• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En SAS epoke er over/BDU

Leste i dag at SGS ikke skal si opp noen på BDU allikevel. De anser det som en virsomhetsoverdragelse, og dette er ifølge SGS en sak mellom de ansatte i SGS BDU og Røros Flyservice. Har dessverre ingen link da jeg leste det på papir.
 
...hmm ingen tvil om at SGS har kompetanse på temaet hvertfall :-)

Med forbehold av at avisen har riktiger opplysninger, synes dette er nitrist for de som i dag jobber hos SGS i BDU, rett og slett litt sleipt av SGS å forsøke "vaske henda" på denne måten..
Uten å vite noe om det - antar jeg at SGS ansatte har betingelser, lønn og opparbeidede rettigheter som ikke finnes hos Røros.

Dette gjør at arbeidstakerne fra SGS med f.eks 20år ansiennitet lite attraktive å overta ved en virksomhetsoverdragelse.

Selve jussen er vel også i grenseland her... Røros vil neppe bli tvunget til å ta over arbeidstokken til SGS om de ikke ønsker det..

Mulig det er fagforeningenes bidrag til spareplanen??
 
Det sto i lørdagsutgaven av Troms Folkeblad. En eller annen SGS sjef som jeg ikke husker navnet på syns det var fint at de nå slapp å si opp noen folk. Mulig de det gjelder ikke er helt enige..... :o
 
Vel idag så har nok SAS vært godt representert på flyplassen pga div diversions. Sånn siste visning før man forlater plassen.

Nå er det slik at SAS Airline ikke ønsker at SGS handler DY og andre konkurrenter, og nå får jo SGS Norge en representant i styret fra SAS Norge.
 
Vel idag så har nok SAS vært godt representert på flyplassen pga div diversions. Sånn siste visning før man forlater plassen.

Nå er det slik at SAS Airline ikke ønsker at SGS handler DY og andre konkurrenter, og nå får jo SGS Norge en representant i styret fra SAS Norge.


Høres litt merkelig ut, særlig med tanke på at de hadde lagt inn bud på handlinga på BDU. Så vidt jeg vet handler SGS DY også andre steder i kongeriket. Skulle tro at SAS/SGS trenger de pengene de kan få tak i, så lenge de kommer fra legitim virksomhet..... Gir jo også en god mulighet til å kikke litt på bookingtallene til DY :lol:
 
Back
Top