Kontrakten med Forsvaret skal fornyes

Ikke overrasket at Norwegian vant, men veldig synd at det ikke ble SAS med interline-avtale med WF.

Jeg er ikke i tvil på hva som var ønsket på Bardufoss, både med tanke på sivile pax og ansatte ...

Last edited:
Gratulerer til DY.

Hvor mye vektes pris i forhold til andre faktorer i en slik anbudskonkurranse?

-I tillegg til pris er vi målt på kriterier som miljø og total kvalitet. Dette er kriterier der vi skal bli enda bedre fremover når vi får inn flere fabrikknye fly i flåten.

Har sett tallet, men vet ikke om det er 'offentlig'. Men pris er veldig tungt ....

Går ut fra at det ikke er offentlig, men vet du hvorlangt de var fra hverandre på pris??

Dette beløpet er nok også konfidensielt, men syns du det var overraskende stort, eller noe slikt??

fra Flygtorget.se
http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?ID=8927&KatID=1

Norwegian har vunnit nytt storavtal med norska försvaret gällande flygresor. Avtalet träder i kraft i januari 2012 och gäller i tre år. Kontraktet med norska försvaret är det största avtalet i Norge som flygbolagen konkurrerar om. Norwegian vann på samtliga kriterier; pris, miljö och kvalité i leverans.

Norwegian vann kontraktet i konkurrens med SAS. Avtalet träder i kraft den 31 januari 2012 och gäller i tre år med option på ytterligare ett år.

– Norska försvaret är en stor och viktig kund för oss med sina ca 300 000 resor per år

Det er generelt normalt at vektingen går fram av anbudsdokumentene ifm. utlysningen. Vil anta at man kan søke opp utlysningen på Doffin.no uten at jeg fant den der i farten.

Men er dette en vesentlig større avtale enn det Norwegian har hatt fra før?

Ikke overrasket at Norwegian vant, men veldig synd at det ikke ble SAS med interline-avtale med WF.

Jeg er ikke i tvil på hva som var ønsket på Bardufoss, både med tanke på sivile pax og ansatte ...

Og hva baserer du denne antagelsen på?? Spørreundersøkelse på Pizzakjelleren en onsdag kveld?

For min del er det ett fett hvem som flyr. Men kan fint klare meg uten mellomlanding i Bodø. Tviler på at det hadde blitt noe billigere med SAS, så da kan jeg likså godt fly med DY

Nå får dere gi dere med surmagede oppstøt. Dette er nok kun basert på ønsketenktning fra DIN side. De 2 passasjerene pr. mnd som har problemer med å finne WF flyet sitt når de kommer til OSL får nok hjelp skal du se.

Back