Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Status
Not open for further replies.
Når er beste tidspunkt for biz billettbestilling til USA?

Vurderer å ta med familien på tur til Florida eller California neste sommer. Når er det tradisjonelt sett beste tidspunkt å kjøpe business class billetter? Regner med at det er kampanjer hos de fleste flyselskap på diverse tidspunkt. Noen som har erfaringer med når det er lettest gjøre gode kjøp ?

Re: Når er beste tidspunkt for biz billettbestilling til USA?

Vurderer å ta med familien på tur til Florida eller California neste sommer. Når er det tradisjonelt sett beste tidspunkt å kjøpe business class billetter? Regner med at det er kampanjer hos de fleste flyselskap på diverse tidspunkt. Noen som har erfaringer med når det er lettest gjøre gode kjøp ?

Pleier å være biz salg for sommeren i kortere perioder jan-april for USA, både United, BA, Lufthansa med andre kjører ofte disse salgene. Ellers så er det enkelte spsialpriser som gjelder hele året, anbefaler å sjekke deals forumet hos businessclass.no. F.eks så har noen selskaper i Star Alliance svært gode priser til hawaii om sommeren i biz med mulighet for stopover i F.eks San Francisco, men med utreise fra København. Også gode priser til NYC fra København om sommeren i biz (ca. 10') med alle alluansene...

Re: Jeg trenger hjelp til å finne flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Ser det er en del sas tilbud til usa nå.
Men er det noen mulighet til å søke på plus / Business billetter? Mener dette gikk på gamle sidene, men får det ikke til på de nye.

Og så finner jeg EB Business billetter TR fra Kristiansund til New York, men får ikke søkt helt til Miami. Hvordan gjør jeg dette?

Ser det er en del sas tilbud til usa nå.
Men er det noen mulighet til å søke på plus / Business billetter? Mener dette gikk på gamle sidene, men får det ikke til på de nye.

Og så finner jeg EB Business billetter TR fra Kristiansund til New York, men får ikke søkt helt til Miami. Hvordan gjør jeg dette?

Vedr. siste spørsmålet, man får bare booket EB-billetter online på SK/WF ruter. Til Miami må du fly minst ett segment på *A partner og da må det bookes på telefon. På *A flighter kommer fuel surcharge i tillegg som fort kan være opp til 2000 kr pr. longhaul-segment, så hvis du vil ha det billigst mulig bør du velge SAS over Atlanteren og United videre.

Last edited:

Har begynt å tenke på sommeren 2015 og ser på reise for 2 voksne.

Noen som har forslag til destinasjoner eller taktikk?

Opplevelser og natur fremfor kultur.
Aller helst med Star Alliance (økonomi). Er EBG (kanskje EBD).
Åpen for litt "alternative" destinasjoner.
Ekstrem varme kan med fordel ungås.
Maxperiode med utgangspunkt OSL: 12.-21. juni.

Det er veldig lave priser til USA i vinter med UA, LH, AA, KL m.fl. Blant annet New York helt ned til 2 600,-.

Har noen forslag til destinasjoner i Nord-Amerika i desember/januar, helst til under 4 500,- kr? Har tidligere vært i NYC, ORD, MCO, LAX, SFO, HNL og IAD. Foreløpig har jeg Austin (4 000,-), Toronto (4 100,-) og Boston (4 500,-) på blokken. Har blant annet aldri vært i Canada, Mexico eller Karibien (SXM er selvfølgelig et mål), men sliter med å finne alternativer dit med både OK pris og ruter/tidsbruk fra BGO.

Blir billettene til Italia billigere mot helga?

Hei

Vurderer sterkt en tur til Terracina førstkommende helg ( man-fre ). Er jo lovlig sein med å bestille, så prisene er deretter. Må fly fra Haugesund evt Stavanger til enten Roma eller Napoli. Er der noen sjans for at priser vil falle når det nærmer seg fredagen? Pr i dag må jeg ut med 4-5000 for en grei routing.

Re: Blir billettene til Italia billigere mot helga?

Nei, prisene vil sannsynligvis stige jo nærmere avreise du bestiller.

Hva er billigste pris dere har sett mellom Trondheim og Oslo?

Bestilte meg nettopp tur til Bangkok til sommeren, da billettene var så billige fra Oslo at jeg ikke klarte la vær. 2828 kr t/r med Norwegian fra Oslo.
Da det går litt sport i det fra min side å reise billigst mulig, venter jeg med å bestille billettene t/r TRD-OSL. Kostet 599 pr. vei nå. Billig ja, men mener å ha sett billetter til halve prisen før.

Bruker forresten hotels.com å ha noe slags salg?

Re: Hva er billigste pris dere har sett mellom Trondheim og Oslo?

Reiser selv strekka TRD-OSL en del ganger å ofte koster det 249 kr når det er kampanje
anbefaler deg å vente til nyttårs salget :)

Hvor reise?

Langhelg eller ukestur i Europa sammen med kjæresten i november. Har tenkt på Barcelona, Mallorca, Buccuresti, Krakow, eventuelt en annet fint sted. Selvsagt femstjerners innkvartering, gode måltider, shopping. Pris er ikke så nøye. Noen som kan hjelpe?

Re: Hvor reise?

Langhelg eller ukestur i Europa sammen med kjæresten i november. Har tenkt på Barcelona, Mallorca, Buccuresti, Krakow, eventuelt en annet fint sted. Selvsagt femstjerners innkvartering, gode måltider, shopping. Pris er ikke så nøye. Noen som kan hjelpe?

Anbefaler Madrid. Sterkt undervurdert og langt rimeligere enn Barcelona. Skikkelig god mat og hotell er heller ikke ille priset. Shoppingen leverer også varene. Krakow slår heller ikke feil for en langhelg, men ville ikke dratt der på en ukestur. Det kan bli i lengste laget etter min mening. Palma (på Mallorca) er også en sikker vinner. God tur :)

Anbefaler Madrid. Sterkt undervurdert og langt rimeligere enn Barcelona. Skikkelig god mat og hotell er heller ikke ille priset. Shoppingen leverer også varene. Krakow slår heller ikke feil for en langhelg, men ville ikke dratt der på en ukestur. Det kan bli i lengste laget etter min mening. Palma (på Mallorca) er også en sikker vinner. God tur :)

... men siste flyvning til Madrid med SAS går 25.oktober :(

Det finnes andre alternativer, selvfølgelig :)

Noen som vet når SAS legger ut tilbudene? kl 00:00 eller skjer det senere på morgenen?

Da er salget igang :)
Ved første øyekast ser det ikke så veldig bra ut :(

Da er salget igang :)
Ved første øyekast ser det ikke så veldig bra ut :(

Det er jeg enig i.
Trist at de ikke går under 699,- innenriks.
Det var 599,- her sist uke, men da røyk tilbudet ut timesvis før den opplyste bestillingsfristen så da ble det ingen billetter på meg.

Det er jeg enig i.
Trist at de ikke går under 699,- innenriks.
Det var 599,- her sist uke, men da røyk tilbudet ut timesvis før den opplyste bestillingsfristen så da ble det ingen billetter på meg.

Jeg bestilte SVG-OSL for 499,- sist men nå finner jeg bare 699,- og oppover.
Tror jeg skal roe ned bookingen da jeg har 16 fly turer booket frem til januar.

Status
Not open for further replies.
Back