Malaysia Airlines og deres restrukturering

Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Disse A380 findes snart hos TK er mit tip...tror de får dem billigt.
MH B777-2 bliver skrottet...

Hilsen Ole
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

TK har jo lenge fundert på om de skal skaffe 747-8 eller A380, så her er jo en gylden kjangs om pris, motor og config er rett. Ellers er kan vel alle a380 operatører være potensielle kjøpere, men det er vel sandkasse-selskapene som kan legge dollar på bordet kjapt, mulig BA om de da overhodet trenger flere 380.

Delta er jo flinke til å kjøpe brukt[emoji15].
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

TK har jo lenge fundert på om de skal skaffe 747-8 eller A380, så her er jo en gylden kjangs om pris, motor og config er rett. Ellers er kan vel alle a380 operatører være potensielle kjøpere, men det er vel sandkasse-selskapene som kan legge dollar på bordet kjapt, mulig BA om de da overhodet trenger flere 380.

Delta er jo flinke til å kjøpe brukt[emoji15].
I TLS holder 2 ex SkyMark A380 som sikkert også kan fås til en rimelig penge, og de er fabriksnye.
Hilsen Ole
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Det spørs hvor attraktive disse maskinene er. De skal jo passe inn i eksisterende flåte, og ombygging kan fort bli dyrt. Det er jo ikke akkurat kø av kjøpere for nye maskiner heller ..
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Er det bestemt noe dato for utfasingen ?
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Noen som har noen formening om hva som vil skje med LHR og CDG rutene?
Jeg ser ikke for meg at det å sette inn gamle 772 med utdatert interiør gjør MH mer konkurransedyktige på disse rutene som vel må være de viktigste LH rutene deres.
Har selv booket MH1 og MH2 i nov/des i år med sete i 2.etg på 380'n.
Tror dere det er sjans for å få en gammel 772 i stedet?
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Er det bestemt noe dato for utfasingen ?

Strengt tatt er vel beslutningen ikke tatt, og i hvertfall ikke annonsert

Noen som har noen formening om hva som vil skje med LHR og CDG rutene?
Jeg ser ikke for meg at det å sette inn gamle 772 med utdatert interiør gjør MH mer konkurransedyktige på disse rutene som vel må være de viktigste LH rutene deres.
Har selv booket MH1 og MH2 i nov/des i år med sete i 2.etg på 380'n.
Tror dere det er sjans for å få en gammel 772 i stedet?

Ser det spekuleres i at de på sikt vil kutte ut Europa helt, selv om jeg tviler
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

http://www.hangar.no/sier-opp-8000-ansatte-i-sommer/

Malaysia Airlines vil operere fram til 31. august i år, da vil selskapet bli relansert med ny ledelse, nytt design, nytt hovedkontor og nye ansatte, som Malaysia Airways.

Med dette nye navnet vil nok de færreste trekke noen koblinger..:rolleyes:
(vet det ikke er eneste grunnen)

Noen som ser noen risiko med å booke billetter med MH for reiser i desember på grunn av dette? De holder seg vel gående noen år til?
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

http://www.hangar.no/sier-opp-8000-ansatte-i-sommer/

Med dette nye navnet vil nok de færreste trekke noen koblinger..:rolleyes:
(vet det ikke er eneste grunnen)

Noen som ser noen risiko med å booke billetter med MH for reiser i desember på grunn av dette? De holder seg vel gående noen år til?

Det där att man byter namn till Malaysia Airways stämmer inte. Det nya bolaget kommer även fortsättningen heta Malaysia Airlines men utan "System" på slutet.

Som jag förstår det har en förvaltare tillsatts som ska sköta övergången från det gamla bolaget till det nya. Verksamheten samt tillgångar och skulder flyttas över till det nya bolaget och delar av personalen blir erbjudna anställning i nya Malaysia Airlines.

http://www.malaysiaairlines.com/my/en/corporate-info/press-room/2015/khazanah_appoints_administrator_for_mas.html
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Noen som ser noen risiko med å booke billetter med MH for reiser i desember på grunn av dette? De holder seg vel gående noen år til?

Jeg ville ikke hatt noen betenkligheter, på samme måte jeg følte meg trygg da jeg booket reiser med dem tidligere i vinter.

Malaysia Airlines har jo i praksis allerede gått konkurs, men at malaysiske myndigheter ikke tillot dem og legge ned bedriften, så overtok da hele selskapet istededet. Det som nå skjer er jo en total restrukturering. De har jo også hentet inn Christoph Müller som sjef, som nylig gjorde Aer Lingus lønnsomt, og det virker som de grepene som det ryktes vil bli gjort er grep som tidligere ledelse har avstått fra pga politisk press. Men som alle nå, selv politikerne i Malaysia, skjønner må gjøres.
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Nye rutereduksjoner, både i form av rene kutt (IST) samt reduksjon i enten frekvens eller flystørrelse

http://airlineroute.net/2015/07/09/mh-aug15update3/
Kuala Lumpur – Delhi eff 01SEP15 Reduce from 2 to 1 daily, MH172/173 cancelled
Kuala Lumpur – Denpasar Further revision to planned service changes, which will be in effect from 01SEP15. MH851/850 operated by 737-800 instead of 777; MH715/714 continues to be operated by Boeing 777-200ER (Overall 2 daily 737 and 1 daily 777, instead of planned 3 daily 737)
Kuala Lumpur – Jakarta eff 15AUG15 Reduce from 8 to 7 daily, MH849/848 cancelled
Kuala Lumpur – Istanbul eff 25AUG15 3 weekly service CANCELLED
Kuala Lumpur – Mumbai eff 01SEP15 Service increases from 12 to 14 weekly; MH194/195 operates with 737-800, replaces 777-200ER (Overall 2 daily 737-800)
Kuala Lumpur – Tokyo Narita eff 10AUG15 MH070/071 Airbus A330-300 operating, replacing 777-200ER (all 10 weekly service operated by A330)
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Ser ut som Malaysian går for en ren Airbus flåte på longhaul etterhvert da de nå har inngått kontrakt med ALC om leasing på 4 A350-900 med levering fra slutten av 2017. Dette er vel første steg mot og erstatte deres aldrene 777-200ER. Itillegg til disse fire har de også en opsjon med ALC om ytterligere 2 A350-900, samt 2 A330-900neo. Og jeg blir ikke overrasket om at dette bare er starten og ytterligere fly av samme typer vil bli levert MH etterhvert

http://www.ausbt.com.au/malaysia-airlines-to-fly-airbus-a350-from-late-2017
Malaysia Airlines has settled on the Airbus A350 as a cornerstone of its future fleet, signing a lease agreement for four of the advanced jets to begin flying from late 2017.
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

I tillegg til nå nylig ha parkert en rekke eldre 777-200ER, så går nå "nye" MH inn for og forbedre produktet ved og oppgradere business på A330-300 til full flat

https://www.flightglobal.com/news/a...sia-airlines-to-introduce-new-busines-418524/
The new seats will feature a fully flat bed, measuring at 43in with a width of 20.6in. They will come in a 1-2-1 or 1-2-2 layout, and equipped with a 16in touch screen inflight entertainment system by Panasonic Avionics, says the carrier.

Setene er vel ganske like LX og AY på sine A330?
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Da kuttes AMS og CDG

http://airlineroute.net/2015/12/03/mh-amscdg-jan16cxld/
Malaysia Airlines Cancels Amsterdam / Paris Routes from late-Jan 2016

Samtidig velger de også "gå i seng med fienden" og inngår en avtale med Emirates for og dekke Europa, utenom LHR hvorde fortsatt flyr selv

http://atwonline.com/airports-routes/malaysia-airlines-emirates-agree-extensive-codeshare-pact
Malaysia Airlines, Emirates agree to extensive codeshare pact

Så samme taktikk som Qantas og mange andre etterhvert: If you can't beat them, join them
 
Last edited:
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Vi fløy MH DXB-KUL forrige uke og da var det 42 pax på en A333.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    119.4 KB · Views: 362
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Samtidig som de flyr A380 til Jeddah. Har de økt antall seter i A380 sine? Regner ikke med pilgrimmer kjøper First/Business class seter?
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Det er veldig mange rike i det landet og de må vise seg at de er gode muslimer for å lykkes i forretningslivet . Dobbeltmoralen er stoor. Jeg vet dette godt fra min xfamilie der:D
 
Back
Top