Klage til Continental Airlines

Denne har vi vært over her flere ganger. Hun har vært i omgang med flyselskapet. Hvem flyselskapet finner for godt å outsource hva det nå måtte være til, er uten betydning. :)

-A

Kan teste det ut for forumet når vi flyr CO OSL-EWR-AUS-MEM-EWR-OSL i sommer, jeg er over 40 og skal ha med ungdom:cool:

Kan teste det ut for forumet når vi flyr CO OSL-EWR-AUS-MEM-EWR-OSL i sommer, jeg er over 40 og skal ha med ungdom:cool:

Så du skal satse på kansellering og sende ungdommen til skranken i stedet for å gå selv? :lol:

At man tager guld kunder, business first etc, før jer, er en del af gamet, og det må du acceptere.

Dette er jo noe jeg ser fort kan gi opphav til frustrasjon og kanskje sinne blant flere dersom køene er lange og kulda setter inn. Spesielt dersom prioriteringen ikke er forstått (noe den nok ikke vil være hos mange sosialdemokratisk stemte nordmenn). Ser eksempler på dette selv når jeg skal ha hjelp hos SAS Servicedesk på Gardermoen og bruker EBG-kortet for å prioriteres i køen. Slett ikke sjelden jeg hører mumling bak meg om at "han kom jo lenge etter oss"...

Nå er jeg lei av å høre på flere forumer hvor dum jeg er, hvor dårlig er jeg i norsk og hvor hormonell og oppmerksomhetssyk jeg er..
Jeg prøvde bare å uttrykke frustrasjonen min på min egen blogg - hvilket er fullt lovlig og ganske normalt i disse tider.
Om det er noe dere ønsker å uttrykke angående innlegget mitt om continental airlines, sender dere meg en privat melding her inne eller en mail til nadiabergesen@hotmail.com.
jeg synes det er lite kjekt at dere går sammen for å latterliggjøre meg på et forum. Det regner jeg med at dere også hadde likt svært lite...

Det er ingen som går inn for å latterliggjøre deg, men når man "fumer ut" (uttrykker frustrasjon) på internett så må man nesten stå opp for at andre faktisk vil kommentere det. Google gjør at bloggen din lett kan søkes opp f.eks av flyentusiaster som her, eller av framtidige arbeidsgivere. Det er fullt lovlig å kommentere ting man leser på internett, akkurat slik det er fullt lovlig å skrive meninger og ytringer på en blogg. Problemet er bare at du som forfatter bak et blogginnlegg må stå til ansvar for det du skriver selv.

Det ligger jo i kortene at folk vil kalle deg oppmerksomhetssyk eller hormonell når det kommer overdrivelser og halvsannheter om en faktisk situasjon fra din side. Ser ikke du det selv? Ta det iallefall som lærdom videre i "internettkarrieren" din, alt du skriver og ytrer på nett VIL bli analysert av folk. Alt du publiserer på internett kan leses av hvem som helst, det kan kommenteres av hvem som helst - og det skal man alltid ha i bakhodet når man skriver ting.

Jeg var noe upresis. Uten betydning for hvem som har ansvar og hvem som man forholder seg til når det skal klages. At det kan gå begge veier med kvaliteten tror jeg ikke du finner noen her som er uenig i.

-A

Polaris:
Jeg står for absolutt alt jeg skriver, det er ikke det dette dreier seg om. jeg synes bare det er svært unødvendig at dere ikke tar det opp på min blogg, men på et forum jeg i utgangspunktet ikke visste om. om dere skal diskutere mitt blogginnlegg, synes jeg det er mer enn rettferdig at jeg får være en del av det - og helst personlig eller på min egen blogg, ikke på et forum. .
Hva vet du om halvsannheter og overdrivelser? var du til stede under situasjonen, slik at du kan uttale deg om dette? Dette synes jeg er veldig dumt av deg å si, i og med at du ikke har en fjerneste anelse angående hva som virkelig utspilte seg.
Om jeg hadde vært 40 år og skrevet dette innlegget - ville du allikevel beskrevet meg som hormonell og oppmerksomhetssyk? Nei, tvilsomt.. tenk deg om.

Tror du at journalister får personlig mail hvis folk har lyst å diskutere avisartiklene de skriver? Forventer du å få brev i posten om du skriver noe og henger det opp på et gatehjørne? Poster du noe i det åpne rom på internett så er det ikke noe annet å forvente, folk kan diskutere det hvor de vil og du har gått inn for dette selv med å poste noe i offentligheten på internett. Om du ønsker å ta del i diskusjonen er du på god vei til å gjøre det rette - du har jo registrert deg her. Da står du opp for det du selv har skrevet.

Jeg var ikke der, men jeg bruker noe som så fint heter "common sense" - oversatt til fornuft og logikk på norsk. Du har selv skrevet at du ville få frustrasjon ut, det er første hint om at ting kanskje er litt overdrevne. Selvfølgelig er det mye av det som kan være sant, men når man er sint så kan selv din egen opplevelse av en situasjon være en annen enn hva utenforstående ville opplevd den som. Andre hint er at flyplasspersonell i stor grad er serviceansatte. Det vil si at de har trening i å takle alt fra lynings forbanna personer til drita fulle personer og alt inni mellom - de skal opptre profesjonelt uansett hva. Oddsen er lav for at noen ville tatt en mobiltelefon og fysisk knust den i ei bordplate, for lav til at man tror på det når man ser omstendighetene rundt.

Alder har relativt lite å si, hadde du presentert innlegget ditt på en annen måte ville det vært en helt annen sak. Det finnes 40åringer som kunne skrevet noe liknende, helt klart. Poenget er hvordan man legger saken sin fram! Hvis man skal bli tatt seriøst og man ønsker å ta saken videre til selskapet så må man vise innsikt og vilje til å forstå - samtidig som du legger fram kravene dine. Vi har 16åringer på forumet her inne som skriver like bra som en 50åring, og vi har 16åringer som skriver omtrent så bra som man forventer fra en 12åring. Du kan gjette selv hvem som blir tatt mest seriøst. Irrelevant av alder så er det måten du skriftlig uttrykker deg som vil avgjøre hvor seriøst du vil bli tatt.

Polaris:
Jeg står for absolutt alt jeg skriver, det er ikke det dette dreier seg om. jeg synes bare det er svært unødvendig at dere ikke tar det opp på min blogg, men på et forum jeg i utgangspunktet ikke visste om. om dere skal diskutere mitt blogginnlegg, synes jeg det er mer enn rettferdig at jeg får være en del av det - og helst personlig eller på min egen blogg, ikke på et forum.

En blogg er offentlig, da får du tåle at bloggen også diskuteres i andre offentlige fora. Liker du ikke det så får du heller la vær å blogge og utlevere deg selv i det offentlige rom

Om jeg hadde vært 40 år og skrevet dette innlegget - ville du allikevel beskrevet meg som hormonell og oppmerksomhetssyk? Nei, tvilsomt.. tenk deg om.
Da ville jeg beskrevet deg som ekstremt umoden for alderen.

Det virker dessverre som om veldig mange av dagens unge ikke evner å se at internett er offentlig og ikke privat. Facebook er ikke privat. Blogger er ikke privat. Din egen hjemmeside er ikke privat. Hvis man tror det, er jeg redd man får en lei overraskelse senere i livet når arbeidsgiver søker opp vedkommendes navn. Alt som legges ut på nettet er søkbart i ettertid, og ingenting "forsvinner" fra internett.

Hvis du på død og liv måtte lufte din frustrasjonen overfor Continental med noen, men ønsket holde det privat, kunne du tatt en telefonsamtale til en venninne i stedet.

Interessant tråd dette !
Jeg behandler i min jobb et stort antall kundehenvendelser, og kan si mye om hvordan disse er utformet og lagt fram med både positive og negative momenter.

Det er stort sprik i både framstillingsevne og ikke minst saklighet.
De kunder som legger fram sin sak på en saklig og poengtert måte får nok også de aller beste resultat på sine henvendelser, da slike er relativt enkle å forholde seg til, samt enkle å etterprøve.
De som er i andre enden, men sterke adjektiver og personkarakteristikker når som regel ikke like langt, rett og slett fordi det blir en dårlig og vanskelig dialog fra starten av.

Et godt råd til Nadia er å holde saklighetsnivået så høyt som overhodet mulig i både tale og skrift når ting går galt i forbindelse med flyreiser. Som gammel stasjonssjef i inn og utland kan jeg også skrive under på at de som holder seg til saken, er rolige og hyggelige ALLTID får bedre hjelp enn de som opptrer uhøflige, er meget høylytte og lager "drama".
Om man f,eks reiser i Østen og ikke holder seg pinlig høflig og korrekt blir det NULL hjelp og få.

Lykke til videre, og om du skriver et formelt klagebrev til CO, vil jeg som sagt anbefale at dette skrives kort og konsist uten at du tar med alle de detaljer og følelsesmessige utsagn som kanskje høre mer hjemme i en privat blogg ;-)

Lykke til videre, og om du skriver et formelt klagebrev til CO, vil jeg som sagt anbefale at dette skrives kort og konsist uten at du tar med alle de detaljer og følelsesmessige utsagn som kanskje høre mer hjemme i en privat blogg ;-)
Som jeg akkurat har påpekt over: Det er ingenting som heter privat blogg. Den er offentlig for hele verden ;)

Ellers er jeg enig i alt du skrev. Med saklig edruelighet har man mye større sjanse for å lykkes når uforutsette hendelser inntreffer.

Jeg har svart på alt dere kommenterer her utallige ganger på bloggen min i kommentarfeltet på innlegget ;) ta dere en titt der istedenfor, så slipper jeg å gjenta meg selv atter en gang. Takk.

Back