Lech 2025

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Vel, da var det nok en vinterferie i Lech. Mye kopi fra tidligere, men litt er alltid nytt.

SK841 passet fint denne gangen og med avgang på søndager kl11:30, er det en riktig så behagelig avgangstid. Bil til OSL, og inflasjonen på forhåndbooking på P10 var på friste 30% fra i fjor. Så Avinor gjør sitt for å øke inntektene. Og det er lite hensiktsmessig med tog når det er nok bagasje med til å nærme seg MTOW på bilen.
031e88addc608aa3f27ecad27b10203c.jpg



Bagasje og spesialbagasje ble levert, og det gikk radig gjennom sikkerhetskontrollen og jeg kunne plukke opp et klikk&hent pose med noe hårvoks, som var vesentlig billigere gjennom et 3 for 2 tilbud der, enn via ymse nettbutikken.

Frokost i loungen, som var som den i grunn pleier

908bbf6b327b58b18e23edd639f09ca3.jpg


En liten pre-departure pils
52856e8cf5bf76bed4bd4bff76b2542a.jpg


Ut på midten av D piren hvor «flyktningsekspressen» skulle ta oss til ZRH.

304bc225f1f2ed85586699b99e3befd5.jpg


TBC…..
 
På gate D-og-noe stod SE-RUO klar for å ta oss de cirka 2 timene ned til ZRH. rader pluss, såvidt jeg husker. Vi har 9EF og 8EF så barna fikk hvert sitt vindu. Nesten fullt fly, men et av få ledige seter var ved siden av meg på 9D.

SE-RUO hadde like før kommet inn på KSU, før den skulle videre til ZRH.
aaa2eac2c245ec9f94011e87729474df.jpg


Mett et loungen, så holdt med en te ombord. Samt fikk slengt inn et halvt glass cava fra flanken mens jeg satt der.
1d30be690967206975c3819bc3b95853.jpg

3478314cb63b5b5ed45721a478fa4713.jpg


Ankomst ZRH i rute, og som nesten alltid var det landing på bane 32
59e24f7f78b38b2c3926e62035325a96.jpg


Litt venting på bagasjen, før vi kunne gå ut til den ventende minibussen (med henger) som skulle kjøre oss til Lech

73deba0aa09dce64b36874ee5d65233f.jpg
 
Antallet observasjoner er ikke nok til å kunne si at dette er en statistisk valid analyse, men mitt inntrykk er at 9.rad er go-to om man ønsker å maksimere sjansen for ikke-full rad på Go hos SAS. Velger alltid 9F om mulig, og ifølge loggen min har jeg 23 turer i det setet med SAS de siste to årene. I 16 av tilfellene har ikke flyet vært fullt, og i 14 av de 16 har 9E vært ledig (i 12 av de 14 har jeg forresten notert et vennlig nikk mellom meg og vedkommende på 9D). Ikke vet jeg om det faktisk er en greie at de pleier å være "snille" på 9.raden, men erfaringen er hvertfall riktig god :)
 
Sammenlignet med endel tidligere år var det kanskje hakket bedre forhold i løypa, eller rettere sagt sagt: det holdt seg bedre gjennom dagen. Selv om det stort alltid har vært bra. Dog var det lite offpiste denne gangen.

Lech er jo endel av hele Ski Arlberg området så en dag stakk vi over til Warth i økten før lunsj. Men eldstemann og jeg hadde en dagsutflukt ved å stå helt til andre enden av anlegget etter St.Anton.

3622dc6dcc9bcb8b642024369aee558f.jpg

6690f058ab88bc285cc1e44d8ddebcba.jpg

37fdb37dd189f521a38f464fb169f863.jpg

0dd9940c5031d6cd6a33661f62ead00b.jpg

2483278426b2813d28c7e6c27a37c954.jpg

5b3459eaed3f9162f2435ffc651d3bb1.jpg

050138af3b8bb3645dc88b4ba819c365.jpg

16eea60eb81645c78d1995b91b9375fc.jpg

d48e0d5a4f2c47efbe534b0835d49589.jpg


5d777a0a9c6be9f6716f232404888093.jpg

1912f37d68867e2770856b07856cc76d.jpg

2e34f179cbf66b1116644a6aeb2dc684.jpg
 
Ser jo helt magisk ut oppi der. Men mener du seriøst at skilte viste 80% fall på det meste i løypen? Det er jo basically helt sinnsykt?
 
Ser jo helt magisk ut oppi der. Men mener du seriøst at skilte viste 80% fall på det meste i løypen? Det er jo basically helt sinnsykt?


Det stemmer 80% (men ikke grader)

Som en liten fun fact har jeg tredje beste tid på Stravasegmentet som inneholder det henget og den påfølgende «transportetappen» tilbake til Lech

e9a9c363e131baf7757630e245181a45.jpg
 
Nok en gang var hotellet Goldener Berg. Nytt av året var nytt Spa/Sauna området og et 20 meter langt utendørs svømmebasseng. Praktisk med beliggenhet midt i bakken.

a11bb269ce303c7e8dae8b151b70b1ca.jpg

3f5dbff79c13d484b2b5d5a24a7b7761.jpg

c3152c4679c25009e8dab97244fa6226.jpg

f9effaacec0b82f7faaf39b3702a7f92.jpg

b88ce26e0743c4c186fda6d404efc2b8.jpg


Alter Golderner Berg hvor det både er restaurant, solterrasse og hvor vel de ansatte bor. Stedet for den faste fonduekvelden
17c1e1f1d25fece04bbd5ea67e8473bf.jpg



a8e210181d49b8adcd7f29d87e49fc69.jpg


Som vanlig, ikke noe mangel på god mat og drikke.

dcf320d4734c2157f522fac76c20bb90.jpg

7972bb0916a5ff0c8e3f12219892fa2a.jpg

2bd97eadda559c3ae466682d4943aad7.jpg

6b760140bf4900df321aab7dcf06b500.jpg

23ece7186da4674c372e6aebdfb76cdd.jpg

5a4423632fc9e867599e829fe1e590af.jpg

2c4085d902ae8fcf0ce2f1113bb3ac3b.jpg

1a74cb72239e8aa738485a6391ed41ee.jpg

43f72bfebf305ba72b910afe8af31769.jpg


b38750301377020c9c75cbe885f05b4c.jpg
 
Ellers hadde vi tydeligvis vært der nok ganger til at hotellet både serverte oss champagne og vi fikk diplom og bok fra turistsjefen for å ha gjennomført 10 år i Lech. Det hjelper jo at både hotellets eier, direktør og mange av de ansatte nå kjenner oss igjen.

På tide dra hjem. Først gondol ned til Lech, etterfulgt av minibuss til ZRH.

d502ec0dee488d866cce658025f76656.jpg

238850e1dc819787e264bfae2d1e8990.jpg


På ZRH kom gullkornene godt med, da SAS gjennom Dnata deler skranker med Ajet og Sunwing så køen med tyrkere som skulle hjem på ferie var lang.

Etter hvert kom hybriden OY-KBP inn, for dagens SK842. En av søndagens 4 daglige ZRH-OSL, to hver av SAS og Swiss

d8b0efd079a9655e130c51cc9a662fb2.jpg

72d0887bf0becefbc2aac54dca0a90bf.jpg

53fc805975cbc24afc87293d8cfc6a02.jpg


Var vel 2-3 ledige seter ellers fullt. Flyet kom inn litt før rute, hvilket i blant trengs i ZRH vinterstid da det var mye bagger, kofferter og skibagger som som ombord.

Ellers ikke mye å rapportere fra selve flighten.

b8167ef21a8d83273925819e3607a554.jpg

1bf3ef58a99896154b6e7c926dd0488d.jpg


Ankom OSL innen rutetid, parkerte på D og kunne gå mot bagasjebånd 8 for bagasjen, og 10 for en skibag med barnas ski
dc6e1622753a039c59a5554f722fb1d3.jpg


Bagasjeutlevering tok tid, selv om vi var eneste flight på båndet. Prioritet bagasje funket kkke i det hele tatt og det var av det litt parodiske slaget. Ganske tidlig kom det 15 første kolliene, inkludert en av våre totalt 6. Så stoppet bonden en stund, og da det startet igjen så kom det 3-4 tilfeldige kofferter. Så ny stopp, denne gangen ganske lenge, før resten av bagasjen kom.

OL på Lillehammer lever tydeligvis fortsatt

c76fe95291ecefb8b87ce3188ec454e3.jpg
 
Flott rapport! Dere led tydeligvis ingen betyningsverdig nød....

Hvor mye koster et heiskort der nede nå om dagen?
 
6 dagers pass er vel €423 for voksne, men mener det er langt bedre valuta for pengene enn f.eks Hemsedal.
 
Back
Top