Tror vel også noe av problemet -- og årsaken til fokus på elektronisk scanning -- er betalingsmodellen for fasttracken fra OSLs side. Antar fakturagrunnlaget kommer fra den elektroniske lesningen.
Fast track @ OSLO Airport
Austrian Airlines invites our premium passengers with Star Alliance Gold Card, HON and Senator Members and Business Class passengers travelling from Oslo Airport on Austrian operated flights to use the fast track security control. Welcome on board Austrian Airlines flights to enjoy our award winning services and "All Inclusive"-concept with free baggage allowance, return fares and much more.
Ikke overraskende - bare LX i LH-familien som mangler (eller er de med allerede)? Da kan man vel også ønske Austrian lykke til :lol:Det står følgende i dagens nyhetsbrev til Austrian Airlines:
For meg er det helt ubegripelig at det går an å få en fasttrack sluse og regelverk rundt så ufattelig kaotisk. Ennå mer ubegripelig at ingen får ryddet opp.
Jeg har forsøkt etter beste evne å lese tråden her men sitter fortsatt igjen som et stort spørsmålstegn. Synes det virker helt tilfeldig hva som kommer gjnnom hos dragene og ikke.
Vi for eksempel skal fly Lufthansa C neste uke. Men har ikke noe gullkort.
Kan vi da bruke fasttrack eller ikke ?
Eller vil vi i praksis bare bli avvist ?
For et rot![]()
Jeg tror jeg begynner å forstå hvorfor OSL kan hevde at de ikke har kapasitet til å håndtere Fast Track på innenriks - det skyldes rett og slett manglende mental kapasitet hos de ansatte...![]()
A new advantage for SWISS passengers flying from Oslo
You are flying from Oslo? Get to your gate even faster since we now offer access to the fast track at Oslo Gardermoen Airport in Terminal 1 for SWISS HON Circle, Senator and Business Class customers. Avoid queuing and enjoy some precious time before your next trip!
Reiste med LX i C forrige tirsdag og så da skiltet ved fasttrack med Swiss logoen. Antok dermed at dette ville være problemfritt, men neida. Vakta scannet boardingkortet både med scanner 1 og 2 uten at det gav hverken rødt eller grønt lys. Noe usikker begynte han å lure på om jeg hadde "et kort" uten at det hjalp nevneverdig. Påpekte derfor Swisslogoen på skiltet, noe som han også var enig i at skulle fungere, men beklaget og ba meg gå bort i "mengden".
Ikke noe kritisk for min del, men kommer til å sende en mail til både Swiss og OSL angående problemet.
Det virker jo som om de som jobber bak fast tracken bare gjør jobben sin. De har sikkert fått beskjed av sin sjef om å ikke slippe inn noen uten at lampen lyser grønt. Når valget står mellom å gjøre kundene fornøyd, og sjefen fornøyd, så er valget alltid like enkelt.
Kom til min overraskelse igjennom med business-billett hos Thai i forrige uke.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.