Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Status
Not open for further replies.
Re: Hjem fra England?

(Er det lov å stille spørsmål her? Moderatorer må gjerne slette innlegget viss det ikkje er lov)
Ok, jeg og en kompis skal til England for å se fotball. For 2-3 uker siden hadde vi funnet Stavanger-Manchester Newcastle-Stavanger til 1000 per pers. totalt. Vi kunne dessvere ikkje bestille der og da pga vi måtte vente på penger. Nå når vi skulle lete fant vi ikkje en eneste under 1500 for en vei. Så er det noen smarte triks vi kan gjøre? Bør vi vente og riske at det ikkje er mer plasser igjen eller bør vi ta det billigste vi får nå og angre at vi ikkje bestilte tidligere? Vi skal reise ned 1 April og hjem den 5. Vi er begge 16, så vi har ikkje råd til veldig mye. Tips er hjertlig satt pris på.

Ser ut som svaret mitt forsvant da trådene ble merget, so here we go again:
Går an å eksperimentere med fly til London og tog videre. Togturen til Manchester tar ca. 2 timer fra Euston. Evt. finne ei slik "kreativ" løsning en vei dersom du finner billige billetter i den andre retninga. www.virgintrains.co.uk er fin til å sjekke togtider og -priser i Storbritannia.

Last edited:
Re: Hjem fra England?

(Er det lov å stille spørsmål her? Moderatorer må gjerne slette innlegget viss det ikkje er lov)
Ok, jeg og en kompis skal til England for å se fotball. For 2-3 uker siden hadde vi funnet Stavanger-Manchester Newcastle-Stavanger til 1000 per pers. totalt. Vi kunne dessvere ikkje bestille der og da pga vi måtte vente på penger. Nå når vi skulle lete fant vi ikkje en eneste under 1500 for en vei. Så er det noen smarte triks vi kan gjøre? Bør vi vente og riske at det ikkje er mer plasser igjen eller bør vi ta det billigste vi får nå og angre at vi ikkje bestilte tidligere? Vi skal reise ned 1 April og hjem den 5. Vi er begge 16, så vi har ikkje råd til veldig mye. Tips er hjertlig satt pris på.

Som Discus skriver så tror jeg sjansen for at prisene går ned er relativt begrenset. Du får DY til London for under 600 på utreise, men da kommer du sent til LGW og rekker neppe med noe særlig realisme toget fra Euston før kl 2300 (alternativt toget 22.00, men da må man bytte i Crewe; toget 2300 koster deg 15 pund en vei, mens toget kl 2200 koster deg det dobbelte). Alternativt så kan dere ta SAS til LHR til 780,- og være fremme på LHR kl 1105 eller kl 1850. Da rekker dere et tidligere tog.

Husk at det normalt sett er lurt å kjøpe togbilletter på forhånd (jeg er usikker på hvordan det er for deg som er 16 år, men for voksne så blir det fort svært kostbart å bare møte opp på stasjonen og kjøpe billett der). Om dere skal toge litt rundt i England så kan det være lurt å sjekke hva dere kan spare på Young Persons' Railcard (tror det heter 16-25 Railcard).

Er det United mot Aston Villa dere skal se, eller skal dere til en annen by enn Manchester? (jeg regner med at du er klar over det, men vær obs på at kamper kan flyttes mellom lørdag og søndag - og av og til også til mandag)

Last edited:
Re: Jeg trenger hjelp til å finne flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Jeg skal til New York for første gang til høsten. Var gode priser nå, så tenkte å bestille. Hvilket selskap skal jeg velge? Base: BGO, 07OKT-11OKT.

Ser at Air Canada(!) kommer billigst ut på finn.no med mellomlanding i CPH og YYZ. Fristende med 788 over atlanteren :-) Ca 2400,-

Er ute etter å prøve nye selskap, og eneste widebody på loggen er BA 777.

Anbefalinger?

Last edited:

Antar du vil fly i biz, sjekk priser fra cph og tilbake, og så kjøp separat billett til cph. Er nok litt å spare der..

Er nok billigste economy på denne studenten her! Ser at jeg skrev 22400,- istedet for 2400,-! Min feil!

Absolutt en fin pris. En annen fordel er at du går gjennom den Amerikanske passkontrollen og tollkontrollen i Canada, dermed lander du på innenriksterminal i USA og slipper noen som helst kontroll der. PS: Sjekk reisetider. Ser noen av reisene kommer opp med over 24 timer reisetid.. det er lenge! Og du får kun 50% eurobonus (K klasse), men lengre reisevei veier litt opp for det.

God tur!

Til 2450 får man nå United ut med 10t30m og AirCanada hjem med 13t. Er ikke det ganske gode tider?

Enveis fra Bangkok til Europa

Hei!
nå har jeg vært i Phuket 3 dager og reiser i morgen tidlig til Bangkok der jeg skal egentlig være i 3 dager
etter det 1 dag i doha før jeg reiser til Oslo.

men nå har jeg plages med magen siden jeg kom hit å begynner å bli veldig lei og har
mest lyst til å dra hjem.
men å kjøpe enveis billett så seint mot avgang (2 mars) blir vel ingen billig affære ?
noen tips har ingen bonuspoeng å bruke dessverre....

eller skal man bare holde ut å håpe det blir bedre ?
kjedelig å tilbringe ferien på hotelrommet....

Last edited:
Re: Enveis fra Bangkok til Europa

Jeg finner Swiss og Aeroflot til rundt 6000,-, men om jeg har magetrøbbel er vel ikke det første jeg har lyst til å fly (og spesielt ikke i eco).

Hei

Måtte selv i fjor bestille ny hjemreise fra Thailand og det ble ikke spesielt billig (32000 bath med Thai). Billigste blir nok Norwegian på 5559 NOK. Hvis du får igjen hotell i BKK+Doha, samt skatter og avgifter på avbrutt tur så kan det jo være du ikke kommer så galt ut av det. Dersom du ikke får igjen noe ville jeg vurdert å bli og satse på at du ble bedre. PS: Er du sengeliggende så ville jeg vurdert å kontakte lege, med tanke på å få dekket tapte feriedager fra forsikringsselskapet.

God bedring!

Hei

Måtte selv i fjor bestille ny hjemreise fra Thailand og det ble ikke spesielt billig (32000 bath med Thai). Billigste blir nok Norwegian på 5559 NOK. Hvis du får igjen hotell i BKK+Doha, samt skatter og avgifter på avbrutt tur så kan det jo være du ikke kommer så galt ut av det. Dersom du ikke får igjen noe ville jeg vurdert å bli og satse på at du ble bedre. PS: Er du sengeliggende så ville jeg vurdert å kontakte lege, med tanke på å få dekket tapte feriedager fra forsikringsselskapet.

God bedring!

Takk for det , nei er ikke så galt at jeg er sengeliggende og har ikke noe diare heldgvis er bare magetrøbbel problemer med å spise...
ja får igjen alt på hotellet så ikke noe problemer satt å kikket på det samme selv men 03 mars rekker ikke avgangen til Norwegian imorgen...kan jo nesten ta premium cabin da

Jeg finner Swiss og Aeroflot til rundt 6000,-, men om jeg har magetrøbbel er vel ikke det første jeg har lyst til å fly (og spesielt ikke i eco).
Ok..får se imorgen når jeg skal ta innreniksflyet imorgen tidlig fra Phuket til Bangkok

Swiss; 5 861 NOK fra Phuket (momondo),16t40m timer reisetid, avgang i morgen tidlig (02. mars) 08:25. Kan være greit alternativ :)

Last edited:

Swiss; 5 861 NOK fra Phuket (momondo),16t40m timer reisetid, avgang i morgen tidlig (02. mars) 08:25. Kan være greit alternativ :)
Ja problemet at fly mitt ikke går fra Phuket imorgen før kl 11:50 så jeg er ikke i Bangkok før 13:15
så klarer vel holde ut en dag ekstra.....
enkleste blir vel Fly hotell og Norwegian, fordel med Norwegian at det er direkte rute og at jeg kan ta
norwegian premium så får jeg ihvertfall bedre seteplass en andre selskaper har i eco
edit:farsken kun 1 ledig sete i premium den 3 mars og det er midt sete 2E ikke aktuelt...
fant også Finnair til 5500

Last edited:

Sjekk eventuelt qatar via DOH så for du bare ett stop :) De flyr fra HKT.

Det var fra Phuket. HKT-ZRH-OSL :)

Glemte jo selvsagt å sjekke fra Phuket

Det var supert tusen takk , ennda billigere å bestille direkte fra swiss sine sider kun 4919
farsken feilmelding:
"The desired route can no longer be booked online. The time of departure or the return flight is too son"
prøve å ringe kanskje ?

Last edited:

+41 848 700 700

Bør gå fint å ringe den inn, men blir sikkert er gebyr for det også.

+41 848 700 700

Bør gå fint å ringe den inn, men blir sikkert er gebyr for det også.
ja ringer nr til Phuket airport først

edit:

hvem er "trygest" av de reisebyråene du fant ?

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back