LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

LN-RRA

Eurobonus Diamond
LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

- SAS bør bli et lavpriselskap
Glem "Core SAS-satsingen" på forretningsreisende og opprett heller et lavprisselskap. Luftfartsfunktionærenes forening i Danmark oppfordrer SAS til enten å kjøpe Cimber Sterling eller selv bli et lavprisselskap

http://boarding.no/art.asp?id=37500
 
Last edited:
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

Men vil de da opprette et lavprisselskap og åpne for å ansette billigere arbeidskraft, eller nok en lekegrind for dyr arbeidskraft?

-A
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

De ender vel opp som et lavpris/høykost selskap i en kort peride til kassen er tom.
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

enten å kjøpe Cimber Sterling eller selv bli et lavprisselskap
Jeg tror jo fortsatt SAS har minst en finger med i spillet CimberSterling...
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

De ender vel opp som et lavpris/høykost selskap i en kort peride til kassen er tom.
...så de har ikke fått med seg att det er det SAS har forsøkt å være lenge. Ikke rart det ikke funker. :rolleyes:
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

Hva var det jeg sa, selg langrutene og bli et rent lavprisselskap med navn Budget air. SAS faller mellom to stoler i fremtidens fuftfart. Alternativet er at når kassa er tom til vinteren, blir dødsboet solgt for ingenting til Norwegian og Finnair., og SAS står ribbet tilbake. PGA konkuranse regler vil ikke staten heller tillate at Norwegian tar over hele SAS.

siden du kaller deg businessmann er du vel klar over at Norwegian har atskillig dårligere kredittverdighet og mer slunken kasse enn SAS går jeg utifra?
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

En dårlig ide blir ikke noe bedre av å gjenta den....:rolleyes:
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

Kan tenke meg at medlemmene i LFF er villig til å jobbe for et selskap med LCC kontrakter...not!!!
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

Staten er i denne sammenheng aksjonær...og aksjonærer har også måtte komme med penger til slunken Norwegian kasse.
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

SAS viser vel nettopp at samarbeid fungerer...de har tross alt over 60 års historie å vise tilbake på. I disse 60 årene har konkurrenter kommet og gått - mange skulle ta rotta på SAS og de fleste forsvant. Hva som skjer nå er spennende - men at SAS som merkenavn fortsatt vil være en del av luftfarten i Skandinavia er vel ganske sikkert...mer spennende å se hvem som eier SAS og hva de vil gjøre for å forsvare markedet.
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

Men at SAS skal kunne konkurere med Ryanair på ren billettpris er noe som aldri kan gå økonomisk. De må heller skille seg ut på service og tilgjenglighet, noe de som legger mest penger igjen i kassa setter mest pris på tror jeg. Men samtidig ser man at Ryanair og andre LCC lever på knivseggen da mye av overskuddetfort kan bli slukt av oppgang i fuelpris eller at man hedger for mye fuel til for høy pris. Nesten hele økningen i Ryanairs overskudd ser ut til å komme fra lavere fuelpris heldig fuel hedging.
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

Hva skjer hvis LH kjøper SAS da?
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

...men merkevaren SAS står nok fortsatt meget sterkt. Til tross for vanskelige tider leverer jo selskapet en punktilighet som andre bare kan drømme om...
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

...men merkevaren SAS står nok fortsatt meget sterkt. Til tross for vanskelige tider leverer jo selskapet en punktilighet som andre bare kan drømme om...

Til hvilken pris? Hjelper jo lite med bra punktlighet når bunnproppen er borte...

At merkevaren står sterkt kan jo også diskuteres, som f.eks. i forhold til hva og hvem?
Ikke blir den vel sterkere heller når alle linjestasjonene droppes og servicenivået på bakken går samme veien...
 
Re: LFF Danmark ønsker nytt Snowflake

Det er jo ikke noe problem å levere god punktlighet vist man kan bruke nermest " så mye penger man vil". men forsåvidt enig i at SAS er et stærkt og historisk navn.

Problemet er jo at det Scandinaviske markede blir spist opp av utenlanske flyselskaper, så hvor lengere tid SAS bruker på å omstrukturere seg, hvor mindre blir det igjen av selskapet.


Kan ikke du Besservisser raskt liste opp hvordan det går med andre nettverksselskaper i Europa ? oppgang , nedgang, taper tjener penger ?

Så det er greit at man ikke har punktlighet ? , problemstillingene dine kommer jo helt ræva ut ? , om man skal rekke noe i andre endren så må man da forvente at flyet går på rute tide ? ,skulle da f. bare mangle ?
 
Back
Top