En SAS epoke er over/BDU

Tenkte just det samme. Her tror jeg det går an å tjene penger med mating til BOO og TOS.

Da er vi tilbake der vi var og det funka................helt til SAS kom på ideen om å fly Oslo-BDU tur/retur/tur/retur/tur/retur.

Ellers er det typisk sutring å høre fra en typisk NNorge ordfører. Hvis Forsvaret dro ville det ikke gå fly til Bardufoss i det hele tatt.

Fornuftig av SAS... Morsomt at Norwegian blir monopolist... og så håper jeg at SAS setter inn kapasiteten på mer spennende ruter!

Og kva med SGS på BDU? Skal dei framleis vere der, eller startar DY opp eigenhandling der og? Kanskje dei skal bruke Forsvarets Terminal? :D

Har Norwegian noe alternativ til SGS på BDU da? Hvilke andre groundhandlere er etablert?

Braathens hadde såvidt jeg husker egen GH på BDU. Hvor har de tidligere ansatte tatt veien - gikk alle inn i SGS systemet eller finnes det en potensiell GH gründer med ex-BU kompetanse der?

Da er vi tilbake der vi var og det funka................helt til SAS kom på ideen om å fly Oslo-BDU tur/retur/tur/retur/tur/retur.

Ellers er det typisk sutring å høre fra en typisk NNorge ordfører. Hvis Forsvaret dro ville det ikke gå fly til Bardufoss i det hele tatt.

1. Det hadde nok gått fly til Bardufoss. Men det er lite trolig at de hadde vært på 737-størrelse.

2. Siden når ble det ikke en ordførers jobb å stå på for sin egen kommune. Dersom han gjennom å skrike litt opp får et bedre kommunikasjonstilbud til sine innvånere, skal han ikke gjøre det? Det har ingenting med at han er fra N-Norge, det handler om at han gjør jobben sin.

Første tanken som slo meg var QI med en CRJ200. De skal jo samarbeide med SAS om CRJ'er uansett fremover.

1diot.

Stiller meg 100% bak Sukram sine uttalelser. Bardufoss Lufthavn tar seg av trafikken fra Andselv, Øvrebygd, Setermoen, Storsteines, Sørreisa, Finnsnes og Senja. Uten forsvaret gir den ikke grunnlag for flere direktemaskiner til OSL om dagen, men der er nok folk i midt-troms til å forvare ruter både internt i nord-norge og direkte til oslo.

Og Wiggo, på dette området, gjør hva han får betalt for både for Målsev og nabokommunnene sine.

Første tanken som slo meg var QI med en CRJ200. De skal jo samarbeide med SAS om CRJ'er uansett fremover.

Vi får nok aldri se QI med CRJ200 fly innenriks i Norge. Da må det i så fall bli rute BDU - CPH, og det er vel lite trolig :)

Skal du fly CRJ OSL-BDU maa prisene opp, og det er neppe Bardu-folket villige til aa betale ... Det er dyr operasjon 'per hode'. Vi husker jo hvordan det gikk med LCC'en som proevde dette .. (Independence Air).

CRJ funker paa tynne ruter hvor det er faa alternativer og man kan presse prisene opp.

Men hva skjer med SGS paa BDU? Alle oppsagt?

Men hva skjer med SGS paa BDU? Alle oppsagt?[/QUOTE]

Hva er trafikkgrunnlaget deres etter at SAS slutter å fly? Ser ikke ut som at det er andre schedulerte ruter..

..tja - regner med at SGS førs må foreta en beslutning om hvorvidt de skal være representert på BDU.

Om svaret er "nei" - deretter tilby ansatte jobb andre steder etter ansiennitetsprinsippet.

Om dagen SGS personell i BDU ikke ønsker å flytte vil de selvfølgelig kunne søke hos Røros.
Uansett ønskes Røros lykke til på BDU - kan si de sprer seg raskt! Hvor vil den neste etableringen komme tro?

Dette kan jo bli interesant. Hvis SGS legger ned på BDU. Hvem skal stå for De-ice tjenesten der? Har Røros kompetanse på dette? eller har Forsvaret folk på dette?

Dette kan jo bli interesant. Hvis SGS legger ned på BDU. Hvem skal stå for De-ice tjenesten der? Har Røros kompetanse på dette? eller har Forsvaret folk på dette?

LOL - det tar jo ikke akkurat aar aa utdanne paa deicing ... mener aa huske at Swissport hadde to dagers kurs da de satte igang paa Seatac ...

LOL - det tar jo ikke akkurat aar aa utdanne paa deicing ... mener aa huske at Swissport hadde to dagers kurs da de satte igang paa Seatac ...

Spørsmålet er vel om Røros har et system for dette. Og jo det tar en stund å få god kompetanse på de-icing..

Trist at SAS forsvinner på Bardufoss.
Når det er sagt; de SGS-ansatte på BDU er de desidert sureste, arrogante og minst serviceinnstilte jeg har vært borti i hele SAS-systemet. Jeg har reist mye derfra, både som "vanlig" passasjer og på ID-billetter. Det var stort sett vanskelig å føle at man faktisk var kunde hver gang man gikk inn døra.

Er det bestemt at Røros skal starte opp på BDU? Det er vel ikke noe i veien for at SGS skal handle DY-fly? Mener SGS handler DY i ALF, KKN og på LYR da de føy dit. I tillegg er det jo SGS på ANX og der har det ikke vært et SAS-fly på år og dag. Nå er det WF som flyr der, tidligere har det vært både BX og (ja, nettopp) DY.

Spørsmålet er vel om Røros har et system for dette. Og jo det tar en stund å få god kompetanse på de-icing..

Greit at vinteren er lang i nord, men med tanke på at de overtar 12. mai, bør det vel være mulig å få tak i deicere før vinteren kommer igjen. Som det ble nevnt litt lenger opp, man trenger vel ikke være NASA aspirant for å deice fly..... :lol:

Back