Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Status
Not open for further replies.
Re: Seattle-tråden

Om pris er viktigst er det bare å slå til på et tilbud uansett selskap når du føler prisen er lav nok. For tiden har flere selskap kampanjer i både economy og business, og du kan fly business med BA for ca 7.000kr hver vei, evt C på utreise og Eco hjem. Bruker å se hvilke alternativer hipmunk.com gir mht selskap og pris om jeg leter på ukjente destinasjoner.[/QUOTE]

Takk for svar. Anbefaler du/dere noe selskap med tanke på busniess flygning?

Re: Jeg trenger hjelp til å finne flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Noen som kan gi meg noen hint hvordan man finner spesifikke fares ?
Jeg har funnet en ok fare OSL-LAS som jeg gjerne vil søke opp, men klarer ikke på de datoene jeg ønsker, kan det være ta det er en eller flere av mine legs som mangler T-bucket?

Kan jeg finne ut av dette ved bruk av KVS eller trenger jeg expertflyer for det?

Ufordring:KRS-IAH 26.Mars med poeng

Hei,

Sliter litt med å finne en routing som er levelig for lommeboken, må være i Business (ikke jeg som skal reise altså). Må være 26.03, er en samarbeidspartner som krever business.

Alt 1:
KRS-OSL-LHR-IAH, Sistnevnte med BA. Men strekket OSL-LHR har ikke awards tilgjengelig pr dags dato.

Alt 2:
Kjøre til SVG, så SVG-IAD med SK. Heller ikke poeng ledig.

Alt 3:
KRS-AMS-IAD med KLM. Har ikke

Alt 4:
LH/UA via FRA ikke ledig

Alt 5:
Kjøpe IcelandAir OSL-KEF-NYC, og separat KRS-OSL og NYC-IAD. Av en eller annen grunn er IcelandAir via reisebyrå dobbelt så dyrt, derav vanskelig med gjennomgående billett.

Noen andre forslag eller er det håpløst?

Re: Ufordring:KRS-IAH 26.Mars med poeng

Bruk "beste tilgjenglighet"-bonusbilletter på Sas?

Sjekket koster 100K, blir dessverre for mye å kjøpe meg opp på poeng, om det ikke skulle være en lur måte å få handlet inn poeng på tilbud da..

Last edited:

Fant to *A award routings som får deg til IAD 26MAR, men du må starte fra KRS kvelden før. Bør få dette på samme billett med overnight transfer.

Vet ikke om det er en lovlig routing siden det er litt backtracking via ATL til IAD.
25MAR KRS-OSL SK222 18:15-19:00
26MAR OSL-FRA LH865 06:20-08:40
26MAR FRA-ATL LH444 10:45-16:10
26MAR ATL-IAD UA5111 19:38-21:27 *economy*

Alternativ to innebærer LHR til IAD 26MAR og KRS-OSL-LHR kvelden før, ledig business award hele veien.
LHR-YYZ AC869 09:00-13:15
YYZ-IAD UA5097 14:42-16:10

Håper dette kan være til hjelp.

Ser ut som du blander IAH og IAD litt. Er det Houston eller Washington du skal til? Ser heller ingenting om hva slags poeng du vil/kan booke med.

Hva med alt. 1, men med SVG-LHR?

Fant to *A award routings som får deg til IAD 26MAR, men du må starte fra KRS kvelden før. Bør få dette på samme billett med overnight transfer.

Vet ikke om det er en lovlig routing siden det er litt backtracking via ATL til IAD.
25MAR KRS-OSL SK222 18:15-19:00
26MAR OSL-FRA LH865 06:20-08:40
26MAR FRA-ATL LH444 10:45-16:10
26MAR ATL-IAD UA5111 19:38-21:27 *economy*

Alternativ to innebærer LHR til IAD 26MAR og KRS-OSL-LHR kvelden før, ledig business award hele veien.
LHR-YYZ AC869 09:00-13:15
YYZ-IAD UA5097 14:42-16:10

Håper dette kan være til hjelp.

Takk skal du ha for hjelpen! Beklager rotet, mente IAH, Houston.

Ser ut som du blander IAH og IAD litt. Er det Houston eller Washington du skal til? Ser heller ingenting om hva slags poeng du vil/kan booke med.

Hva med alt. 1, men med SVG-LHR?

Beklager, Houston skulle det være. BA med SVG-LHR har ikke awards tilgjengelig dessverre, og tar ikke sjansen på ikke-gjennomgående billett. Tenkte isåfall énveis-billett med AA på poeng i C. De har jo et poengsalg i januar nå. Har ikke noe særlig EB-poeng igjen, ellers hadde jeg brent 100K på SVG-IAH på SK.

Da ble det to énveisbilletter á 66 000 poeng:
PHL-FRA-OSL-KRS
og
SVG-IAH. Sas åpnet opp ét sete for et par dager siden.

Har en ufordring om det er noen spreke på forumet som har noen minutter til overs:

Er det mulig å komme seg fra PHL til KRS på én og samme dag, 23.mars?

På forhånd takk :)

Er det mulig å komme seg fra PHL til KRS på én og samme dag, 23.mars?

På forhånd takk :)

Teoretisk så er det såvidt mulig, hvis du liker å ta sjanser og er god til å løpe og ikke reiser med bagasje. Og får en dag med god medvind over atlanteren.

06.15 - 07.30 - US Airways - PHL-BOS
08.50 - 19.15 - US Airways - BOS-LHR
19.50 - 22.35 - SAS - LHR-SVG

Så nattoget Bryne-Kristiansand 23.15 - 02.00

Men nei, i praksis så er det nok ikke mulig. Det ryker nok et sted på veien.

Teoretisk så er det såvidt mulig, hvis du liker å ta sjanser og er god til å løpe og ikke reiser med bagasje. Og får en dag med god medvind over atlanteren.

06.15 - 07.30 - US Airways - PHL-BOS
08.50 - 19.15 - US Airways - BOS-LHR
19.50 - 22.35 - SAS - LHR-SVG

Så nattoget Bryne-Kristiansand 23.15 - 02.00

Men nei, i praksis så er det nok ikke mulig. Det ryker nok et sted på veien.

Hehe, fin den siste der ja. Skjønner, fant ikke noe givende selv. Takk for at du kikket og laget til en trimrute :)

Jeg vet at mange her har erfaringer med Karibien.
Er det noen som har forslag til ruter eller strategier for å få besøkt flest mulig øyer/"land"/territorier i Karibien på kortest mulig tid til lavest mulig pris?

*Trenger minimum et par timer på hver øy/flyplass
*Økonomi funker fint.
*Er ikke bundet til noe spesiell tid på året.
*1-3 uker til disp.
*OSL er i utgangspunktet startsted.

Edit: Alle 248 land og territorier teller.

Last edited:

Jeg vet at mange her har erfaringer med Karibien.
Er det noen som har forslag til ruter eller strategier for å få besøkt flest mulig øyer/"land"/territorier i Karibien på kortest mulig tid til lavest mulig pris?

*Trenger minimum et par timer på hver øy/flyplass
*Økonomi funker fint.
*Er ikke bundet til noe spesiell tid på året.
*1-3 uker til disp.
*OSL er i utgangspunktet startsted.

Edit: Alle 248 land og territorier teller.
Har god erfaring med å bruke båt på kortere strekninger i Karibien, men for prosjektet ditt må du nok inn med lokale fly også, men de kan ha varierende pålitelighet.

Du får sjekke ruter selv, men jeg vil anta at det billigste er å fly til Florida og så hoppe rundt derifra. Du kommer deg ofte dit til under 3k.

Har god erfaring med å bruke båt på kortere strekninger i Karibien, men for prosjektet ditt må du nok inn med lokale fly også, men de kan ha varierende pålitelighet.

Båt kan nok være tingen ja. Ser på kartet mitt at det går båt fra St. Lucia og helt opp til Guadelope. Hva slags type båter er det som operere mellom øyene i karibien? Er det hurtigbåter eller er det mer av typen ferger? Og er det slik at det stort sett går én gang om dagen eller er det bra frekvens på rutene?

Jeg kjenner ikke så mye til hvorvidt det er mañana-mañana eller sveitsisk punktlighet som gjelder nedi bassenget der.

Båt kan nok være tingen ja. Ser på kartet mitt at det går båt fra St. Lucia og helt opp til Guadelope. Hva slags type båter er det som operere mellom øyene i karibien? Er det hurtigbåter eller er det mer av typen ferger? Og er det slik at det stort sett går én gang om dagen eller er det bra frekvens på rutene?

Jeg kjenner ikke så mye til hvorvidt det er mañana-mañana eller sveitsisk punktlighet som gjelder nedi bassenget der.
Båten som går fra St. Lucia helt opp til Guadelope er http://www.express-des-iles.com/

Har reist med den og det er en helt grei katamaran som går på dagen selv om den kan få noen timers forsinkelse. Har reist med tilsvarende båter flere steder i Karibien. Om det er litt sjøgang så forvent at de lokale ikke er særlig sjøsterke. Regn også med å måtte møte opp selv på forhånd for å få en fysisk billett i hånden. Det er også ofte gode pakker med sightseeing eller overnatting kombinert med båtturen så gjør research og spør.

Tusen takk for tipsene! Det ideelle kunne nok vært et airpass, men har ikke funnet noen som tilbyr det enda. Det må nok gjøres litt research her før en eventuell tur blir realitet.
Anbefaler å planlegge hva du har lyst til å se og gjøre og ikke bare dra innom så mange øyer som mulig. Flere øyer har for eksempel egne karneval utenom den vanlige karnevalstiden. Fikk med meg det og Jab jab på Grenada i august.

http://www.largeup.com/2013/02/08/toppa-top-10-carnivals/

Codeshare ikke mulig hos Star Alliance?

Hei,

jeg skal ta fly med to star alliance selskap hvor bare en av dem betjener start og endelig destinasjon. Det virker som om det derfor ikke er mulig å booke turen hverken hos dem ene eller den andre på nett, bortsett fra hvis jeg bestiller A-B B-C billett. Dog har jeg ikke lyst å sjekke inn på nytt halveis. Kan jeg bare ber checkin agenten å "sjekke meg gjennom"? Eller må jeg bestille via telefon?

Takk

Re: Codeshare ikke mulig hos Star Alliance?

Hvor skal du reise og med hvem? Du mener nok interlining, og ikke codeshare?
Book billett hos en tredjepart, eks. wideroe.no dersom de har begge selskaper i sitt system.

Hjem fra England?

(Er det lov å stille spørsmål her? Moderatorer må gjerne slette innlegget viss det ikkje er lov)
Ok, jeg og en kompis skal til England for å se fotball. For 2-3 uker siden hadde vi funnet Stavanger-Manchester Newcastle-Stavanger til 1000 per pers. totalt. Vi kunne dessvere ikkje bestille der og da pga vi måtte vente på penger. Nå når vi skulle lete fant vi ikkje en eneste under 1500 for en vei. Så er det noen smarte triks vi kan gjøre? Bør vi vente og riske at det ikkje er mer plasser igjen eller bør vi ta det billigste vi får nå og angre at vi ikkje bestilte tidligere? Vi skal reise ned 1 April og hjem den 5. Vi er begge 16, så vi har ikkje råd til veldig mye. Tips er hjertlig satt pris på.

Status
Not open for further replies.
Back