Turen videre gikk greit. Boarding i gang 25 minutter før departure, og da det var enda 5 minutter igjen, begynte noen å dytte flyet bakover. Da det var enda et helt minutt igjen til departure, dro kæpt'n (Teddy) Payne på med throttlene, og vi taxet fornøyd avgårde mot bane 01L.
Vi holdt oss til venstre (det går altså to paralelle taxebaner nedover mot bane 01L). Før vi krysset over, slapp vi fram en liten belgier, som feis avgårde retning BRU.. Ble stående og vente litt til, og plutselig kom det en koreaner, gitt.. Vi dro så avgårde da 10 minutter etter STD, med kanskje en 90% belegg bak, og hvertfall en fire-fem ledige seter foran, av de 7 radene som gjorde nytte for seg som Club Europe..(Ikke medregnet de sju midtsetene på høyre side, som jeg mener ikke blir solgt..) Nabosetet forble ledig, og benplassen var grei.
Jeg håper forøvrig ikke det er meningen at exit-row skulle ha noe bedre benplass, for selv om jeg hadde grei plass, så håper jeg ikke at de andre radene var trangere..
Vel oppe, kom steward Edward Osbourn med sandwicher, og alternativene var ost eller kylling, som jeg valgte.. Hans kvinnelige kollega Jone kom etter med drikketralla, og det ble en cola på meg.. (Kjente et menneske som het Jone en gang..
Han lå i køya under meg på rekrutten) Hun som var sjefen ombord, så jeg nesten ikke, og hun som var penest, jobbet foran
Serveringen var ikke voldsomme greiene, men allikevel er det ålreit at noen tilbyr noe gratis bak i kabinen og..
Landet på 9L, og bremset forholdsvis hardt, før vi taxer ned til andre enden av T5, og fant en gate.. Glemte å sjekke klokka, men ba.dom rapporterer om "on schedule", så nada delay.. Ellers, alt i alt en grei opplevelse med BA på Economy..
Gikk gjennom en laaang gang, og kom til UK Border, hvor selvsagt havnet i kø bak en som tydeligvis ikke slapp inn, men det ble da min tur.. Hun så på passet, så på meg, og jeg fikk passet tilbake med et lite "cheers"..
Kofferten? Har man flydd BA, ser man vel ikke den igjen? Ventet ved båndet i to minutter før den kom ut av hullet i veggen.. Om den da evt. hadde gått en runde allerede, aner jeg ikke..
Fant Heathrow Express, kjøpte billett, og var snart på vei mot London..
Her kommer toget først inn, slipper av folk, så stenger de mens noen medarbeidere går gjennom toget, før de åpner igjen og slipper på nye reisende.. Jeg skjønte først at jeg ikke skulle gå på, da jeg så de andre stod der som spørsmåltegn.. Var dog en dame, som - nølende - gikk inn.. Da begynte PA-anleggetå skrike: "Do not board this train!! This train is not ready for Boarding!! If you have boarded the train, please leave the train!!", og så gikk dama av igjen

. Skulle nesten tro de som pratet så henne..
Ombord havnet jeg i Quiet Zone, som strengt tatt er et fett for meg.. Reiste alene, så jeg hadde ingen planer om å prate ombord. Var dog morro å se han som satt på andre siden, stirret rett på skiltet som opplyste om at bl.a. mobilbruk ikke var lov, der han satt: Hello? Yes, I saw your e-mail...."
Framme på Paddington, var det å gå på hotelljakt.. Haddde adressen, og visste det lå ved Hyde Park.. Her var GPS-funksjonen på iPhone gull verdt (og det er vel det gullet jeg betaler for til Netcom etterhvert og .. Fikk sjekket inn, og av alle etasjer, fikk jeg rom i kjelleren!! Rommet et søk ikke så ille, bortsett fra at de har et skap som det står minibar på, uten noe inni (det er derfor jeg ikke drikker...)
Fant også ut, at adapteren jeg kjøpte på OSL, ikke ville passe med laptopladeren, så nå har jeg nesten flatt batteri, og nada lademulighet.. iPhone til unnsetning igjen

. den her heldigvis en passer som vil inni pluggen..
Edit: Løste problemet, og har samtidig oppdatert denne posten litt.. Får liksom skrevet litt mer på en pc, enn hva en gidder på en iPhone..