KLM satser enda mer på Norden

  • Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Re: KLM satser enda mer på Norden

Originally posted by Trety
Går TRF-ruten så bra om dagen at de kunne vurdert å gjeninnføre den tredje avgangen, f.eks. med en F50? Sånn som det er nå er TRF-ruta lite attraktiv når man kommer fra østen eller enkelte destinasjoner i USA - blir laaaaaang ventetid på Schiphol.

I følge Alf Reidar Fjeld så er det liv laga for den tredje avgangen, men det flyet går til Stavager istedenfor Torp. Ikke rart at KLMC ønsker seg flere F70.
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Litt derfor jeg tenkte på F50, men har den rekkevidde nok? Det må da være bedre at den tredje går med propell enn at den ikke går i det hele tatt.
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

F50 har rekkevidde nok. Den har fløyet den ruta før. Det er sant at det er bedre med F50 enn uten noenting. Jeg vet ikke om de har nok fly?
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Nå er vel de fleste norske byene dekket med KLM (i alle fall de med pax grunnlag) så om det kommer nye ruter har jeg mest tro på destinasjoner i Sverige.

Men Ålesund er kanskje den siste som kunne hatt en AMS rute.

Mener å ha lest et sted at Norge er det tredje mest innbringende landet for KLM etter Nederland og UK. Stemmer dette?
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Originally posted by MartinL
Mener å ha lest et sted at Norge er det tredje mest innbringende landet for KLM etter Nederland og UK. Stemmer dette?

Stemmer nok bra det, KLM har uttalt tidligere at de er svært godt fornøyd med rutene hit. Skandinavia sett under ett, med Norge i spissen, er et veldig viktig marked for KLM.
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Originally posted by jens
hvad var nyheden fra KLM?

http://www.boarding.no/art.asp?id=17594
"KLM presenterer førstkommende onsdag et nytt internettbasert salgskonsept, som skal testes ut i det skandinaviske markedet. Selve lanseringen skjer under en fellesnordisk pressekonferanse i Stockholm."

Alt som står så langt.
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

KLM lanserar “Best Price-garanti” och sänker
bokningsavgiften på KLM.com

Som det första flygbolaget i Europa lanserar KLM en ”Best Price-garanti” på biljetter köpta på KLM.com i Norden. Samtidigt minskar KLM bokningsavgiften på KLM.com markant från SEK 100 till SEK 10 och introducerar alternativa betalningssätt. – Nordiska kunder har visat en stark preferens för att handla på internet, konkurrensen i regionen är tuff och vår ambitionsnivå är hög. Därför har vi valt att introducera vårt nya koncept på den nordiska marknaden, säger Marnix Fruitema, Senior Vice President Europe and North Africa.

KLM, det största internationella flybolaget i den nordiska regionen, är först i Europa med att introducera en ”Best Price-garanti”. – Vi är stolta över att introducera de här förändringarna i Norden. Det är ett solitt bevis på vår målsättning att göra KLM.com till den föredragna köpkanalen för såväl nuvarande som framtida kunder, säger Marnix Fruitema.

”Best Price-garanti” på KLM.com
Resande har idag en ökad tillgång till en mångfald av biljetter med transparent prissättning. KLM’s ”Best Price-garanti” innebär att en kund som hittar ett lägre biljettpris någon annanstans för samma flight, resmål och resklass, erhåller ersättning om skillnaden överstiger SEK 50. En resevoucher (Travel Credit Voucher - TCV) som uppgår till prisskillnaden plus SEK 500 kommer att betalas ut för varje biljett som omfattas av garantin.

Minskad bokningsavgift från SEK 100 till SEK 10.
KLM sänker även bokningsavgiften till SEK 10 och introducerar nya betalningssätt. Förutom kreditkort kommer det nu också att gå att betala via banköverföring eller VISA Electron debitkort. Marknadsundersökningar visar att pris är det primära skälet till att kunder köper biljetter online, vilket ökar KLM’s övertygelse om att satsningen kommer att bli en succé: – Vårt mål är att sälja 40 procent online år 2008. Vi tar nu viktiga steg för att nå det målet”, säger Bart Vos, Senior Vice President Distribution and E-commerce.

De nya betalningssätten har redan givit resultat: 23 procent av köpen på www.klm.dk har betalats genom alternativa betalningssätt under de första veckorna sedan introduceringen.

Hela konceptet introduceras på den svenska marknaden. I Norge, Danmark och Finland kommer introduceringen att vara fullbordad i september.

E-commerce – ett prioriterat affärsområde
E-commerce är ett av KLM’s nyckelområden. KLM var det första europeiska flygbolaget som använde Internet check-in. ”KLM vill ha en ledande roll i E-commerce i flygbranschen, och de här nya åtgärderna kommer definitivt att bidra”, säger Senior Vice President of Distribution and E-commerce Bart Vos .

För mer information, var vänlig att kontakta:
Joris Holtus, Marketing Manager North Europe, E-mail: joris.holtus@klm.com, phone: +46 708991703



GJEEEEESP
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Ikke veldig spennende, men allikevel godt nytt for forbrukerne.
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

KLM tar ti kroner i servicegebyr, SAS Braathens tar 50 .... hvor lenge kan de dét, mon tro?
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Originally posted by CK
KLM tar ti kroner i servicegebyr, SAS Braathens tar 50 .... hvor lenge kan de dét, mon tro?

Hvor lenge kan hvem ta hva? :)
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

lägre biljettpris någon annanstans för samma flight, resmål och resklass

Hva er definisjonen av "resklass"? Er det så enkelt som economy/business, eller ligger det noe skjult bak her? Bare lurer... Ikke sikkert det blir enkelt å bevise heller. En pris som er tilgjengelig ene stunde, kan være bort den neste. Hva slags krav stiller KL til bevis for å utstede denne vouchern? Gjelder det kun for publiserte priser?

Jeg vil ikke være en "killjoy", det er ikke hensikten, men barer lurer på noen viktige detaljer.
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Uansett hva KLM gjør styrker det bare nødvendigheten at SASBraathens knytter seg enda tettere opp med LH slik at de kan konkurere med gjennomgangstrafikken på langrutene.
KLM sitt Europeiske og interkontinetale nett fra AMS er vel hakket bedre enn LH fra Frankfurt.
For oss som f.eks. bor på på Vestlandet så er AMS det beste utgangspunktet for videre ferd ut i verden både prismessig og tidsmessig.
CPH har ikke på langt nær det spredenett som AMS har.
Det er utrolig å se hvor dyktige KLM har vært etter at samarbeidet med Braathens opphørte. Braathens/KLM i Wings alliansen var meget bra og er dypt savnet av mange.
I årenes løp har f.eks. SAS ruten SVG-CPH blitt redusert, SVG-AMS opphørt og ruten SVG-LHR balanserer på lønnsomhetsgrensen.
Jeg er i tvil om SAS konsernet vil se ut som idag om 1-3 år.
Det er jo oss forbukere som bestemmer hvordan terrenget skal se ut. Her vil nok LH og KLM være dominerende med LCC'er som Norwegian sammen med Sterling/Mærsk og Ryanair som vil dominere skandinavia markedet med SASBraathens i årene fremover.
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Agurknytt deluxe.

"VI GARANTERER DEG LAVESTE PRIS....... uh på våre egne fly vel å forstå"

Nesten flaut å slippe dette som nyhet.
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Originally posted by SQ 777
Egentlig litt spøk, få SK til å skjelve litt i knærne ??

TOS-AMS ??

Her er det en veldig god ide...:D Kan man f.eks. operere en slik rute med Fokker 70..?
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Du kan operere en F70 AMS-TOS med redusert last, d.v.s. dålig lønsomhet og lite aktuellt. Med aux.fuel tank installert og ingen frakt vil man kunne operere en slik strekning kun med pax på årsbasis og det er dårlig lønsomhet også. Frakt utgjør kjærkomne inntekter for selskapene på alle ruter.
F50 AMS-TRD er ikke noen brukbar løsning heller.
F50 er det jeg og mange vil kalle et "one-hour airplane". En time i en slik kjerre er nok.
For noen år siden brukte SK F50 i ruten CPH-SVG(11/2time) og KLMC i ruten AMS-SVG(2timer).
Jeg reiste mye på disse strekningene da og det var ingen fornøyelse å avslutte en interkontinental reise med en F50 på disse strekningene. Støyen i disse flyene var nok til god hodepine.
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Nå finner jeg ikke helt ut fra hvilken dato prisgarantien skulle gjelde, men om den er gyldig fra i dag er det bare å hive seg rundt.
KL1148/08sep OSL-AMS og KL1143/15sep AMS-OSL koster nå NOK1222 på wideroe.no.
På Klm.com koster de samme avgangene NOK 1330!

Løp og kjøp :up:
 
Re: KLM satser enda mer på Norden

Er ikke Frankfurt større og bedre enn Amsterdam når det gjelder antall destinasjoner/avganger pr uke?

Ellers så er det jo absolutt bra dette KLM kommer med nå...:up:
 
Back
Top