen måte er jo ikke rart, noen reiser mye og er lei forsinkelser, mens du hadde jo ferie og fikk en opplevelse av dette. At noen ville spist på en lokal restaurant, mens andre spiser på HRC er vel fordi vi har forskjellig smak, og det er vel derfor vi drikker....

Så får vi håpe at turen til OSL gikk fint og at du fikk en god lunsj ombord :)

Bagasjen sendt nok en gang, men denne gangen var agenten gjerrig på Priority-tag'en... jaja.. De virker vel ikke på OSL allikevel??

Hvis du ser det, kan du jo også kommentere det. Kan jo være lett å glemme og sette på....

Jepp, har skrevet om Swiss Business-kupp tidligere. Deres ufleksible business-biletter er utrolig billige - nesten på alle ruter! Forskjellen til Economy er ikke stor.
Forskjellen business-economy vil jo uansett være lounge, fasttrack, dedicated check-in etc - så jeg vil jo si at forskjellen er relativt stor. EDIT: Du mente pris? Excuse my comments.

Artig rapport ! "Meningsløse reiser" er ofte de beste reisene. Men denne HRC-greia skjønner ikke jeg heller !

Har selv opplevd at loungedragene ikke kan foreta ombookninger ved kansellering, da billettkontoret sitter på oversikten over hotellrom osv. Var ute for det samme i Hamburg for et drøyt år siden, og da ventet jeg 1,5 timer i kø for å få booket om og få hotellrom. Men da var alle flighter sørover fra HAM kansellert pga dårlig vær i den delen av Europa. Men når jeg først kom frem, ble alt fikset til toppkarakter!

BF:cool2

Er mulig du har et poeng der.. Som nevnt stod jeg i kø et par timer, om ikke nermere tre.. Og køen jeg stod i var kun for de som også hadde tilgang til lounge... Hvorfor stod da alle der nede, hvis de kunne fått fikset det i loungen??

Uansett "do not disturb", Hard Rock Cafe og kanselleringer ser det jo ut som du har hatt en fin tur, og det var vel hensikten? At det ble litt krøll i går, men at du fremdeles er fornøyd kunde er jo hyggelig både for deg og selskapet. At andre her ville håndtert situasjonen på en annen måte er jo ikke rart, noen reiser mye og er lei forsinkelser, mens du hadde jo ferie og fikk en opplevelse av dette. At noen ville spist på en lokal restaurant, mens andre spiser på HRC er vel fordi vi har forskjellig smak, og det er vel derfor vi drikker....

Vet du hva? Det inlegget der føler jeg er noen av det mest fornuftige jeg har lest i dag.. Greit, de fleste ville sikkert spist noe lokale, walisiske greier. JEg gikk på HRC.. Jeg var på tur alene, og da gjør jeg faktisk som jeg vil selv.. Men det betyr jo ikke at folk ikke kan få mene hva de vil om det...

Og jeg kan ikke skjønne hvordan jeg kunne håndtert noe annerledes i går... Jeg var hele tiden klar over at jeg ikke kom til å sette mmeg i noe flysete i går kveld, og om det da tok 15 eller 120 minutter å stå i kø, betydde ikke så mye, annet enn at det var drit kjedelig å stå der... Men jeg var jo ikke den eneste, og det var jo aldri BA sin feil, men allikevel ryddet de opp..

Fryktet det verste, som å måtte sove på terminalen, og så evt. fly f.eks. AY via HEL eller noe sånt (eneste OW-alternativ jeg kom på), men fikk plass på det flyet jeg ville neste dag (stod altså frivillig over det første), og en helt ålreit seng å sove, samt to ganske greie måltider... Ja, selvsagt er jeg en fornøy kunde da.. Er det noen som ville vært misfornøyd med det??

Siste bit av rapporten kommer etterpå.. Nå venter lasagnen...

So.. Etter et par sykt gode rundstykker med bacon, og et par-tre colabokser, følte jeg det var på tide å røre på seg.. Så også at det var tildelt en gate (Det skjer visstnok ganske sent på LHR.. De vil visst at man skal bruke mer tid på det kjøpesenteret som T5 egentlig er.. For meg betyr det selvsagt mer tid i loungen :p)

BA766 hadde fått tildelt gate 10b, og jeg fant ut at det var ned en etasje.. Skjønte dermed at her ble det busstur.. Vel vel, tok rulletrappen ned (hvorfor skal alle stå å vente på den heisen når det er en rulletrapp rett bak?), og fant gate 10b, og satte meg ned og ventet..

Etterhvert ble det boarding, sånn forholdsvis etter skjema.. Ble busset ut, og parkerte etterhvert ved siden av en A319 (skamme meg: Husker ikke reg'en), og alle var ombord i tide.. Snaut belegg i Business var det og... 7 rader var satt av som sist, og Det var vel tre av de 7 to-seterne som det satt to på.. Av tre-seterne på høyre side, var det tre som var helt tomme, på rad to satt det faktisk tre stykke, og ellers en mann på hver rad.. Skulle tilsi et belegg på under 50%.. Crewet bestod av - telte vel hele 5 totalt - 4 damer, og en unggutt.. Så ikke ut som han kan ha vært noe særlig mer enn 20.. Uansett, alle gjorde jobben sin til bestått, og vel så det.. Hun som tittet på boardingpasset mitt ved boarding, virket litt sur med en gang, men hun rettet også definitivt opp førsteinntrykket underveis (jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de må titte på boardingpasset... Var flere som gikk forbi, og de ble nærmest halt tilbake så hun fikk sett på dem..).

Vi var vel strengt tatt klare for push på tid, men så var det det med slots og sånt... endelig "trille-avgårde-bortover-rullebanen-tid", var vel en time etter STD... ble stående en god stund ved gaten, som egentlig lå rett ved bane 9R, som vi tok av fra.. Var forøvrig en SK-maskin, som hadde tenkt seg samme vei, men den sneik vi forbi ^_^

Vel oppe, og i motsetning til på turen nedover, ble det ikke opplyst noe om serveringen ombord.. Drikketralla som de både gikk med først sist jeg gløy dem, samt ble annonsert på turen nedover, uteble også.. Her gikk de rett på med maten...

Serveringen begynte denne gangen bakerst.. Jeg satt omtrent midt på, så det betød ikke så mye for min del.. Valget var en Chicken Cæsar Salad, eller Forvokste chilireker med nudler.. Jeg gikk for nudelrekene, og de smakte riktig så bra.. Var også med tom kjeks og et par ostebiter som jeg ikke aner hva heter, men den ene minnet om "vanlig gulost", mens den andre var mer hvit og kremete.. Det gikk uansett ned. Desserten var hvit Belgisk sjokoladetrøffel, eller noe sånt.. Alt var definitift spiselig.. Eneste problemet, føler jeg, er at det såvidt er plass til alt på brettet, og at det kan bli litt trangt.. Også ser det jo fint ut, med fancy tøyserviett med bestikk inni - pakket inn i plast... Men ellers, topp service ombord, og knall mat..

Etterhvert dukket Oslo opp på venstresiden, setebeltelys slått på, og vi startet innflyvning mot 01R.. Svingte av rett forbi terminalen, og var kjapt fremme ved gaten.. Passkontrollen gikk greit, og tuslet så mot bagasjehallen..

Om Pri-tag hadde hjulpet, vet jeg ikke.. Min (som hadde reist uten), kom rett foran en som hadde... Ellers var det festlig der i dag.. Var vel ikke mindre enn fire flighter som stod oppført skjermen over bånd 8, inkludert to charterflighter.. Og så fort den ene (DY fra Hamburg), så dukket en ny opp...

Aner ikke hvor lang tid det tok før første BA-bag kom, og egentlig ikke hvor lang tid det tok før min kom heller, men jeg stod nå der en liten stund.. Også lurer jeg veldig på om synet til det norske folk har begynt å bli dårligere... Det er en svær rød strek på gulvet, med påskrift om at man skal stå bak nevnte strek... Næh.. Det betyr sikkert ikke at man skal gjøre det..

Fant min koffert, tulset så inn Tax-free (det gjør man selvsagt etter at man har fått bagasjen..), handlet litt sjokolade, øl og sprit, og deretter ned til FedEx, hvor bilen fortsatt stod, og reiste hjem..

Alt i alt, en bra tur, og den lille "incidenten" i går, klarer jeg fint å leve med.. Gleder meg allerede til neste BA-tur i Desember.

Last edited:
Du må huske at den røde streken gjelder alle andre, ikke en selv. Visste du ikke det?

Og det med drinketralla hos BA. Min erfaring er at den drar de ikke frem i CE-klassen når det er lite folk, da får du drikker "on request". De vil ikke plage fintoflk med slike kjøretøy. Hyggelig å høre at du hadde en fin tur med, artig å lese underveis og kommentere. Skal selv over med BA i okt/nov en gang. Takk for skriveriene!

BA har vel også en "safety-policy" at kabinsjefen skal se på alle setekvitteringer ved ombordstigning whatsoever - var ihvertfall slik på Gardermoen i gamle dager..

Tja.. Tax-freen kan jo ta litt tid, hvis køene er som de f.eks. var i dag.. Men jeg hadde nok helt sikkert rukket det, om jeg hadde prøvd..

På taxfreen gjelder det å være smart både når det gjelder å finne varene og hvilken kasse, jeg vet godt hvor mine faste viner og champagner er plassert. Har aldri stått mer enn ett minutt i kø for å betale uansett hvor kaotisk det har vært der, en gylden regel er at kassene som står bakerst (nærmest bagasjebåndene) er de man bør gå for.

Takk for å holde oss underrettet, det eneste jeg savner er bilder av mat og drikke ombord såvel som i loungen.

Skal gå igjennom noen bilder i løpet av helga.. Dessverre lite mat- og loungebilder.. Føler liksom ikke helt for å dra'n fram over alt (*kremt* D40'en, altså..)

Hva mener du? BA har her gjort det jeg føler de kan for å hjelpe meg, og jeg er fortsatt en fornøyd kunde.. Hva slags approach ville du tatt hvis du hadde vært i samme situasjon i går kveld?

Vel, vi har vel klarlagt et par ting allerede?

Dersom du synes det er greit aa bli forsinket i 24 timer, bra for deg. Dersom du synes det er greit at du har et oekonomisk tap, bra for deg. Der er vi uenige.. Selv om det ikke er BAs feil, er det jo heller ikke din feil og det finnes klare regler i slike situasjoner.

Naa er det vel forsaavidt din egen feil siden du velger aa snorke paa et hotell paa LHR istedetfor aa komme deg hjem og til din planlagte TRD tur. BA kunne faktisk hjulpet deg slik at du kommer deg paa et senere fly til TRD uten problemer og kostnader slik at du ikke faar det oekonomiske tapet du paafoerer deg selv.

Men det er klart at som vanlig er du din egen mann og gjoer ting paa din egen maate, saa da trenger man vel ikke aa komme med raad om hvordan man kan gjoere ting i forbindelse med kompensasjon etc.

Og siden du er fornoeyd, bra for deg.

Enig med Martin. Innlegget er flott. Folk er forskjellige og takk for det! ;)

Vel, vi har vel klarlagt et par ting allerede?

Dersom du synes det er greit aa bli forsinket i 24 timer, bra for deg. Dersom du synes det er greit at du har et oekonomisk tap, bra for deg. Der er vi uenige.. Selv om det ikke er BAs feil, er det jo heller ikke din feil og det finnes klare regler i slike situasjoner.

Naa er det vel forsaavidt din egen feil siden du velger aa snorke paa et hotell paa LHR istedetfor aa komme deg hjem og til din planlagte TRD tur. BA kunne faktisk hjulpet deg slik at du kommer deg paa et senere fly til TRD uten problemer og kostnader slik at du ikke faar det oekonomiske tapet du paafoerer deg selv.

Men det er klart at som vanlig er du din egen mann og gjoer ting paa din egen maate, saa da trenger man vel ikke aa komme med raad om hvordan man kan gjoere ting i forbindelse med kompensasjon etc.

Og siden du er fornoeyd, bra for deg.

Ok. Jeg var faktisk ikke klar over at BA kunne booket meg om hos SK.. Hadde jeg visst det, ville jeg selvsagt spurt om det, tatt 07:55-flighten, og tatt et fly til TRD et par timer senere enn opprinnelig planlagt..

Etter tre timer i kø, var jeg mildt saft lei.. Fikk spørsmål om jeg ville være med første flighten. Ble fortalt at den ville lande klokken 11. Det ville gitt meg snaue halvannen time på å komme meg hjem, skifte, evt. dusje, pakke om, og komme meg tilbake for å rekke innsjekk.. Og det inkluderer venting på bagasje på OSL, og tilsammen en halvtimes kjøring.. Det hadde blitt knapt, og jeg orket ikke stresse med dt, og valgte å ta det økonomiske tapet, på rundt tusenlappen, for flybillett og togbillett.. Hotellrom er selvsagt avbestilt..

At BA kunne booke meg om hos SK, var jeg altså ikke klar over.. Hadde jeg visst det, ville jeg selvfølgelig forsøkt å komme meg til TRD...

Back