Markedet for halve Sørlandet, Telemark, Vestfold, osv er vel så stort at "noen" kommer inn om FR skulle droppe TRF helt.
Sandefjords Blad har innhentet en uttalelse fra Torp;
http://www.sb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090715/NYHETER/410037887/1158
Hvorfor ville hun henvist til Ryanair dersom hun ikke visste at Ryanair kom til å forlate Torp? Det ville vært svært unaturlig å henvise til Ryanair, en av flere mulige kandidater, om hun selv var i villrede.
City Airline-eier Lars Magnusson sier til Moss Avis i dag at han ønsker «å sjokkåpne» med mange flyruter på Rygge neste år.
Det kommer litt FR torsdsg..........xx nye ruter (tosifret)
De lander 1300 ...............
Det kommer litt FR torsdsg..........xx nye ruter (tosifret)
De lander 1300 ...............
Problemet er vel at med 15000 flybevegleser i året, er det ikke rom for mer enn 20,54 rundturer i døgnet hvis man deler antall bevegelser på 365 dager.
Så hvis Norwegian i dag har 6 daglige rundturer hver dag hele året, så har man da ikke mer enn 8 ledige flybevegelser i per driftsdøgn. Å da blir det jo skralt med for ekspansjon for både Norwegian og andre seskaper.
Regnet fort over hvor mange bevegelser FR har fra Torp nå i sommer, å per uker er det 196. Totalt per å vil det bli 10192 flybevegleser. Da er det ikke mye igjen til andre. ca 5000 bevegelser per år.
Per i dag har Norwegian 88 flybevegelser per uke, eller 4576 per år.
Da er man totalt oppe i 14768 flybevegleser per år, noe som lar det være igjen 232 flybevegelser til charter andre selskaper.Hvis man inkluderer bare den nye AMS ruta til DY med 2x i uka, sitter man igjen med fattige 24 flybevegleser i året.
Så hvis FR kommer til Rygge blir det i tillegg til Torp, da de ikke vil kunne ekspandere noe særlig med dagens produksjon hvis den flyttes. Selvom DY gir seg på Rygge er det ikke mye rom for noen ekstra satsing på altfor mange destinatsjoner med noe større frekvens.
Om de lander 1300 så kommer de i bestefall litt sent til pressekonfreansen som starter 1230?
RYR142 ligger inne nå med ETA ENRY 1302 (lokal) fra Skavsta, og skal gå igjen som RYR143 til Edinburgh 1400 (lokal) Eqpt EI-DPN.
Mvh,
RYR142 ligger inne nå med ETA ENRY 1302 (lokal) fra Skavsta, og skal gå igjen som RYR143 til Dublin 1400 (lokal) Eqpt EI-DPN.
Mvh,
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.