Litt bilder fra Oshkosh

Og hva er dette? Husker ikke det heller. Tror jeg må lese mer i eldre flybøker!

Attachments

• P5290129.JPG
    P5290129.JPG
    95.3 KB · Views: 4
Masse snacksy ja! Snakket med en flygeleder som hadde vært med og jobbet på Oshkosh! Var visst ganske kaotisk ja! Masse flygeledere, kledd i mange forskjellige farger. En farge hadde en bestemt oppgave! Det ble ikke brukt callsign, men f.eks: "Red piper on final, clear to land"

Hva skal man si til dette????
:devot: :laola :spin:

For en billed serie, utrolig mye bra her ja.:up:

Airbus 330.:)

Originally posted by Dag Viking
En trainer. T38 antar jeg?

Det stemmer, det er en AT-38C. Den er oppdatert og modifisert med nye interne systemer, og ny glasscocpit. Nydlig fly :)

Flotte bilder du har knipsa også :D

Driver å drømmer om en tur til Aviation nation i Las Vegas i November. Skal vist være ett av de bedre showene.

Og hva er dette? Husker ikke det heller. Tror jeg må lese mer i eldre flybøker!

Det der er en P-80 Shooting star.

Den er forløpern/enseter varianten til T-33 som blant andre luftforsvaret har brukt som treningsfly

Den 50'talls jagerbombern er en Hawker Hunter og F-86 stemmer bra, mener det er en E-modell

Hva den røde saken er , er jeg ikke helt sikker på , Men den likner litt på en t-33 med tiptanker.

Det første flyet (N514RS) er en Beech 2000 Starship I - blir meget sjelden etter hvert siden Beech kjøper den opp for skrape dem (det er billigere enn å holde deler til dem så mange år fremover).

Ellers er kommentaren - God Dag og Tusen Takk

DETTE er hva jeg kaller flyshow :devot: :thumbup
De norske kommer ikke en gang close to this

Heisann Dag! Utrolig flotte bilder... og dette er jo nesten som om man skulle ha vært der selv...:D

Hadde en fin tur tilbake. Klatret opp til 10.000 fot på vei nedover og tok en tur innom Springdale, Arkansas (KASG) for en quick hamburger, før vi satte kursen mot Houston. Fikk logget 13 timer totalt på denne turen...

Dag

Syntes jeg så deg der, men det kan ha vært noen som lignet veldig.:lol

10 000 er en fin høyde det... får sett litt, samtidlig som man har litt ytelse. Hadde dobbel alternator failiure på vei hjem fra West Palm Beach i går natt. Veldig spennende om vi fikk tre grønne lys for understellet og hadde nok batteri til å kontakte approach når vi nærmet oss DAB. Rart å fly uten VOR, GPS, transponder, radio, intercom og cockpitlys. Ble møtt av brannbiler på rullebanen sånn i tilfelle gear up og brann, men det gikk heldigvis greit. Understellet holdt og så var alle glade og fornøyde

FLERE BILDER!!!! Jeg synes jeg så en gammel propliner stå i bakgrunnen på et av bildene på første side

Så var det på tide med litt oppvisning. Bombingruns med eksplosjoner og røyk, utrolig stilig.

En jagerbomber fra 50-årene antar jeg, husker ikke navnet i farten. Noen som vil hjelpe?

Flott serie med bilder!!!! Den jageren ser ut som en Hawker Hunter.:)

Jeg husker heller ikke hva dette var, men mener det var et kitplane. Reggen står på panelet, så mulig det går an å finne ut av

Er nok ikke et kitplane dette skjønner du. Det er en Aero Commander 112, tror det var Rockwell som hadde den, og akkurat denne er en 1974-modell...:)

Originally posted by LN-SSL
Så var det på tide med litt oppvisning. Bombingruns med eksplosjoner og røyk, utrolig stilig.

En jagerbomber fra 50-årene antar jeg, husker ikke navnet i farten. Noen som vil hjelpe?

Flott serie med bilder!!!! Den jageren ser ut som en Hawker Hunter.:)

Hunter ja, det stemmer. Måtte få litt hjelp, så kom hukommelsen!

Kitplane eller ikke, jeg har tydeligvis sett for mange fly på kort tid og går bare i surr:thumbup

Jeg antar dette er et fly som blir brukt av US Navy som trainer. Den har en stor turboprop og går som bare juling.

Dette er en WILLIS T/Rocket Flyers "Turbin Legend". Typen er sertifisert for amatørbygging, og den spesielle livery'n her tror jeg bare skyldes eierens sans for det militære...:)

Et annet litt spesielt fly

Tror det er en modernisert mer aerodynamisk utgave av Rutan Defiant(4-seter). Går en hjemmebygget en i Norge også, husker ikke reg., men det er sendt rep. på TV fra byggingen...:)

Edit: jeg tenkte på LN-DDD, men ser det ikke er helt blink...

Back