Malaysia Airlines og deres restrukturering

Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Myndighetene i Malaysia truer leasingselskaper og andre kreditorer til å ta store tap og avskrive gjeld. Hvis ikke slås selskapet konkurs
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Er overføring til Firefly i gang? Ihervtfall skal de starte å operere 737-800 fra Q1 2021, hvilket de fleste antar kommer fra Malaysia Airlines

https://www.reuters.com/article/mal...art-jet-flights-in-q1-next-year-idUSL4N2H62WL

Firefly Airlines will start flying jet planes in the first quarter of next year, its parent Malaysia Aviation Group (MAG) said on Thursday, in a sign MAG is shifting its focus as core brand Malaysia Airlines struggles to survive.
 
I følge Reuters ryktes det en snarlig ordre på 20 A330neo for å erstatte deres A330 maskiner

https://www.reuters.com/business/ae...cquire-20-airbus-a330neos-sources-2022-08-10/

Bekreftet i dag. 10 A330-900 bestilles rett fra Airbus, mens 10 leases fra Avolon, så er vel en eksisterende ordre.

https://www.airbus.com/en/newsroom/...acquire-20-a330neo-for-widebody-fleet-renewal

Malaysia Aviation Group (MAG), parent company of Malaysia Airlines, has selected the A330neo for the carrier’s widebody fleet renewal programme. The initial agreements cover the acquisition of 20 A330-900 aircraft, with 10 to be purchased from Airbus and 10 to be leased from Dublin-based Avolon.
 
Nå sliter de litt med catering etter de ikke har fornyet kontrakten med deres tidligere leverandør uten å ha en ersatter helt på plass

https://www.ch-aviation.com/portal/news/131707-no-catering-contract-in-place-at-malaysia-airlines

Malaysia Airlines (MH, Kuala Lumpur International) is experiencing some passenger discontent after ending its pre-existing catering contract on September 1 without having locked in another provider. Consequently, some passengers are complaining about being served packaged food such as biscuits and bread on flights rather than the traditional in-flight meal. Malaysia Airlines has long enjoyed a strong reputation for its inflight catering.
 
Med levering av deres 3. 737-MAX 8 starter de året med følgende flåte:

737-800:42
737-MAX 8: 3
A330-200: 9
A330-300: 15
A350-900: 7

Så har de også MASwings:
ATR-72: 10
DHC-6 Twin Otter: 6

FireFly:
ATR-72: 9
737-800: 5
 
Monteringen av deres første A330-900 er i gang.

https://x.com/MAS/status/1795667438832644330

GOt-ATkaQAAcTuV
 
CDG vil komme tilbake til våren, og blir da deres 2. rute til Europa ved siden av LHR. CDG ble lagt ned i 2016.

https://www.aeroroutes.com/eng/240906-mhns25cdg

Malaysia Airlines in Northern summer 2025 season plans to resume service to France, as the oneWorld member resumes Kuala Lumpur – Paris Charles de Gaulle route on 22MAR25. Airbus A350-900XWB aircraft to operate this route 4 times a week, increasing to 1 daily from 29MAR25.
 
Navnebytte som det var snakk om etter ulykkene har tydeligvis (heldigvis) blitt glemt.
 
Per januar 2025

737-800:42
737-MAX 8: 5 (+2)
A330-200: 8 (-1)
A330-300: 15
A330-900: 1 (+1)
A350-900: 7

Så har de også MASwings:
ATR-72: 9 (-1)
DHC-6 Twin Otter: 6

FireFly:
ATR-72: 9
737-800: 5
 
Back
Top