Økt satsing med Norwegian på Sandefjord/Torp?

Re: Norwegian og Torp forhandler

Av destinasjonene du nevner er nok Malaga og Nice mest realistiske.

+1. De mest realistiske rutene er de som allerede fins fra storflyplassene utenom OSL. AGP, NCE og LON er vel de eneste som ble nevnt som går fra andre flyplasser enn OSL (og RYG om man regner alle selskap).

Jeg tror ikke Norwegian kommer til å starte opp noe som helst denne vinteren fra Torp.

2x dagelig til LGW? Won't happen! Du kan også glemme Düsseldorf, Manchester, Brussel, Athen, Mallorca, Venezia, Medeira og Milano, samt Roma. Ingen av disse destinasjonene er realistiske. Hvor stort tror du egentlig markedet fra TRF er??

Av destinasjonene du nevner er nok Malaga og Nice mest realistiske.

Tror kanskje du ikke vet så mye om Torp sin region som går fra halve Buskerud og ned til Kristiansand. Utrolig mange fra Buskerud og Agder fylkene bruker Torp mye. Torp har tidligere hatt 4 daglige avganger til London men 3 av de ble flyttet over til Rygge. Når det gjelder Dusseldorf så er den sterkt ønsket tilbake. Brussel vet jeg at næringslivet jobber med å få til Torp. Roma tror jeg kan komme på kort sikt, men ikke sikkert iår. Når det gjelder Mallorca så vet jeg at Torp jobber med å få den på plass til neste sommer. De andre destinasjonene jeg skrev er spennende destinasjoner jeg vet kunne gått veldig bra fra Torp. Nå er det ikke så lenge før resultatet fra forhandlingene mellom Norwegian og Torp offentligjøres. Tiden får vise hva slags destinasjoner som kommer. Vet at Torp jobber med et flyselskap til. Men det er nok ikke aktuellt med det selskapet før neste år på Torp. Vinterprogrammene må snart være klare. Wizz Air kommer med flere NYE sommer-destinasjoner neste år fra Torp. Det er snakk om at Neste år vil Wizz Air ha 10 til 11 destinasjoner fra Torp.

Tror kanskje du ikke vet så mye om Torp sin region som går fra halve Buskerud og ned til Kristiansand. Utrolig mange fra Buskerud og Agder fylkene bruker Torp mye. Torp har tidligere hatt 4 daglige avganger til London men 3 av de ble flyttet over til Rygge. Når det gjelder Dusseldorf så er den sterkt ønsket tilbake. Brussel vet jeg at næringslivet jobber med å få til Torp. Roma tror jeg kan komme på kort sikt, men ikke sikkert iår. Når det gjelder Mallorca så vet jeg at Torp jobber med å få den på plass til neste sommer. De andre destinasjonene jeg skrev er spennende destinasjoner jeg vet kunne gått veldig bra fra Torp. Nå er det ikke så lenge før resultatet fra forhandlingene mellom Norwegian og Torp offentligjøres. Tiden får vise hva slags destinasjoner som kommer. Vet at Torp jobber med et flyselskap til. Men det er nok ikke aktuellt med det selskapet før neste år på Torp. Vinterprogrammene må snart være klare. Wizz Air kommer med flere NYE sommer-destinasjoner neste år fra Torp. Det er snakk om at Neste år vil Wizz Air ha 10 til 11 destinasjoner fra Torp.

Og siden du vet alt som skjer i forhandlingene så har du som vanlig rett? Er det det du mener?
Er vel mange her inne som enda etterlyser dokumentasjon på enkelte påstander.

Re: Økt satsing med Norwegian på Sandefjord/Torp?

Ser man det ja! Ikke verst med Torp - Malaga, og den ruten forutså jeg tidligere i denne tråden! :)

Måtte det komme flere, skål!

Aner vi også 2x ukentlig til ALC?

Neste tipper jeg blir LPA!

Last edited:

Det ryktes at det kan komme et basefly på Torp etter Norwegian har avviklet sitt engasjement på Rygge. Alt iår vil det komme mange flere destinasjoner utfra rykter. De vil bli offentligjort med engang de har fått klarsignal fra flyplassene. Det betyr at forhandlingene mellom Norwegian og Torp gikk bra :-)

Det ryktes at det kan komme et basefly på Torp etter Norwegian har avviklet sitt engasjement på Rygge.

Rykter, eller bare noe du finner på? Jeg undres hva i all verden Norwegians engasjement på Rygge har med dette å gjøre, da DY ikke har noe basefly på RYG.

Rykter, eller bare noe du finner på? Jeg undres hva i all verden Norwegians engasjement på Rygge har med dette å gjøre, da DY ikke har noe basefly på RYG.

Jeg snakket med NRK Vestfold idag og de hadde fått det med basefly fra sikre kilder. Mer vet ikke jeg. Nei Norwegian har ikke basefly mer fra Rygge, men de har endel fly som brukes der enda. Jeg forsto at grunnen til at de venter med basefly er at de vil se hvordan de nye destinasjonene vil gå. Alicante har gått VELDIG bra. Så spennende å se om hvordan de nye destinasjonene som vil bli offentligjort om kort tid og Malaga destinasjonen som idag ble offentligjort vil gå.

Basefly....hva legger du og NRK Vestfold egentlig i det? At det er et fly som overnatter der?

Var ikke begrunnelsen til Kjos at siden OSL lå så nærme RYG så var det like greit å ha baseflyene der. TRF ligger vel ikke sååå langt unna OSL den heller?

Basefly....hva legger du og NRK Vestfold egentlig i det? At det er et fly som overnatter der?

Nei det er fly som er stasjonert på flyplassen. Tiden får vise om det kommer basefly nesteår. Det vet vi ikke før det skjer

Var ikke begrunnelsen til Kjos at siden OSL lå så nærme RYG så var det like greit å ha baseflyene der. TRF ligger vel ikke sååå langt unna OSL den heller?

Jo det Bjrøn Kjos sa i media, men vi vet jo alle at det var kun en av grunnene. Mange andre grunner også til at de la ned. Torp har et helt annet marked å ta av. De tar ikke mye fra Oslo. Torp har Agder fylkene, Telemark, Vestfold og deler av Buskerud.

Norwegian satser på Torp - ny rute til Malaga
Lavprisselskapet Norwegian starter ruter fra Sandefjord Lufthavn Torp.
http://www.sb.no/nyheter/norwegian-satser-pa-torp-ny-rute-til-malaga-1.6457596
Ny Norwegian-rute på Torp
SANDEFJORD: Flyselskapet Norwegian utvider med en ekstra rute fra Torp. Fra 5. november kan du fly til Malaga fra Sandefjord Lufthavn.
http://tb.no/nyheter/ny-norwegian-rute-pa-torp-1.6457589
For kort tid siden offentliggjorde Norwegian at de kommer til å stenge sine ruter fra Rygge. Nå satses det fra Torp ved Sandefjord.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10082015

Last edited by a moderator:

Jeg snakket med NRK Vestfold idag og de hadde fått det med basefly fra sikre kilder.

Og hvor skulle NRK Vestfold få dette fra? I så fall sitter det noen i øverste hold hos DY og lekker informasjon som ikke skal komme ut. Og jeg tviler sterkt på det. Det er sannsynligvis null hold i disse ryktene.

Last edited:

Pressemelding fra Sandefjord Lufthavn Torp:

Den 5. november er det klart for avgang til Málaga, som blir den andre middelhavsruten fra Sandefjord. Fra før av opererer selskapet rute til Alicante og den har gått meget godt.
At det er Málaga som kommer først er ikke tilfeldig. Rutene til Costa del Sol er en av de mest etterspurte utenlandsrutene Norwegian har. Området er både et populært reisemål for syden-turister i tillegg til at mange nordmann har faste ferieboliger i dette området.
Ruten til Málaga skal gå hver lørdag, og avgang fra Torp blir på ettermiddagen:

Torp - Malaga DY 2404 1530 - 1925

Malaga – Torp DY 2405 1055 - 1500

Norwegian vil benytte seg av nye og miljøvennlige Boeing 737-800-fly på ruten mellom Torp og Malaga, med plass til 186 passasjerer.

Billetter vil bli lagt ut for salg i 1. september

Last edited:

Nei det er fly som er stasjonert på flyplassen. Tiden får vise om det kommer basefly nesteår. Det vet vi ikke før det skjer

Jeg trodde ikke DY hadde fly fast stasjonert på noen flyplass?

Flyet starter på Gardermoen og vil fly opp til Torp som DY2967 kl. 10.55 med ankomst kl. 15.00. Avgang til Malaga som DY2966 kl. 15.50. Alicante-maskinen ankommer for øvrig kl. 14.50 og har avgang kl. 15.30, så da blir det i første omgang to Norwegian-maskiner på Torp samtidig.

Det stemmer ikke. Ankomst fra AGP som DY2405 kl 15:00 avgang til AGP kl. 15:30 som DY2404.

Det stemmer ikke. Ankomst fra AGP som DY2405 kl 15:00 avgang til AGP kl. 15:30 som DY2404.

Ikke helt rett det heller :p

DY 2404: Avg. AGP 10:55, Ank. TRF 14:50
DY 2405: Avg. TRF 15:30, Ank. AGP 19:25

DY 2401: Avg. ALC 11:20, Ank. TRF 14:50
DY 2402: Avg. TRF 15:30, Ank. ALC 19:00

Ikke helt rett det heller :p

DY 2404: Avg. AGP 10:55, Ank. TRF 14:50
DY 2405: Avg. TRF 15:30, Ank. AGP 19:25

Det er tydeligvis forskjell mellom tiden som er annonsert og den som er lastet opp i bookingssystemet.

Det er tydeligvis forskjell mellom tiden som er annonsert og den som er lastet opp i bookingssystemet.
Ligger inne med like tider i Amadeus.

ALC-ruta skal gå med 733 og AGP med 738.

Back