Klage til Continental Airlines

Når sa jeg at han knuste iphonen min?
Det har jeg overhode ikke sagt.

Dette ble skrevet;
"Han presterte å knuse iphonen min i bordet, fly forbanna for at vi trosset han ved å skaffe oss en egen flytur."

Siden det tydeligvis var meget vanskelig å tyde den setningen, skal jeg prøve å omformulere meg litt;
Jeg gav han iphonen min med referansenummeret til den nye flyturen, og han knuste iphonen i bordet.

Tror du trenger ei ordbok :)

knuse -te; -ing
1 splintre i småstykker ved slag el. trykk: maskiner som knuser stein / knuse en vase // han knuste mange pikehjerter / oppstanden ble knust / et knusende nederlag / en knusende dom, kritikk / føle seg (sønder)knust / knuse en tåre (hyklersk) felle en tåre
2 ( fam., intrans.) gå i stykker; knuses: glasset knuste
3 (i pres. pt.form, som forsterkende adj. og adv.) ta det med knusende ro / det er meg knusende likegyldig
Etym.: jf. gno. knosa mishandle med slag
Synonymer: 1. knase, lage hakkemat av, lage plukkfisk av, male, mase, mose, pulverisere, slå i filler, slå i knas, slå i stumper og stykker, smadre, smuldre, smule, splintre, // nedkjempe, tilintetgjøre, ødelegge

Jeg ville satt pris på om dere sparte dere for slike ting før dere vet hvem jeg er, og kan utttrykke dere om meg og min personlighet.

Angående det dere sier om beskrivelsen av meg selv;
alvorlig talt, dere. Tror dere virkelig at jeg ville fremstilt meg selv i et så dårlig lys hvis jeg tilfredsstilte denne beskrivelsen? Nei. Jeg er en snill og grei jente

Jeg tviler ikke på at du er en snill og grei jente, men når du skriver den beskrivelsen du gjør om deg selv i bloggen, så er det faktisk ikke rart at man tror det. Om du mente det som en spøk, så hadde jeg ikke blitt overrasket om en 16 år gammel jente skrev noe sånt om seg selv og faktisk mente det.

Angående det med knusing av iphonen. Han knuste iphonen min mot bordet - iphonen knuste ikke. Dette er en betydelig forskjell som tydeligvis må føres inn med teskje.

Jeg skjønner ikke forskjellen. Knuse betyr å knuse, enten det hadde vært mot et bord, eller mot steingulvet i terminalen på Gardermoen.

Jeg står fortsatt for det jeg sa tidligere i tråden; at en sak har flere sider. Om du hadde en billett med CO, så har du det. Blir et fly kansellert av en eller annen grunn, så skal du bli booket om. Jeg kan ikke se for meg at CO har kastet dere av uten grunn.

Når sa jeg at han knuste iphonen min?
Det har jeg overhode ikke sagt.

Dette ble skrevet;
"Han presterte å knuse iphonen min i bordet, fly forbanna for at vi trosset han ved å skaffe oss en egen flytur."

Siden det tydeligvis var meget vanskelig å tyde den setningen, skal jeg prøve å omformulere meg litt;
Jeg gav han iphonen min med referansenummeret til den nye flyturen, og han knuste iphonen i bordet.

Jo, det har du sagt! :)
Først skriver du: "Når sa jeg at han knuste iphonen min? Det har jeg overhode ikke sagt."

Ehhh.. Joo! Les litt under! ;)
"Jeg gav han iphonen min med referansenummeret til den nye flyturen, og han knuste iphonen i bordet."

Knuser man en ting, så knuser man en ting. :google :lol:

Last edited:
Ok, Nadia burde kanskje ha brukt ordet ''slenge'' i stedet for knuse. Det får så være men ellers kan det vel se ut som at CO valgte å se på to 16 årige pax som minst viktige å hjelpe, så de ''driter'' vi i nå og i værste fall sender vi de bare tilbake til BGO.

Dette var ikke god reklame for bransjen i hvertfall :cool:

Ok, Nadia burde kanskje ha brukt ordet ''slenge'' i stedet for knuse. Det får så være men ellers kan det vel se ut som at CO valgte å se på to 16 årige pax som minst viktige å hjelpe, så de ''driter'' vi i nå og i værste fall sender vi de bare tilbake til BGO.

Dette var ikke god reklame for bransjen i hvertfall :cool:

Her er der en klar pointe, og dette er ikke enestående for amerikanske flyselskaber. Desværre er der en tendens til at de ikke tager unge mennesker lige så seriøst som vi europæere gør.
Og hvis det er korrekt at man har valgt at sende dem tilbage til BGO, så er det fuldstændigt utilgiveligt.
Når det er sagt Nadia, så vil du i fremtiden komme væsentligt længere ved at lave et mere seriøst klagebrev til selskabet.
At man tager guld kunder, business first etc, før jer, er en del af gamet, og det må du acceptere. Men naturligvis skal du tages lige så seriøst som en 40-årig der rejser på samme betingelser som dig selv.

Først av alt: Velkommen til forumet, Nadia ;) Kanskje du skal lete litt rundt her inne, så vil du finne mange eksempler på folk som føler seg dårlig behandlet av flyselskap, og eksempler på hvordan de har reagert, fremstiller det, og hva slags hjelp de får. Det kan være nyttig.

Du har i alle fall fått mye oppmerksomhet med innlegget ditt. Jeg har faktisk gått så langt som til å google deg, og fant din gamle blogg: http://nadiabergesen.blogg.no/ hvor du blant annet skriver
Jeg blir veldig fort sint, og jeg har til tider store problemer med å kontrollere sinnet mitt.

Lik det eller ei - men vi danner oss ikke et inntrykk av deg fra sak til sak utfra hvordan du selv velger å fremstille den. Det er den totale pakka som gjelder. Og på den ene siden har du skrevet et innlegg med banneord og dårlig skjulte trusler (som dette: "Nyt tiden som stasjonssjef så lenge den varer"). På den annen side vil du ha deg frabedt at folk kommer med karakteristika av deg og bedømmer det du skriver utfra hvordan du skriver det. Sorry ass, det er ikke sånn det fungerer.

Og til slutt: "Å knuse" innebærer at noe blir ødelagt. Om dere 16-åringer har bestemt dere for at det betyr "å slå noe i bordet", får være deres sak. Men når man skriver et blogginnlegg på en norsk blogg som leses av alle mulige slags mennesker, er det en fordel at man skriver norsk. Da blir det færre misforståelser, og man blir tatt mer seriøst.

Jeg har lyst å være hyggelig mot deg og si lykke til med klagen din til Continental. Som andre her skriver vil et profesjonelt flyselskap behandle sine kunder med respekt uansett om kundene mister besinnelsen og lirer av seg skjellsord, slik du har gjort i bloggen din. Hvis CO har behandlet deg slik du fremstiller det, er det uverdig. Men så er det altså noe som sier meg at denne saken har langt mer enn én side. Det må du selv ta "æren" for.

Det er vel handling selskapet som Bergesen har vært i clinch med! For meg virker det som hun har brutt mange uskrevne regler for å få en god komunikasjon.

Det er vel handling selskapet som Bergesen har vært i clinch med! For meg virker det som hun har brutt mange uskrevne regler for å få en god komunikasjon.

Denne har vi vært over her flere ganger. Hun har vært i omgang med flyselskapet. Hvem flyselskapet finner for godt å outsource hva det nå måtte være til, er uten betydning. :)

-A

Her er der en klar pointe, og dette er ikke enestående for amerikanske flyselskaber. Desværre er der en tendens til at de ikke tager unge mennesker lige så seriøst som vi europæere gør.
.

Dette er en ganske grov paastand ... begrunnelse? Hva gjoer CO verre enn f.eks. KLM?

Dette er en ganske grov paastand ... begrunnelse? Hva gjoer CO verre enn f.eks. KLM?

Jeg stusset også på dette. Jeg regner med at det er nordmenn som handler CO på Gardermoen? Vil tro nordmenn vil ha omtrent de samme holdninger overfor ung vs. gammel uansett hvilket selskap de jobber for.

Om da ikke amerikanske selskaper har en policy på at unge skal behandles sist. Det har jeg vanskelig for å tro...

Om da ikke amerikanske selskaper har en policy på at unge skal behandles sist. Det har jeg vanskelig for å tro...

Etter til og med aa ha vaert stasjonssjef i et amerikansk selskap, har jeg sett lite til det ... :rolleyes:

En "grov" påstand ved jeg ikke om det er. Jeg vil rettere sige at det er en konstatering jeg kan drage som tidligere bosat i USA. Og det er altså cool facts at man som 16-årig i USA bliver anset som værende et barn, og at man generelt i samfundet ikke tager børn lige så seriøst som vi europæere gør. Dette har jeg også flere gange oplevet hos de amerikanske flyselskaber, uden at skulle kunne sige at det har været den udslagsgivende faktor i dette tilfælde.

En 16-aaring er per definisjon en 'minor' i USA, og meg bekjent ogsaa i Europa. Men at en 16-aaring i en irr-situasjon blir behandlet daarligere enn en voksen, kjenner jeg meg overhode ikke igjen i. Tvert i mot - de vil i de fleste tilfeller faa preferert behandling da ingen liker aa ha ansvaret for barn, selv om de ikke har UM-status. DOT ville ogsaa slaa beinhardt ned paa flyselskaper som drev forskjellsbehandling basert paa alder.

" Eksempel:
Hvordan ville du svart en hissig og frustrert kunde som klagde på noe kjøpt og betalt om du hadde jobbet i en butikk? ville du bedt vedkommende dra seg til helvete ut av butikken, eller ville du prøvd å løse problemet ved å tilfredsstille servicen du er pliktet som "selger" å ha?
Bare en liten tankevekker, dere ;) "

-------
Dette "eksempelet" ditt. Hvis du mener at det er på denne måten du ble behandlet på OSL, så er det greit. Men no way om noen sa det til deg. Så det over er ikke et eksempel, men en utrolig sterk overdrivelse av hendelsen.

Ikke for å legge på ved på bålet, men tror det lureste her er å bare legge denne saken død. Å true et selskap/stasjonssjef, anglage etc er ikke akkurat veien å gå. Når det står en platinum kunde på tkt skranken så går nok han foran de fleste, beklager men sånn er realiteten. Og tror ikke akkurat stasjonssjefen til CO slenger noe i bordet og hisser seg opp over hendelser som beskrevet, ikke akkurat hans stil :) Men for all del, mener ikke at 16 åringer skal bli behandlet på noen annen måte enn andre betalende kunder, men når reaksjonen er som beskrevet over tror jeg nok man desverre ikke kommer så utrolig langt.

Back