Live-rapport. Uoffisiell FlypratDO 23-24/8

Herlig gjeng og artig med live oppdateringer. Ble det full applaus i Plus ved landing? :lol:

Ja det var vel noen som klappet. Både i Barcelona og her i Oslo. Nå sitter vi en liten gjeng som skal videre mot Stavanger og Bergen om litt. Den store skuffelsen var vel at både O'Learys og Monolitten hadde stengt kjøkkenet nå for en liten time siden. Dere skulle sett når vi sprang rundt og veivet med armene i været. Latterlig opplegg på Norges største flyplass. Pizza Hut ble "redningen". Håper de ferierende nede i Barcelona får en bedre middagsopplevelse i kveld.

Har hatt en fantastisk bra dag så langt og slenger meg på koret som ønsker seg en ny happening på våren en gang.

Der forsvant den gode karmaen. Smekkfull maskin og ikke noe kjære mor vedr. ledig midtsete. Hadde jeg visst deg skulle jeg lagt inn aksjer på jumpseat.

Kan rapportere om VELDIG mange ledige seter på SK366 og like billig øl som tidligere.... [emoji3][emoji3]Gjenstår å treffe noen flypratere som er øltørste akkurat nå.... [emoji482][emoji482]

Nå har vi ankommet restauranten. Dette ser veldig bra ut, så satser på en skikkelig helaften. 13 flypratere rundt et bord må bli bra!!

Da var Twin Otter'n hjemme i Oljebyen. Og godt er det. Som sagt, smekkfullt fly. Men det hjalp med et glass hvitvin og at jeg var blant de første ute av maskinen! Takker for turen og ønsker de ferierende en riktig god kveld.
88a6d9f9381a855aee273a3a8ace6287.jpg

Da sitter man i innenriksloungen på OSL. Takk for en fantastisk tur, flypratere! Dette frister definitivt til gjentakelse!

Et stort takk og til 737-405, som med hjelp av utmerket lobbyarbeid og en svært hyggelig purser klarte å få inn undertegnet på jumpseat under innflyvningen til OSL. Dette er definitivt en tur jeg aldri vil glemme! :)

Da var også gutta krutt fra Bergen plassert hjemme. Tusen takk for en fantastisk trivelig tur, alle sammen! Dette er noe jeg kommer til å huske lenge. SE-AER; Gleden var på min side, utrolig kjekt at vi klarte å fikse jump seat til deg :D

Må bare legge til en finurlighet. Vi husker de som i morges kom med 908 fra EWR som skulle være med til BCN. Stilig nok det. Men på flighten BCN-OSL i ettermiddag var det 12(!) passasjerer som skulle videre (fortsatt med SAS) til CDG. Litt av en omvei. Litt usikker på om de var på MR for å si det sånn.

Må bare legge til en finurlighet. Vi husker de som i morges kom med 908 fra EWR som skulle være med til BCN. Stilig nok det. Men på flighten BCN-OSL i ettermiddag var det 12(!) passasjerer som skulle videre (fortsatt med SAS) til CDG. Litt av en omvei. Litt usikker på om de var på MR for å si det sånn.

Tidligere i sommer var det noen som fløy med SAS LIS-OSL som skulle videre til ATH (også med SAS).
Spesielle routinger ja...

Men på flighten BCN-OSL i ettermiddag var det 12(!) passasjerer som skulle videre (fortsatt med SAS) til CDG. Litt av en omvei. Litt usikker på om de var på MR for å si det sånn.

Og vi måtte sitte nede mens de løp til flyet, det ventet visstnok bare på de. Tok en titt ned når vi gikk forbi og de hadde ikke startet boarding enda! ;)

God tur hjem alle sammen! Og dette må vi gjøre igjen - snart!

Da var man hjemme att. 11timer og 46 minutter på strekningen Moelv-Barcelona-Moelv føler jeg meg ganske sikker på er verdensrekord på strekningen ved bruk av rute transport ;) Takk for en hyggelig tur, Gleder meg til neste

Takk for turen, folkens, det var veldig trivelig!

Reiste med Hickok det siste stykket på OSL-BGO, der SK277 var stappfull. Innenriksloungen hadde forresten steget minst et par hakk om de droppet "plast og papp"-stilen. Kanskje det er for å ha et uniformt produkt og matche plasten i Plus? ;)

Min teori er at det innen Europa kan skyldes (de manglende) enveisprisene til konkurrentene, der vinner SAS ofte på pris.

Min teori er at det innen Europa kan skyldes (de manglende) enveisprisene til konkurrentene, der vinner SAS ofte på pris.

Meget mulig teori det Peppep. En annen kan være at de rett og slett kan ha blitt reroutet pga. kanselleringer hos en annet selskap?

Trivelig gjeng og generelt svært god stemining på flyet nedover fra OSL til BCN. :)

Attachments

• 2014-08-23 11.33.35.jpg
    2014-08-23 11.33.35.jpg
    49.7 KB · Views: 593
... litt mindre god stemning når VirreVapp dro ut pizzaen fra esken, eller som han utbrøt: "En gammel innleggssåle!?". :)

Attachments

• 2014-08-23 10.10.17.jpg
    2014-08-23 10.10.17.jpg
    37.5 KB · Views: 589
Back