Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Status
Not open for further replies.
Re: Enveis fra Bangkok til Europa

Gotogate* (Marco Polo) :)

(Om jeg skulle velge en. Har brukt de fleste uten problemer)

Last edited:
Re: Enveis fra Bangkok til Europa

Hei!
nå har jeg vært i Phuket 3 dager og reiser i morgen tidlig til Bangkok der jeg skal egentlig være i 3 dager
etter det 1 dag i doha før jeg reiser til Oslo.

men nå har jeg plages med magen siden jeg kom hit å begynner å bli veldig lei og har
mest lyst til å dra hjem.
men å kjøpe enveis billett så seint mot avgang (2 mars) blir vel ingen billig affære ?
noen tips har ingen bonuspoeng å bruke dessverre....

eller skal man bare holde ut å håpe det blir bedre ?
kjedelig å tilbringe ferien på hotelrommet....

Har du prøvd antibiotika fra apoteket? Du får vel det reseptfritt. Legene i Norge steiler, men vurderer du å betale 5000 for å komme deg hjem mener jeg litt selvmedisinering må være lov. Bare husk å ta det minst syv dager om du først tar det for å ta knakken på all alle baselusker.

Norwegian utelatt fra flysøk hos Kayak og Momondo?

Prøver å foreta flysøk hos Kayak og Momondo til sommeren for følgende 3 strekninger:
1: Oslo – Fort Lauderdale
2: Orlando – New York
3: New York – Oslo
Imidlertid ønsker jeg kun å fly direkte, noe som medfører at det kun er Norwegian som er alternativet på første strekning. Jeg får ikke opp noen valg med kun direktefly på alle tre strekningene hos Kayak og Momondo. Jeg har valgt reisedatoer hvor Norwegian flyr til FLL.

Så spørsmålet mitt er hvorfor er det slik? Det går jo selvfølgelig an å bestille denne ruten som 3 separate reiser, men det er vel noen ulemper med det?

Tips tas imot med takk.

Re: Norwegian utelatt fra flysøk hos Kayak og Momondo?

Det er flere faktorer som spiller inn, eksempelvis kan Kayak/Momondo ha utelatt Norwegian for øyeblikket pga. streiken (altså at de har systembegrensinger som gjør at de ikke kan utelukke et flyselskap for kun en periode, som ville vært nå og frem til streiken eventuelt løser seg). Det som jeg tror spiller inn er at fordi Norwegian ikke er i en allianse så klarer ikke søkemotorene å finne et selskap som kan fly strekning 2.

Har du prøvd å søke kun 1 og 3? Hva får du da? Hvis det ikke fungerer, hvorfor bestiller du ikke bare én vei 1, og så søker du én vei for 3 (dine eneste alternativ er da Norwegian, TK eller Icelandair som tilbyr én vei transatlantisk og/eller bonuspoeng med SAS).

Nei, det har ingenting med saken å gjøre. Vil nok tro at det er pga streiken. Online reisebyråer har lite ressurser til å bedrive kundeservice ved uregelmessigheter. Da er det bedre å la være å selge 'trøbbelselskaper'.

Nei, det har ingenting med saken å gjøre. Vil nok tro at det er pga streiken. Online reisebyråer har lite ressurser til å bedrive kundeservice ved uregelmessigheter. Da er det bedre å la være å selge 'trøbbelselskaper'.
Kayak selger ikke noe, de er kun søk/aggregrering.

Du får ingen treff ved å søke slik,pga MCO-NYC.
Gå til Norwegians Hjemmeside å bestill (eller sjekk når OSL-FLL, JFK-OSL går).
Så bestill MCO-NYC på momondo,eller lign.
Vet ikke on du planleger å være i New York noen dager.
Hvist ikke,husk at Norwegian går fra JFK.
Ved booking av fly, direkte fra MCO-JFK, er somregel Delta det billigste.
Hvist du skal være i NYC noen dager er United direkte MCO-EWR somregel billigst.
Sjekk også Jet Blue hjemmeside.(MCO-JFK only),de har ofte kanpanjer,og er iblant det beste selskapet i USA.

Last edited:

Takk for svar!
Jeg finner ikke på Norwegian sine sider at man kan booke OSL-FLL, JFK-OSL som en reise. SAS kaller dette "hjem fra annen by". Dette betyr vel at det må bookes som separate reiser?
Planlegger noen dager i New York så er åpen for om det blir retur med SAS, Norwegian eller United.
Delta virker å være billigst på MCO-NYC og har ofte avganger, så blir nok dem.

Vet du årsaken til at Norwegian ikke kommer som et valg ved de søkene jeg gjør? Er det fordi de ikke flyr MCO-NYC eller andre årsaker og gjelder dette tilsvarende tilfeller ellers i verden?

Nei, det finnes ikke 'avansert søk' på norwegian.no. Da må du booke i to omganger eller bruke et reisebyrå.

Norwegian har vel alltid sagt at de selger punkt-til-punkt reiser, så om du booker ènveisbillett til FLL og hjem fra JFK har vel ingen praktisk forskjell... Blir samme pris uansett, og du må også ha et annet selskap domestic i USA fra MCO til NY.

Kim

Tips: Kjør 2 faner samtidig i Webleseren din når du booker på norwegian.no, så er du sikker på at ikke den ene prisen går opp etter at du har booket den andre feks.

Takk for svar!

Planlegger noen dager i New York så er åpen for om det blir retur med SAS, Norwegian eller United.
Delta virker å være billigst på MCO-NYC og har ofte avganger, så blir nok dem.

Vet du årsaken til at Norwegian ikke kommer som et valg ved de søkene jeg gjør? Er det fordi de ikke flyr MCO-NYC eller andre årsaker og gjelder dette tilsvarende tilfeller ellers i verden?

Ja.
Det er fordi NAS ikke flyr MCO-NYC.
Du må booke 2 separate reiser,hvist du skal fly NAS,(OSL-FLL,JFK-OSL) i ønskede kombinasjon. Dette koster ikke noe extra,som sagt ovenfor NAS selger en-veis biletter.

Også,med mindre du kan betale en United/SAS billett med poeng du har "liggende" kan du bare glemme å reise EN-Vei med United/SAS.
En United/SAS en vei NYC/OSL vil koste rundt 11.000kr,hvist en T/R billett med samme selskap koster 4000kr.

Delta er et godt valg (MCO-JFK). De har greid det utrolige,og omstille seg fra et av USA verste,til et av USA beste,på bare 4 år.

Reise til KRS nyttårsaften

Hei

Jeg har behov for å reise fra LHR til KRS nyttårsaften (31.12.15).
Stemmer det virkelig at hverken SAS eller Widerøe har noen flyvinger til KRS denne dagen?
Eller kan det være at de ikke er lastet inn ennå?

KLM har to flyvinger til KRS, men ligger ganske høyt i pris (nesten 6000,- for to personer på den avgangen som passer best).
Er det noe sjanse for at prisen vil synke før vi kommer så langt, eller er det bare å bestille mens det ennå er plasser og før prisen går enda mer opp?

Takker for svar hvis det er noen som har erfaring med dette

Re: Reise til KRS nyttårsaften

Jeg blir veldig overrasket om det ikke er aktivitet på Kjevik nyttårsaften.
Du er nok bare tidlig ute..

Tviler på at det kommer tillegg ... Nyttårsaften er det ikke mange som vil reise.

Hei

Jeg har behov for å reise fra LHR til KRS nyttårsaften (31.12.15).
Stemmer det virkelig at hverken SAS eller Widerøe har noen flyvinger til KRS denne dagen?
Eller kan det være at de ikke er lastet inn ennå?

KLM har to flyvinger til KRS, men ligger ganske høyt i pris (nesten 6000,- for to personer på den avgangen som passer best).
Er det noe sjanse for at prisen vil synke før vi kommer så langt, eller er det bare å bestille mens det ennå er plasser og før prisen går enda mer opp?

Takker for svar hvis det er noen som har erfaring med dette

Hei!

Tviler sterkt på at SAS eller Widerøe vil fly på nyttårsaften, noe de ikke har gjort så lenge jeg kan huske.

Regner med du vil med følgende avgang LHR-AMS-KRS: 08:40 - 13:35 (3h55m). Velger du en tur/retur reise (f.eks 8. januar) blir det billigere. Du trenger ikke bruke returen. Kommer med retur på GBP 181.01 / NOK 2123 per person.
Stort billigere enn dette kommer du neppe LHR-KRS på nyttårsaften, med mindre du tar avgangen som lander i KRS 22, da blir det en femtilapp billigere.

KLM kan selvfølgelig komme med en kampanje, men det har ikke pleid å være kampanjepriser i julen.

Re: Jeg trenger hjelp til å finne flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Hei !

Jeg skal reise med Emirates Oslo - Dubai - Hong Kong og ser det står teknisk mellomlanding i Bangkok på 3 timer. Dette er ikke registrert som flybytte så må man sitte i flyet å vente eller får man gå ut av flyet for å strekke på beina og se seg rundt ?

Status
Not open for further replies.
Back