Moss lufthavn Rygge legges ned 30OKT16

Ja det skulle bare mangle, selv om bestemmelsene om frekvens er tatt ut reglene om kategori, så er det lov å se forskjell på rute og å flytte noen tomme fly.

Så det er ikke lenger krav til konsesjon og/eller operativ godkjenning?

Just askin' fordi jeg er interessert i problemstillingene som evt. må overkommes for at dette skal kunne realiseres.

Fra Dagbladet:

Nyhetsstudio

12:38Øystein Andersen
Rygge: - Flyplassen åpner ikke igjen : Eieren av den tredje, store flyplassen på Østlandet, Rygge, har gitt opp å få igang passasjertrafikk igjen.
Året før trafikken ble lagt ned i 2016, hadde Rygge 1,6 millioner passasjerer, de fleste med Ryanair.
- Vi jobber ikke lenger aktivt mot flyselskapene for en gjenåpning. Det er bare egnet til å irritere. Flyselskapene er opptatt av helt andre ting enn å kunne fly på Rygge neste vår, sier representant for eierselskapet Jotunfjell Partners og styremedlem i Rygge Sivile Lufthavn, Espen Ettre, til Moss Avis.
Eierne hadde for en måned siden møte med Moss kommune om en omregulering av flyplassen - ifølge Ettre med liten interesse fra kommunen.

Skal man tolke det glasset, om ikke halvfullt, så en i det minste en liten skvett i, så de kanskje tar opp tråden igjen etter Korona?

Skal man tolke det glasset, om ikke halvfullt, så en i det minste en liten skvett i, så de kanskje tar opp tråden igjen etter Korona?

Hvor lenge skal østfoldinger og andre la seg holde med godt snakk og vidløftige vyer? Her har det vært alt fra seriøse aktører til lykkejegere inne i bildet. Ingen av dem har klart å få til noe etter nedleggelsen i 2016. Det er grenser for hvor lenge man bør bruke tid og krefter på å piske en død hest.

Moss Avis i dag. Agurktiden er visst ikke over riktig ennå.

Attachments

• 25251B74-EF02-428E-89A6-F85927A37979.jpg
    25251B74-EF02-428E-89A6-F85927A37979.jpg
    177.9 KB · Views: 1,188
Jotunfjell Partner gir da opp å få liv i Rygge igjen, og flyplassen vil nok en gang bli lagt ut for salg. Forsvaret gjennom Forsvarsbygg har allerede takket nei

Bak betalingsmur:
https://www.moss-avis.no/flyplassev...&session=81d1c13d-3b6e-4991-a144-ee443fd1d59f

Med det tror jeg man kan gravlegge alle fremtidige forsøk på å få liv i den sivile delen igjen, og si: Dett var dett

Enig, en ny flyplass paa Oestlandet, hvor det allerede finnes flyplasser er nok ikke liv laga. Dagens krise i luftfarten gjoer jo dette haaploest, med mindre en stor aktoer med masse penger kommer inn og kan tape penger en god stund. Bedre forbindelser til OSL og TRF fra den siden av fjorden er nok mer liv laga.

Jotunfjell Partner gir da opp å få liv i Rygge igjen, og flyplassen vil nok en gang bli lagt ut for salg. Forsvaret gjennom Forsvarsbygg har allerede takket nei

Bak betalingsmur:
https://www.moss-avis.no/flyplassev...&session=81d1c13d-3b6e-4991-a144-ee443fd1d59f

Med det tror jeg man kan gravlegge alle fremtidige forsøk på å få liv i den sivile delen igjen, og si: Dett var dett

Og det hjelper heller ikke at den kommende regjeringa nok har store motforestillinger mot gjenåpning.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Og det hjelper heller ikke at den kommende regjeringa nok har store motforestillinger mot gjenåpning.

Det kommer an på hvem som skal sitte i regjering. Vinner de rødgrønne (Gud forby) vil SP pålegge Avinor å kjøpe Rygges sivile del, men jeg er enig at andre partier på den siden kan ha visse motforestillinger ja. Jeg tviler også sterkt på at de borgerlige vil pålegge Avinor dette om de forsetter i regjering.

Ja, det eneste Avinor trenger nå er å få prakket på seg RSL. Det var et intervju med en Sp-politiker på NRK-nyhetene i går, og jeg ble sittende og rope til TV-en (har ikke begynt å gjøre det til vanlig riktig enda). Argumentasjonen hans var fullstendig virkelighetsfjern.

Ja, det eneste Avinor trenger nå er å få prakket på seg RSL. Det var et intervju med en Sp-politiker på NRK-nyhetene i går, og jeg ble sittende og rope til TV-en (har ikke begynt å gjøre det til vanlig riktig enda). Argumentasjonen hans var fullstendig virkelighetsfjern.

SP er jo blitt partiet som er fritatt fra aa ta fakta med i betraktning.

Det er en rimelig aktiv Facebook gruppe med rundt 35000 medlemer. Legger merke til at hvis man er uenig med høvdingen der så er det på huet og ræva ut....

De er veldig opptatt at det er langt å kjøre fra Østfold til OSL og at det er lange korridorer på OSL.
Samt at lykken er å få Avinor som eier......
Ny samferdsels minister er tidligere ordfører i Fredrikstad, og han ønsker å vurdere Rygge som alternativ til 3 rullebane, artikkel om dette i E24

https://e24.no/naeringsliv/i/Eav9gl/regjeringen-vil-vurdere-fremtiden-til-rygge-flyplass

S

Notis-sak på NRK:

Vil vurdere Moss Lufthavn

Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) vil vurdere om flyplassen på Rygge i Østfold skal opnast framfor at det blir bygd ei tredje rullebane på Gardermoen.
Til Stortinget opplyser samferdselsministeren at regjeringa ønskjer å setje ned eit uavhengig utval for å sjå på framtidig kapasitet på Oslo lufthamn.
Dette inneber mellom anna om ei tredje rullebane bør byggjast der, eller at Rygge skal takast i bruk som ein avlastingsflyplass.

Back