Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Status
Not open for further replies.
Re: Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Det høres ut som at du skal hoppe på det nye 2 for 1 tilbudet til Qatar.

Det høres ut som at du skal hoppe på det nye 2 for 1 tilbudet til Qatar.

Men Qatar innebærer vel 2 stopp? Blir vel stopp både i DOH og i HKG. Eller har de non-stop fra DOH til TPE?

Vet ikke. Det er verdt å sjekke I hvert fall.

Vet ikke. Det er verdt å sjekke I hvert fall.

Sjekket rutekartet deres nå og de flyr dessverre ikke til TPE. Så da må jeg i så fall håpe på at enten Thai eller Emirates slår følge og hiver seg på et eller annet salg.

Jeg sjekket nå, og det stemmer med 2 stopp

Jeg hadde ventet litt, i alle fall fram til juletider. Det bør komme et salg eller to fra Emirates innen den tid. Jeg går ofte på blemma med å bestille businessbilletter i ferietider for tidlig.

Er det fare for at det dukker opp et tilbud hos Thai før nyttår?

Raskeste/korteste flytur fra Stavanger til New York / Miami ?

Hei.
Tenker jeg riktig her ?
Hva blir korteste flyreise om en bor i Stavanger og skal til New York eller Miami ?
Ser for meg Heathrow / Gatwick er raskeste vei etter som man da flyr i samme retning som disse storbyene. Flyr man innom København-Amsterdam-Frankfurt flyr en jo feil retning ( lengre flytur) i forhold til New York / Miami .
Hva snakker vi om i flytid ?

Ønsker ikke mellomlande på Island ( Islandair)

Re: Raskeste/korteste flytur fra Stavanger til New York / Miami ?

Hvis du flyr i sommersesongen er det nok raskest via Bergen, og DY's sommerrute til JFK.

Ellers er det raskere å fly via OSL(9t40m) kontra LHR(11t25m) når man flyr SVG-NYC.

SAS sin rute; SVG-OSL-EWR-CPH-SVG. Det er absolutt raskeste, minst stressende og behageligste rute.

9t40 begge veier, det er ingen som slår det.

Min erfaring med CPH vs. LHR på transfer til USA er at det er mye bedre på CPH.
Der er det bare å gå rett igjennom passkontrollen, og ingen ekstra sikkerhetskontroll. Samme gjelder også FRA.

Prøver derfor å unngå LHR som transfer...

Eksisterer det noen søkemotorer som lar deg sette opp turer i forskjellige klasser?

Feks så kunne jeg tenkt meg å fly fra Kristiansund til Miami i februar.

Kristiansund -> Oslo i Go
Oslo - Frankfurt i Go
Frankfurt - Miami i C
Miami - Frankfurt i Eco+
Frankfurt - Oslo i Go
Oslo - Kristiansund i Go

Via og reiseselskapene får jo til å sette opp slike, men er det ikke mulig for oss dødlige?

Edit:
Hvilket selskap med tanke på C klasse anbefaler dere fra Europa til USA?

Last edited:

Dette lar seg selvfølgelig gjøre, men muligens ikke i en operasjon.
Selv har jeg bekjente i VIA som jeg overprøver stadig vekk. Tror dog jeg ville satset på byrå om du ønsker gjennomgående billett. De greiene der er vanskelig om du skal ha det akkurat som du vil. Koster noen hundringser, sparer deg en masse tid og hassle if...

C til statene er fullstendig avhengig av hvilket selskap og allianse du bruker.
Jeg betaler gladelig en tusenlapp eller to ekstra for AF/KL enn BA, fordi det gir meg gevinst på sikt. Idiotene i One World vill sikkert hevde det motsatte :)

Er det kun pris som gjelder, så tar du det billigste og høster litt poeng. Kanskje får du nok til en tur intra Europa.

Hvis jeg først skulle punge ut for en C-billett, ville jog nok valgt et selskap som ikke flyr F på samme ruten. KL er safe. SK også og Brussels(?). Swiss, AF, LH og BA har F-kabiner til statene, og dermed er du i nest beste klasse. TK aner jeg lite om, men de har jo gode produkter til overkommelig pris. Samme gjelder Aeroflot, men det blir jo litt feil vei. Ba har jævlig store og upersonlige businesseksjoner. Og LHR suger. Veldig. Enda.

Takker
Men noen som har konkrete søkemotorer som lar meg tulle med slikt?

Og hvilke dager er typisk dager med minst belegg med SAS over til USA? :colgate:

Berg-Hansen webgate (www.berg-hansen.no). Der kan en tulle så mye en vil, dele opp i flere segmenter og fortsatt få det på samme billett. I tillegg har du profesjonell hjelp i bakhånd i tilfelle IRR. Og de tar bare 75 kroner i honorar.

Status
Not open for further replies.
Back