Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (MH370 KUL-PEK 08/03/14)

Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Hva var luftforsvarsfyren sa om primary target(siste mulige primær plot?) kl0215(50?) I FL290? 200NM fra hva?
Noen som fikk med seg...
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Hva var luftforsvarsfyren sa om primary target(siste mulige primær plot?) kl0215(50?) I FL290? 200NM fra hva?
Noen som fikk med seg...

Jeg vet ikke hva som ble sagt, siden jeg ikke så på. Men det som har vært nevnt tidligere er at primærradar (dvs, aktive radar som ikke er avhengig av f.eks. transpondere) har man antatt at har vist et objekt som man antar er flyet og det har vært registrert på FL290 fram til Pulau Perak (mulig den øya befinner seg 200 nm fra kysten av fastlands-Malaysia?).
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Lad konspirations teorierne starte-...
En af dem går på at flyet er bortført til Nordkorea....bloody hell....DEN tror jeg ikke på..
Men en B777 kan ikke bare forsvinde op i den blå luft...Nogen ved hvad der er sket og hvor flyet holder,,måske...men er det ikke noget om at det er vanærende for asiater, når sådan noget sker ??
Hilsen Ole
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

men er det ikke noget om at det er vanærende for asiater, når sådan noget sker ??

For en japaner av den eldre garde muligvis, men ellers ikke noe mer enn for andre. Man kan selvfølgelig spekulere i missiler eller annet skyts, eller tekniske hendelser som er skjult, og som noen kanskje vil forsøke å holde hemmelig - men jeg tviler, og slike spekulasjoner tjener ingen. Flybransjen er ganske godt regulert internasjonalt og har veletablerte standarder for rapportering (også anonymt) (og også hvordan slik etterforskning skal ledes og organiseres) og Vietnam, Thailand, Kina og Malaysia har så vidt jeg vet holdt seg godt innenfor disse.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Syns tidligere BA kaptein Rosencheins Helios-lignende teori fortsatt virker blant de mest rasjonelle, undrer litt over at den ikke er lengre fremme i mediebildet.

Videoklipp på SkyNews - Recreating Cockpit Conditions -i menyen til høyre:
http://news.sky.com/story/1224430/malaysia-airlines-plane-relatives-vent-anger
Enig i at det er et mere plausibelt scenario enn mye annet.
Forklarer dog ikke hvorfor transponderen ble skrudd av/plutselig ikke virket...
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Er det mulig at et lands militære har skutt ned flyet ved et uhell, og ikke vil dele info? Eller er dette for lett å gjennomskue?
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Forklart på forrige side. Pga hypoxia gjør man irasjonelle ting og slår av transponder

Kan selvfølgelig hende, men virker noe merkelig at det første de gjør(hvor lang tid går det her? Edit-ser det står 3min http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 )etter å ha blitt handet til vietnamesisk ATC og alt virker normalt ("Goodnight"), er å fikle med transponderen.

Hva med samtalen en Cathay(?) pilot hadde med MH370 på 121,5 etter at vietnameserne ikke fikk kontakt med flyet. Var det bare mumling, eller var det en samtale? Samtalen burde vært recorded på (flere) bakkestasjoner. Merkelig vi ikke får høre mere om hva som ble sagt her, imho.
 
Last edited:
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

MH370 er ute og flyr nå den da... Skulle de ikke bytte navn på flighten?
 

Attachments

  • mh370.png
    mh370.png
    239.4 KB · Views: 1,280
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Da blir det spennende og se hva de kinesiske satelittene har funnet.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Dette begynner å bli mer og mer mystisk. Ikke rart LOST konspirasjonsteorier får utfolde seg nå.
Når vi er i 2014, men alle trafikk til hav og land, all satellitt overvåking og radar så er det litt søkt at dette kan skje. Tiden vil jo vise, men om det har fløyet over noe land, så bør visse generaler gremmes over deres lands overvåking av grenser.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

En ny teori er at etterforskningsledere har fått alle opplysninger om hver PAX og crewet og dermed alle mobiltelefoner som er i deres profiler osv.

Etter hva noen sier, er at de har ringe et antall mobiltelefoner tilhørende crewet ( 12 personer) og til en del av paxen. Mange av telefonene ringer !! Hvis dette er sant - så ligger ikke disse telefonene i vann og da skulle de enkelte telefonoperatørene se hvilken base telefonene er logget på - så lenge batteriene på telefonene holder.

Og som mange skriver - med dagens teknologi - så forsvinner ikke flyene for godt uten at noen vet noe - det lukter kapring og politikk.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Hvis noen bevisst slår av alle sendere i flyet, er det ikke noe problem å 'go black' i åpne sivile områder. Midt på natten er det heller ikke mulig å skille fly fra hverandre visuelt.

Det virker mer og mer som at noen med 'mer enn gjennomsnittlig kunnskap' om cockpitsystemene har vært involvert - så får man tolke det som man vil ...
 
Back
Top