Klage til Continental Airlines

Det sies at en sak alltid har to sider - og her tror jeg definitivt det finnes en annen side.

Kan ikke si meg mer enig i dette.

Og basert på hva denne damen skriver i bloggen

Jeg vil bare poengtere med en forholdsvis rolig tone at selvom vi kun er i overkant av 16 år, vil det ikke si at vi ikke kan skrike og lage like mye helvete som noen på 40. Vi er da kjent for å ha våres egne meninger, og vi legger ikke skjul på om vi synes at noe er urettferdig. Vi lar oss ikke bli tråkket på, så vi venter med andre ord ikke med å trampe med begge beina i bakken om vi føler at vi har våres fulle rett til det.

Vel, jeg er egoistisk, selvgod, og alltid like selvopptatt. I tillegg elsker jeg å gjøre folk sur ved å irritere og provosere. Utenom det er jeg vel for så vidt ganske grei

Så er jeg skeptisk til denne unge damens historie. (Og det selv om ikke Continetal har uttalt seg)

Hva er da vitsen å
skrike og lage like mye helvete som noen på 40
????

Det er vel ikke sånn det er ment at ungdommen skal oppdras?!

Nå er det en kommentar på bloggen som linker til denne tråden. Jeg ser at en eller annen Henny har "stjålet" noe jeg skrev i post #6 og vil bare poengtere at jeg ikke har kommentert på bloggen hennes.

Der var også mitt tidligere innlegg postet :p Lurer på hvem som bare kopierer fra Scanair, og limer inn som annonym..

RCCL har en veldig STRENG alderspolitikk.

21 år er som tidliger nevn aldersgrensen for cruise alene i egen lugar.

Om barn (under 21 år) reiser sammen med voksne (foreldre mm), SÅ skal det være et MAKS antall lugarer mellom voksen og barn. Og det at disse 2, skulle alene har jeg ingen tro på, beklager.

De kom seg jo ombord i balja på St. Thomas, så de har nok hatt følge ...

De som tar en kikk på bloggen ser at de skulle treffe foreldrene sine i Florida.
Og jenta virker faktisk helt oppegående, det er mer enn en kan si om enkelte av de anonyme svare(re)ne.. tenker da IKKE på ´stjålne´sitater fra scanair.no :)

Last edited:
Og jenta virker faktisk helt oppegående, det er mer enn en kan si om enkelte av de anonyme svare(r)ene.. tenker da IKKE på ´stjålne´sitater fra scanair.no :)

Tja, må innrømme jeg har vondt for å tro at hendelsesforløpet var nøyaktig slik hun fremstiller det. Hadde jentene vært høflige og saklige i sitt møte med CO er jeg sikker på de ville gjort det de kunne for å hjelpe til, og da spesielt fordi jentene kun er 16 år og på tur "alene" til USA.

Hun svarer også innlegg på sin egen blogg på en måte som får meg sterkt til å tvile på at hun har opptrått på en skikkelig måte i møtet med CO på OSL.

Mener ikke at alt er slik hun fremstiller det, det er det neppe. Men hun er sannsynligvis heller ikke så på trynet som noen tar for gitt.

På meg virker det som b......shit, kan ikke med min beste vilje tenke meg at noen vil opptre slikt uansett hvordan kunden oppfører seg.
For å pirke litt, 1045 ser de at der er krøll med COA, etter 5 timer får de kontakt med COA representant, etter "ytterligere" 5 får de bags og etter ytterligere etpar så går de til KLM og reiser, når gikk siste KLM i vinter?
Nå går den 17:25.

Ams, stengt og kaldt? Not, spør du meg, her er der noen ( beskrivelse unødvendig ) som har behov for å dra på skikkelig

Litt ALA kunden som ikke fikk sin stresskoffert med VELDIG viktige papirer i,
vel den viste seg å inneholde kladdebok, matpakke og gammasjer:headbang

Hehehehehe, dette er jo en litt underholdende sak. I følge kommentar på blogginnlegget (som forøvrig er redigert siden i morges og nå har fått bilder) har hun klaget på facebook om usaklige kommentarer til blogginnlegget...!! Begynner det å dra seg til med drama, rene home and away det her :cool:

Tja, må innrømme jeg har vondt for å tro at hendelsesforløpet var nøyaktig slik hun fremstiller det. Hadde jentene vært høflige og saklige i sitt møte med CO er jeg sikker på de ville gjort det de kunne for å hjelpe til, og da spesielt fordi jentene kun er 16 år og på tur "alene" til USA.

I og for seg fullstendig enig med deg at den typen oppførsel er å forvente av samtlige passasjerer, men samtidig så er det sånn at CO helt klart er den profesjonelle part og skal uten unntak alltid oppføre seg deretter - samme hvor lite sans man har for personen foran seg (aka den betalende kunden).
Så selv om jeg greit tror at saken kan være overdrevet fra hennes side, så er det ingen tvil om at dersom dette bare er delvis sant, så har CO en god del å legge seg flate for. Min erfaring er at 16-åringer også oppfører seg bra om de blir behandlet som normale folk. :old

Hvem som har rett eller feil her skal jeg ikke ta stilling til, men jeg regner med at vi ikke får COs beskrivelse av saken dersom de håndterer denne profesjonelt.

Dette er også en illustrasjon av at ikke alle tenker på hvor kraftig Internet er som medium. Både for å spre klager og frustrasjoner, men også får å brette ut sin egen profil. Det er ikke en ukjent sak at mange arbeidsgivere søker informasjon jobbsøkere på nettet, og denne type saker fremmer nok ikke egen søknad. Det spørs hvem som til syvende og sist taper på en slik formulering som denne...

Hun har kommentert innlegget igjen:

-------
"Jeg har da ikke sagt at noen KNUSTE iphonen min. jeg sa at han knuste den i bordet - det er en veldig stor og betydelig forskjell.

Beskrivelsen av meg selv har jeg forklart før; IRONI, SARKASME og rett og slett TULL. Nå må dere jammen ta å gi dere.

Og til deg anonym som sa at vi skulle anmeldt det med en gang. Det gjorde vi."

-------

Hvis hun først sier at iPhonen knuste mot et bord, for så senere å si at de har anmeldt denne personen. Men hvorfor skal han anmeldes? Tviler STERKT på at han har løftet opp iPhonen fra bordet, for så å slippe den hardt ned igjen. Det skjer bare ikke!

Og hun endrer også litt sine egne meninger her synes jeg. Først skylder hun jo faktisk på denne mannen som "skal ha knust" iPhone'en hennes, før hun ikke legger listen så høyt lenger..

Last edited:
Det er ikke en ukjent sak at mange arbeidsgivere søker informasjon jobbsøkere på nettet, og denne type saker fremmer nok ikke egen søknad. Det spørs hvem som til syvende og sist taper på en slik formulering som denne...

Sant nok !

"Jeg har da ikke sagt at noen KNUSTE iphonen min. jeg sa at han knuste den i bordet - det er en veldig stor og betydelig forskjell.

hmm, javel ....

Hva som er sant vet jeg ikke, men hun skriver virkelig dårlig norsk, det florerer av feil og dårlig/feil ordvalg. Hvis hun ikke skjønner at det er forskjell på å knuse en ipod mot et bord og å slå en ipod mot et bord bør hun tenke seg litt nøyere om før hun skriver det hun skriver. Uansett, hun kan ha blitt dårlig behandlet og ikke fått god informasjon, hvilket er utrolig viktig om det oppstår problemer.

Heisann dere.

Nå vil jeg først og fremst fortelle at det et mitt innlegg dere snakker om.
Deretter vil jeg takke for kommentarer som har fremstilt min sak som troverdig og oppsiktsvekkende.

Jeg vil i tillegg si til dere som har kommet med negative bemerkninger;
Jeg ville satt pris på om dere sparte dere for slike ting før dere vet hvem jeg er, og kan utttrykke dere om meg og min personlighet.
Og at dere klipper og limer sammen det jeg har skrevet på min blogg, finner jeg meget upassende og rett og slett frekt.

Angående det med knusing av iphonen. Han knuste iphonen min mot bordet - iphonen knuste ikke. Dette er en betydelig forskjell som tydeligvis må føres inn med teskje.

Og nei, vi reiste ikke til USA og på cruise alene. Jeg har en familie som bryr seg om meg, og de ville aldri latt meg få lov til å dra alene til andre siden av jordkloden i en alder av 16 år. Dette tenkte jeg var veldig åpenbart og valgte derfor ikke å forklare det nærmere. I tillegg er det ikke lov å reise med cruise i en alder av 16 år, så sannheten er det at vi møtte foreldrene mine på flyplassen i USA, som deretter tok plass på cruiset sammen med oss.

Angående det dere sier om beskrivelsen av meg selv;
alvorlig talt, dere. Tror dere virkelig at jeg ville fremstilt meg selv i et så dårlig lys hvis jeg tilfredsstilte denne beskrivelsen? Nei. Jeg er en snill og grei jente som bare ønsket en ukes ferie sammen med min bestevenn, men som continental airlines klarte å endre betraktelig. Jeg skrek aldri til noen på gardermoen, men beholdt meg rolig - nærmest gråtende og fortvilet til tider med tanke på behandlingen, men aldri agressiv.
Grunnen til at jeg skriver det at; selvom jeg kun er i overkant av 16 år, betyr det ikke at jeg ikke kan skrike og lage like mye helvete som en på 40, er at nå i ettertid skal jeg vise at jeg ikke godtar en slik behandling fra flyselskapet.

Om dere ønsker mer informasjon/detaljer angående hva jeg mener om saken, kan dere ta dere en titt på kommentarene på bloggen min; www.nadiabergesen.blogspot.com, eller sende meg en mail.

Ellers er mitt eneste ønske at dere oppfører dere sakelig, og ikke spytter ut med en masse usakelige kommentarer som jeg nødig vil skal bli rettet mot meg.

En ting til;

At dere retter på skrivefeilene til en 16årig jente, finner jeg svært trist og ikke minst; veldig usakelig i forhold til temaet...

Jeg skrev øverst på innlegget;
"Dette innlegget baseres ikke på gode skriveferdigheter og et generelt godt blogginnlegg. Dette innlegget er nemlig direkte rettet til Continental Airlines på Gardermoen"

Trist å se av voksne mennesker uttrykker seg på slike måter igjennom et forum som i mine øyne burde fremstått som positivt for alle..

Back