Polaris
Free Luigi
Re: Klimakvoter blir obligatorisk på flyreiser.
Jeg mener vi heller kan bruke krefter og byråkratisk energi på å påvirke dem, i stedet for å susle de vekk på noe nyttesløst småtteri innen Europa.
Jeg mener ikke at vi nødvendigvis "ikke skal gjøre noe" - men at det er helt poengløst å gjøre noe så lenge problemer som nevnt i forrige innlegg i Asia fortsetter.
Ja - jeg skjønner du mener det "kan ha positive ringeffekter" - men etter min erfaring (har vært miljøinteressert siden før Al Gore revolusjonen, begynner å nærme seg 14 år siden jeg første gangen lærte om forurensning, miljøvern og var aktiv i "blekkulf" ) har det aldri det.
 ) har det aldri det. 
As easy as that. "KLIMA"kvoter som ikke har noe med klimaet å gjøre.... Fullstendig poengløse, men for all del - de skal de få lov å bli innført. Er jo mye annet rart vi har selv her i lille Norge som er fullstendig poengløst, ingen nyhet

Jeg mener vi heller kan bruke krefter og byråkratisk energi på å påvirke dem, i stedet for å susle de vekk på noe nyttesløst småtteri innen Europa.
Jeg mener ikke at vi nødvendigvis "ikke skal gjøre noe" - men at det er helt poengløst å gjøre noe så lenge problemer som nevnt i forrige innlegg i Asia fortsetter.
Ja - jeg skjønner du mener det "kan ha positive ringeffekter" - men etter min erfaring (har vært miljøinteressert siden før Al Gore revolusjonen, begynner å nærme seg 14 år siden jeg første gangen lærte om forurensning, miljøvern og var aktiv i "blekkulf"
 ) har det aldri det.
 ) har det aldri det. As easy as that. "KLIMA"kvoter som ikke har noe med klimaet å gjøre.... Fullstendig poengløse, men for all del - de skal de få lov å bli innført. Er jo mye annet rart vi har selv her i lille Norge som er fullstendig poengløst, ingen nyhet

Det skulle da bare mangle at Kina med sine mange flere hundre millioner over en milliard innbyggere, og som nå som står for stor del av verdens vareproduksjon, har de høyeste utslippene. Trodde det var relativt opplagt at jeg siktet til historiske tall om CO2-utslipp og hvem som har sluppet ut mest totalt sett, og ikke minst per innbygger. Personlig synes jeg, hvis man skal ta klimatrusselen på alvor, det er direkte umoralsk å argumentere for at andre enn Europa og USA skal ta støten for vårt ekstreme forbruk. Men jeg kan også legge til at jeg ikke tar trusselen spesielt alvorlig, men at jeg, som en av de mest priviligerte menneskene i verden (i hvert fall materielt sett) er villig til å ta min del av ansvaret.
  Det skulle da bare mangle at Kina med sine mange flere hundre millioner over en milliard innbyggere, og som nå som står for stor del av verdens vareproduksjon, har de høyeste utslippene. Trodde det var relativt opplagt at jeg siktet til historiske tall om CO2-utslipp og hvem som har sluppet ut mest totalt sett, og ikke minst per innbygger. Personlig synes jeg, hvis man skal ta klimatrusselen på alvor, det er direkte umoralsk å argumentere for at andre enn Europa og USA skal ta støten for vårt ekstreme forbruk. Men jeg kan også legge til at jeg ikke tar trusselen spesielt alvorlig, men at jeg, som en av de mest priviligerte menneskene i verden (i hvert fall materielt sett) er villig til å ta min del av ansvaret. 

) ikke å kutte noen små puslegreier.
 ) ikke å kutte noen små puslegreier.