• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Malaysia Airlines og deres restrukturering

Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Myndighetene i Malaysia truer leasingselskaper og andre kreditorer til å ta store tap og avskrive gjeld. Hvis ikke slås selskapet konkurs
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Er overføring til Firefly i gang? Ihervtfall skal de starte å operere 737-800 fra Q1 2021, hvilket de fleste antar kommer fra Malaysia Airlines

https://www.reuters.com/article/mal...art-jet-flights-in-q1-next-year-idUSL4N2H62WL

Firefly Airlines will start flying jet planes in the first quarter of next year, its parent Malaysia Aviation Group (MAG) said on Thursday, in a sign MAG is shifting its focus as core brand Malaysia Airlines struggles to survive.
 
I følge Reuters ryktes det en snarlig ordre på 20 A330neo for å erstatte deres A330 maskiner

https://www.reuters.com/business/ae...cquire-20-airbus-a330neos-sources-2022-08-10/

Bekreftet i dag. 10 A330-900 bestilles rett fra Airbus, mens 10 leases fra Avolon, så er vel en eksisterende ordre.

https://www.airbus.com/en/newsroom/...acquire-20-a330neo-for-widebody-fleet-renewal

Malaysia Aviation Group (MAG), parent company of Malaysia Airlines, has selected the A330neo for the carrier’s widebody fleet renewal programme. The initial agreements cover the acquisition of 20 A330-900 aircraft, with 10 to be purchased from Airbus and 10 to be leased from Dublin-based Avolon.
 
Nå sliter de litt med catering etter de ikke har fornyet kontrakten med deres tidligere leverandør uten å ha en ersatter helt på plass

https://www.ch-aviation.com/portal/news/131707-no-catering-contract-in-place-at-malaysia-airlines

Malaysia Airlines (MH, Kuala Lumpur International) is experiencing some passenger discontent after ending its pre-existing catering contract on September 1 without having locked in another provider. Consequently, some passengers are complaining about being served packaged food such as biscuits and bread on flights rather than the traditional in-flight meal. Malaysia Airlines has long enjoyed a strong reputation for its inflight catering.
 
Med levering av deres 3. 737-MAX 8 starter de året med følgende flåte:

737-800:42
737-MAX 8: 3
A330-200: 9
A330-300: 15
A350-900: 7

Så har de også MASwings:
ATR-72: 10
DHC-6 Twin Otter: 6

FireFly:
ATR-72: 9
737-800: 5
 
Monteringen av deres første A330-900 er i gang.

https://x.com/MAS/status/1795667438832644330

GOt-ATkaQAAcTuV
 
CDG vil komme tilbake til våren, og blir da deres 2. rute til Europa ved siden av LHR. CDG ble lagt ned i 2016.

https://www.aeroroutes.com/eng/240906-mhns25cdg

Malaysia Airlines in Northern summer 2025 season plans to resume service to France, as the oneWorld member resumes Kuala Lumpur – Paris Charles de Gaulle route on 22MAR25. Airbus A350-900XWB aircraft to operate this route 4 times a week, increasing to 1 daily from 29MAR25.
 
Navnebytte som det var snakk om etter ulykkene har tydeligvis (heldigvis) blitt glemt.
 
Per januar 2025

737-800:42
737-MAX 8: 5 (+2)
A330-200: 8 (-1)
A330-300: 15
A330-900: 1 (+1)
A350-900: 7

Så har de også MASwings:
ATR-72: 9 (-1)
DHC-6 Twin Otter: 6

FireFly:
ATR-72: 9
737-800: 5
 
Back
Top