I TLS holder 2 ex SkyMark A380 som sikkert også kan fås til en rimelig penge, og de er fabriksnye.TK har jo lenge fundert på om de skal skaffe 747-8 eller A380, så her er jo en gylden kjangs om pris, motor og config er rett. Ellers er kan vel alle a380 operatører være potensielle kjøpere, men det er vel sandkasse-selskapene som kan legge dollar på bordet kjapt, mulig BA om de da overhodet trenger flere 380.
Delta er jo flinke til å kjøpe brukt[emoji15].
Er det bestemt noe dato for utfasingen ?
Noen som har noen formening om hva som vil skje med LHR og CDG rutene?
Jeg ser ikke for meg at det å sette inn gamle 772 med utdatert interiør gjør MH mer konkurransedyktige på disse rutene som vel må være de viktigste LH rutene deres.
Har selv booket MH1 og MH2 i nov/des i år med sete i 2.etg på 380'n.
Tror dere det er sjans for å få en gammel 772 i stedet?
Malaysia Airlines vil operere fram til 31. august i år, da vil selskapet bli relansert med ny ledelse, nytt design, nytt hovedkontor og nye ansatte, som Malaysia Airways.
http://www.hangar.no/sier-opp-8000-ansatte-i-sommer/
Med dette nye navnet vil nok de færreste trekke noen koblinger..
(vet det ikke er eneste grunnen)
Noen som ser noen risiko med å booke billetter med MH for reiser i desember på grunn av dette? De holder seg vel gående noen år til?
Noen som ser noen risiko med å booke billetter med MH for reiser i desember på grunn av dette? De holder seg vel gående noen år til?
Malaysia Airlines er konkurs, men vil gjenoppstå som et nytt selskap. 20.000 ansatte sies opp, og 6.000 av dem får ikke tilbud om jobb i det nye selskapet.
Kuala Lumpur – Delhi eff 01SEP15 Reduce from 2 to 1 daily, MH172/173 cancelled
Kuala Lumpur – Denpasar Further revision to planned service changes, which will be in effect from 01SEP15. MH851/850 operated by 737-800 instead of 777; MH715/714 continues to be operated by Boeing 777-200ER (Overall 2 daily 737 and 1 daily 777, instead of planned 3 daily 737)
Kuala Lumpur – Jakarta eff 15AUG15 Reduce from 8 to 7 daily, MH849/848 cancelled
Kuala Lumpur – Istanbul eff 25AUG15 3 weekly service CANCELLED
Kuala Lumpur – Mumbai eff 01SEP15 Service increases from 12 to 14 weekly; MH194/195 operates with 737-800, replaces 777-200ER (Overall 2 daily 737-800)
Kuala Lumpur – Tokyo Narita eff 10AUG15 MH070/071 Airbus A330-300 operating, replacing 777-200ER (all 10 weekly service operated by A330)
Malaysia Airlines has settled on the Airbus A350 as a cornerstone of its future fleet, signing a lease agreement for four of the advanced jets to begin flying from late 2017.
The new seats will feature a fully flat bed, measuring at 43in with a width of 20.6in. They will come in a 1-2-1 or 1-2-2 layout, and equipped with a 16in touch screen inflight entertainment system by Panasonic Avionics, says the carrier.
Malaysia Airlines Cancels Amsterdam / Paris Routes from late-Jan 2016
Malaysia Airlines, Emirates agree to extensive codeshare pact
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.