For det første:Hvor jeg spiser, føler jeg er opp til meg.. Gidder ikke på krangle om det...
Second:
Satt i loungen, hadde akkurat tatt en cola (hadde bil på OSL som jeg hadde planer om å sitte i nå). Div. batterier begynte å bli flate, så jeg tuslet rundt etter en ledig plass med stikkontakt.. Fant en, og gikk og sjekket flightinfoskjermen på vei for å hente tingene mine: BA 770 Oslo canceled!!!
Som den uerfarne loungegjesten jeg er, fant jeg allikevel ut at de damene bak den skranken, kan sikkert hjelpe meg..
Det ble min tur, og jeg la fram problemstillingen min. Hun sa så jeg skulle gå til Flight Connections Center (FCC). Det er da der man går gjennom når man connecter gjennom/til/fra T5.. Ble fortalt at jeg skulle gå til gate 14 eller 16... Tuslet ned dit, og så en skranke.. Her var jeg - som jeg og hadde vært oppe i loungen - overrasket over den korte køen.. Det var dog ikke riktig skranke, og en dame ba alle som hadde fått flighten kansellert gå til CC (Jeg var fortsatt ikke helt sikker på hvor det var..), og alle fikk beskjed om å gå til gate 16.. Vi ble loset gjennom gaten, og ned et par etasjer, hvor FCC lå.. Her var det plutselig litt mer kø.. Skjønte fort at noen av skrankene var til "de uvaskede", men de til venstre var til de som fløy First/Club, eller var Sølv eller Gull hos BA. Siden jeg fløy Club, gikk jeg dit...
Og hvilket sjakktrekk :drunk:. Jeg må innrømme at jeg ikke fukgte helt med på det selv, men hørte andre snakke om at den "vanlige" køen gikk fortere.. Det var flere mennesker i køen, men samtidig flere agenter bak skrankene..
Jeg vet at jeg havnet i køen en eller annen gang før min gate egentlig skulle close (18:45, lokal tid), og da jeg endelig var ferdig, skulle jeg egentlig ha landet på OSL.. Så en to-tre timer i kø, stod jeg nok..
Nå skal jeg ikke skylde på BA for det som skjedde, for det er ikke de som styrer ATC-tjenesten i det landet her, men litt pepper skal de får, fordi noen plutselig fant ut at skiftet var over, og gikk hjem... Kom riktignok noen nye etterhvert, men det skapte nok en del irritasjon i køen... Ble til slutt min tur, og da gjorde de definitivt jobbe sin! Kunne velge mellom både den første, og den andre flighten i morgen.. Med den første kunne jeg ha rukket TRD-flyet, med ankomst klokken 11, men for å være helt ærlig, følte jeg ikke for å stå opp for å rekke 07:55-flighten, for så å lande på OSL klokken 11, hjem, dusj, tilbake, og ombord hos SK klokken 13... Jeg bestemte meg fort for å ta en no-show i morgen, og droppe TRD denne helgen... Litt surt med den urefunderbare flybilletten, men jeg får hvertfall avbestilt hotellet...
Fikk også diverse vouchers, som gav meg to gratisturer med "Hotel Hoppa", som er en Shuttle-service til de lokale hotellene, samt en voucher som gaver meg både et rom, middag og frokost på
Holiday Inn, M4 Junction 4.
Så var det nok en gang "inn" i UK, og til bagasjebåndene.. Karen i FCC sa jeg skulle går til bånd 7, som var tomt, dog skulle det komme noe fra bl.a. GVA på det.. Tittet rundt på de andre båndene, men null spor til min koffert.. Så titter jeg tilfeldigvis opp på en skjerm: "Is your flight cancelled?" Jepp!! "Go to carousel 9".. Aahh. Var ikke det kameraten i FCC sa.. Gikk dit, og fant kofferten med en gang..
Så ut, og finne ut hvor bussen gikk fra. Fant holdeplassen, og ble sistemann ombord på en stapfull buss, som kjapt var fremme.. Kom meg inn, og fikk sjekket inn med en gang, i en egen skranke for de som hadde fått en kansellert flight.. Og sånn for å gni de ekstra inn, fikk jeg rom 769, slik at hver gang jeg går ut døra, ser jeg rett på skiltet på rommet over gangen, 770, som var flightnummeret på flighen min..:angry:
Kom meg opp, fikk satt i gang lading av laptop og telefon, og gikk ned og fikk meg mat.. Grei liten buffer, så det var faktisk "all you can eat".. Ble forklart prinsippet med bufeen, og ble og forklart at jeg måtte betale drikke selv.. Greit det, måtte bare ut i minibanken og ta ut litt mer.. Vel tilbake, forsynte meg et par ganger, uten at hun som hadde fortalt meg at jeg måtte betale for drikke kom og spurte hva slags drikke jeg ville betale for.. Fikk til slutt huket tak i en kar, og bestilt en øl.. Da ølen kom, var jeg ferdig med å spise, og egentlig var ikke ølen god heller.. Men ellers helt ok mat...
Er nå booket på BA766 i morgen, og allerede sjekket inn på sete 4F.. Frokosten her var til 10:30, så det passer greit.. Bør rekke en drøy time i loungen i morgen og.. Hey, jeg får to loungebesøk på en billett
Som nevnt over: Jeg klandrer ikke BA for noe..Flighten ble kansellert pga. ATC-tull, og ok, selv om dama i loungen
kunne ha ordnet det, og selv om de
kunne vært et par til på jobb i FCC hele tiden, så hadde jeg ikke kommet meg fra LHR i kveld uansett.. Det tok kanskje litt tid, men når det endelig ble min tur, ordnet de kjapt opp, med både hotell og mat, og kjapp ombooking, uten spenstige omroutinger rundt i Europa.. Jeg ser nok ikke igjen pengene for SK-flighten (Jeg kan vel ikke få igjen de på noen reiseforsikring??), men det får heller være...
Det skjedde hvertfall noe spennende på denne turen