Lufthansa Fasttrack OSL

Ble nektet adgang idag .Kalte inn SK dama fra Goldsjekkinn.Hun mer eller mindre kastet oss ut at her kun gjaldt EBG og LH Gull...:headbang

Men kanskje du kan opplyse oss om hva slags billett/kort du hadde?

Som tidligere LH okonomi, CO Star Gold. Virket bra tidligere... Senest i august to ganger.

Nei, det gjør ikke det - Funker ikke med SEN hvis du har økonomibillett med SAS for eksempel, ref. tidligere innlegg.
Jeg synes oppriktig synd på vekterne som skal prøve å holde styr på Fast Track-reglene. Man skjønner fort at man bor i et land hvor det å ha "Brustad-bu" vedtatt som lov er helt normalt.

Jeg synes oppriktig synd på vekterne som skal prøve å holde styr på Fast Track-reglene. Man skjønner fort at man bor i et land hvor det å ha "Brustad-bu" vedtatt som lov er helt normalt.

Kan det være så vanskelig da?
SK flight: EBG kort eller business billett
LH flight: *A gullkort eller business billett

Nok en gang, det har gaatt 4 ganger tidligere, sist til ATH med groent lys..

Men et eller annet sted maa finnes skriftlig ?:rolleyes:

Ja ja hva skal man gjoere med en arrogant eldre SK dame ( yngre enn meg ) som nekter meg... Hun visste det bedew enn meg... Gidder bare ikke mer, null koe paa vanlig security :headbang:stir

Kan det være så vanskelig da?
SK flight: EBG kort eller business billett
LH flight: *A gullkort eller business billett

Det er ikke så enkelt. Jeg har blitt nektet på SAS flight med EBG, fordi jeg fikk rødt lys. Viste kortet, men det spilte ingen rolle. Rødt lys var rødt lys.

Prøver du å si at dette er reglene eller hva du ønsker det skal være?

Her burde SAS, LH m.fl. tatt grep og gjort som de fleste andre steder i verden, dvs. har du *A gull så går du gjennom så lenge de har en billett på en *A-carrier - enkelt og greit.

Det er ikke så enkelt. Jeg har blitt nektet på SAS flight med EBG, fordi jeg fikk rødt lys. Viste kortet, men det spilte ingen rolle. Rødt lys var rødt lys.

Du skulle ikke til Bergen? For det er jo bare utland... Ikke en gang pandion har tillgang til innland lengre.

Man har forresten tilgang med en buisniss/economy ekstra hvis man flyr med. LH/SAS/ Blue One :P /widerø.

Last edited:
Men et eller annet sted maa finnes skriftlig ?:rolleyes:

Reglene som LH har fastsatt.
  • Passengers with seating class “C” (regardless of booking class).
  • Star Alliance Gold members (regardless of seating or booking class).
  • The passenger must have a bar-code boarding pass.
  • The passenger must have a valid reservation on LH operating flight.
  • LH Fast Track is only applicable when LH is operating carrier.
Fordi LH bruker OSL sitt validerings-system får ikke automatene eller de på check-in automatisk beskjed om at passasjeren kan benytte fast track.

Last edited:
Du skulle ikke til Bergen? For det er jo bare utland... Ikke en gang pandion har tillgang til innland lengre.

Man har forresten tilgang med en buisniss/economy ekstra hvis man flyr med. LH/SAS/Jet Blue/widerø.

Nei, jeg skulle ikke til Bergen. Var på vei til MUC eller FRA, som første del av en tur til USA med AC. Billetten var på AC nummer, og det var nok det som skapte krøll for systemet.

"
Quote: Originally Posted by SQ 777
Men et eller annet sted maa finnes skriftlig ?

Reglene som LH har fastsatt.
Quote:Passengers with seating class “C” (regardless of booking class).
Star Alliance Gold members (regardless of seating or booking class).
The passenger must have a bar-code boarding pass.
The passenger must have a valid reservation on LH operating flight.
LH Fast Track is only applicable when LH is operating carrier.

Fordi LH bruker OSL sitt validerings-system får ikke automatene eller de på check-in automatisk beskjed om at passasjeren kan benytte fast track.
"

Fint å lese det her. Men hva er linken til dette skrivet?

En kompis ble også stoppet av security med LH billett og *CO Gold i går.

Men i hans tilfelle fikk han hjelp fra en mann i gullskranken til SK som hadde uttalt noe i retning av "De er så dumme der i security". Akkja, er det ikke noe som heter "opplæring" ??

Back