Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
Re: Kort artikel: SAS ser på mulige langdistancefly
3-3-3 i 787 blir som 3-4-3 i 744, noe som har vært normen for "alle" 744-operatører. Det har vært lite ramaskrik om at det har vært for trangt, så dette er nok storm i et vannglass. Jeg er mer skeptisk til 3-4-3 i 777, likevel velger selskaper å innføre dette. Hadde det gått for mye ut over bookingtall hadde nok prosessen blitt reversert.
At SAS skulle legge seg på et høyere komfortnivå enn normen blandt nettverksselskap er en utopi, og jeg lurer egentlig på hvem som har påstått dette her på forumet.
Å påstå at SAS mest sannsynlig vil velge 3-3-3 i en eventuell 787 er langt fra det samme som å ønske SAS ned på LCC nivå. Skjønner egentlig ikke hvor enkelte tar slike konstateringer fra.
3-3-3 kommer til å bli normen hos de aller fleste selskapene, inkludert det store nettverksselskapene dessverre. At ANA og JAL velger 2-4-2 kommer til å bli blant unntakene. Men det har uansett visst seg at passasjerer på economy først og fremst ser på pris og reiserute og ikke setebredde, og de med 10 i bredden på 777 virker ikke ha noe problem med å få folk til å booke hos dem
3-3-3 i 787 blir som 3-4-3 i 744, noe som har vært normen for "alle" 744-operatører. Det har vært lite ramaskrik om at det har vært for trangt, så dette er nok storm i et vannglass. Jeg er mer skeptisk til 3-4-3 i 777, likevel velger selskaper å innføre dette. Hadde det gått for mye ut over bookingtall hadde nok prosessen blitt reversert.
At SAS skulle legge seg på et høyere komfortnivå enn normen blandt nettverksselskap er en utopi, og jeg lurer egentlig på hvem som har påstått dette her på forumet.
Denne tråden derimot synes nå å vise at SAS ønsker å sette inn setene like tett som hos DYIC. Det vi da dermed kan konstatere er at enkelte her ønsker at også SAS skal ned på et fullt LCIC-nivå
Å påstå at SAS mest sannsynlig vil velge 3-3-3 i en eventuell 787 er langt fra det samme som å ønske SAS ned på LCC nivå. Skjønner egentlig ikke hvor enkelte tar slike konstateringer fra.

Last edited: