Lufthansa Fasttrack OSL

Overhørte akkurat en samtale i businessloungen til SAS på OSL der en reisende med LH Businessbillett hadde blitt nektet adgang i fasttracken, og henvist til 30 min kø i den ordinære sikkerhetskontrollen.

Da han tok opp dette med SAS personalet i loungen fortalte de at de flere ganger hadde fått klager på dette, og at det var viderebrakt flere ganger, men det synes åpenbart ikke å ha noen effekt?!

Dette stemmer jo godt med det folk har meldt inn tidligere, men er jo allikevel utrolig. Men at noen har stått 30 min i sikkerhetskontrollen på Gardermoen synes jeg høres like utrolig ut. Det er da ekstremt sjelden det tar så lang tid?

Dette stemmer jo godt med det folk har meldt inn tidligere, men er jo allikevel utrolig. Men at noen har stått 30 min i sikkerhetskontrollen på Gardermoen synes jeg høres like utrolig ut. Det er da ekstremt sjelden det tar så lang tid?

Nå er pax-i-kø-minutter minst dobbelt så lange som vanlige minutter. Men det har hendt enkelte ganger at det har vært ekstreme køer.

Austrian (OS) tilbyr nå sine passasjerer fast track på OSL. HON, Senator, star gold og alle med business-billett har tilgang.

Var ute og fløy forrige uke, OSL-MUC med LH i C. Viste frem boardingpasset og han insisterte på at jeg skulle dra mitt EuroBonus-kort. Sa at reisen ikke lå i min profil der (brukte mitt SEN) men han insisterte. Javel, sa jeg -- fant frem mitt EBG, gav det til han og der dukket det selvsagt ingenting opp.

Så tenkte han seg litt om og sa "det får være greit denne gangen". :D

Austrian (OS) tilbyr nå sine passasjerer fast track på OSL. HON, Senator, star gold og alle med business-billett har tilgang.

Det der kommer aldri til å fungere. Med LH og OS skal *G ha tilgang, mens hos SAS er det kun EBG som har tilgang, ikke *G. Det er dømt til å bli problemer!

Kan bli en del interssante komboer i fremtiden. Hva med når jeg er SEN eller EBG (status) men ønsker å opptjene poeng hos et annet *A program og jeg har basic-status der? Vil de klare å skille mellom FQTV og FQTS? SAS sine egne agenter klarer jo ikke dette (med unntak av han asiatiske Amadeus-guruen i gullkantinen).

Bruker ofte å ringe til LH så min status vises som SEN men at selve opptjeningen gjøres på EuroBonus.

Kan bli en del interssante komboer i fremtiden. Hva med når jeg er SEN eller EBG (status) men ønsker å opptjene poeng hos et annet *A program og jeg har basic-status der? Vil de klare å skille mellom FQTV og FQTS? SAS sine egne agenter klarer jo ikke dette (med unntak av han asiatiske Amadeus-guruen i gullkantinen).

Bruker ofte å ringe til LH så min status vises som SEN men at selve opptjeningen gjøres på EuroBonus.

Nei, dette klarer de beviselig ikke. Jeg har blitt avvist i skranken med EBG på en billett på SAS metall, men med AC billett. Da var billetten registrert på mitt Aeroplan Elite kort. Det fungerte ikke.

Det der kommer aldri til å fungere. Med LH og OS skal *G ha tilgang, mens hos SAS er det kun EBG som har tilgang, ikke *G. Det er dømt til å bli problemer!
Det er jo allerede problemer ;)

Vil de klare å skille mellom FQTV og FQTS? SAS sine egne agenter klarer jo ikke dette (med unntak av han asiatiske Amadeus-guruen i gullkantinen).
Godt tips om han karen, jeg har helt gitt opp å få registrert FQTV og FQTS. Stort sett ikke behov, men blir det irr-ops så kan det jo være nyttig har jeg erfart.

Hei. Jobber som sikkerhetskontrollør på Gardermoen og er ofte og bemannet fasttracken. Jeg forstår mye av det dere sier her om at g4s personell ikke kan så mye om reglene for fasttracken. Personlig jeg og mitt team er veldig godt kjent med fasttrack reglene. Vet ikke hvorfor g4s personell ikke kan reglene så bra som dere sier, men så vanskelig er de heler ikke. Jeg personelig prøver å gjøre dagen hyggelig for dere som kommer igjennom fasttracken. Det finns både idioter her og der, men regner med at på begge sider så er de fleste hyggelige folk. Om dere mener at dere har rett til å bruke fasttracken så vennligst ikke stå å skjell oss ut men heler hent en SAS personell til å fortelle oss at du har tilgang. Ha en god dag:-)

Om dere mener at dere har rett til å bruke fasttracken så vennligst ikke stå å skjell oss ut men heler hent en SAS personell til å fortelle oss at du har tilgang. Ha en god dag:-)

Det er ikke lettere om dere heller lærer dere reglene da ? :)

Hei. Jobber som sikkerhetskontrollør på Gardermoen og er ofte og bemannet fasttracken. Jeg forstår mye av det dere sier her om at g4s personell ikke kan så mye om reglene for fasttracken. Personlig jeg og mitt team er veldig godt kjent med fasttrack reglene. Vet ikke hvorfor g4s personell ikke kan reglene så bra som dere sier, men så vanskelig er de heler ikke. Jeg personelig prøver å gjøre dagen hyggelig for dere som kommer igjennom fasttracken. Det finns både idioter her og der, men regner med at på begge sider så er de fleste hyggelige folk. Om dere mener at dere har rett til å bruke fasttracken så vennligst ikke stå å skjell oss ut men heler hent en SAS personell til å fortelle oss at du har tilgang. Ha en god dag:-)

Nå er ikke jeg noen storforbruker av fasttracken på OSL (har vel brukt den bare en gang, og da fløy jeg med C-klassebillett fra SAS, og da var det vel kun på den måten man fikk tilgang), men skal jeg gjennom en fasttrack, så føler jeg at jeg bør kunne forvente at de som skal kontrollere om jeg har adgang faktisk vet om jeg har det.

Hvis noen ikke vet det, så bør de læres opp til å vite det.

Computer says no...

Høres ut som et litt typisk problem med outsourcede tjenester. Ved CPH bemanner jo SAS sin fast track selv med en drage. Klart ikke alle selskap/handlingsselskap kan ha en rep. i fasttracken, men med en tredje tjenesteleverandør blir det jo ihvertfall ikke noen enklere prosess.

Ikke mye poeng i Fasttrack om man først skal bli avvist, deretter snakke med SAS, og få de til å komme over og si OK. Da er det mye kjappere å bare hoppe over hele Fasttrack'en. Så mye tid sparer man tross alt ikke.

Kanskje det kunne vært en idé å ha ett oppslag hvor kunden peker på hva han har av fordeler som er godkjent i Fasttrack, ruels for dummies ;)

Hei igjen:-) jeg forstår at det tar lenger tid å hente en SAS personell, ikke alltid de har tid heler. Men det er ikke sånn at passasjerene har alltid tilgang heler. Som sagt så vet jeg reglene på fastracken 100% og hver gang jeg står der så får jeg flere som krever å komme selv om de ikke har tilgang. Jeg har nektet folk adgang med pandion til innland som har stått og skjelt meg ut uten mening. Han mente han hadde ingang med pandion overalt. Okey, jeg forstår at pandion kortet er mektig, men hva skal vi gjøre med det.? Som Sagt så gjør g4s personel feil, men det gjør passasjerene også.

Det er ikke lettere om dere heller lærer dere reglene da ? :)

Jeg kan kun snakke for meg selv og mitt team. Vi kan reglene. Trur dere virkelig at alle om sier de har blitt nektet inngang og hadde adgang fortell sannheten? Det er veldig mange som ikke har gyldig adgang på fasttrack som blir avvist, men likevel så skal de stå å kreve sitt. For all del, de fleste er ærlige mennesker, men det finn uærlige folk her og det.

Så spørsmål: Hvis jeg kommer, med mitt fysiske Eurobonus Gold-kort, men har et boardingkort hvor mitt UA-kort er registrert (altså ikke printet med EBG på). Hvordan håndteres dette?

Back