ITA Nye Alitalia - Status

Skal fly LIN-CTA i mai, betalte rundt 370 kr med ITA. Så at Wizz / Ryanair / easyjet også hadde masse fly fra Milano område til Sicilia. Totalt 25 flyvninger hver vei hver dag fra BGY, MXP og LIN så konkuransen er vel typ for stor for noen å tjene penger!

I tillegg investeres det bra i togforbindelser i Italia. For eksempel er det langt raskere å ta tog mellom de fleste byene nord for Napoli enn å fly.. Og nå investeres det en del for at også sør skal få bedre togforbindelser.
 
…og tog funker som rakker`n i Italia. Italo og Frecciarossa er jo noe av det mest heftige man finner på skinner.
 
Nå er det kanskje ikke det italienske innenriksmarkedet som frister Lufthansa her, men kombinasjonen feed, utenriks og bli kvitt nok en europeisk konkurrent
 
Italia er vel allerede et av Lufthansa sine største markeder utenfor Tyskland.
 
Deres nyeste A320neo skal ha blitt levert med det nye interiøret, designet av Walter de Silva. Ikke akkurat det stusselige Lufthansa-swunget over dette

I tillegg skal de kabinansatte ha fått nye uniformer og en nyoppusset lounge skal ha åpnet på FCO

https://www.traveldailynews.com/avi...th-new-interiors-designed-by-walter-de-silva/

ITA Airways: Airbus A320neo with new interiors designed by Walter De Silva

All flights, cabin crew will be wearing uniforms by Brunello Cucinelli. New Hangar Lounge in Pier A of the Rome-Fiumicino Airport; New Spring menu by Gian Piero Vivalda.

DSCF0638-copia-2048x1149.jpg
 
Da skal de ha blitt enige. Staten putter inn €250 mill, og Lufthansa €325 mill, for en eierandel på 41%. Med en opsjon på kjøpe resten av selskapet, til en pris avhengig av hvordan selskapet gjør det økonomisk. Litt som med Brussels Airlines, som de kjøpte den siste halvdelen til bare noen få millioner €

EU må selskap godkjenne det, samt de snakker mest om feed med tog i Italia, enn så veldig mye annet konkret utover litt sånn vanlig "M&A bullshit bingo"

https://www.lufthansagroup.com/en/n...tion-of-41-per-cent-stake-in-ita-airways.html

Lufthansa Group reaches agreement on the acquisition of 41 per cent stake in ITA Airways
 
Da blir det spennende å se hvor lang tid det tar før ITA Airways forlater SkyTeam og går inn i Star Alliance.
 
Da blir det spennende å se hvor lang tid det tar før ITA Airways forlater SkyTeam og går inn i Star Alliance.


Først må vel kjøpet godkjennes, men husker jeg rett så gikk de kun inn i et slags midlertidig medlemskap da de ble medlem i Skyteam når de kom seg i luften
 
Gode nyheter! Flydde ITA på tirsdag, veldig bra å fly med de. God service og alt. Problemet dies er vel i markedet at fks flybilletten vår kostet 370kr LIN-CTA / den knallharde konkurransen som er i Italiensk luftfart.
 
Ser at den første A321neo også nærmer seg ferdigstillelse i Hamburg. ITA får jo snart en meget fornyet og moderne flåte…regner med at eldre A319 og A320 modeller forsvinner ut når nye A220, A320neo og A321neo leveres.
 
I følge Lufthansasjefen så ser de for seg å bruke Air Dolomiti til endel feed til ITA inn til FCO, selv om de totalt sett ikke virker være veldig opptatt av italiensk innenriks
 
Back
Top