Info om flyplasser og transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Re: 65 min transfer i LHR

BA, en booking.

Den var tight, ja. De som har tight connection blir ofte møtt ved gate. Du har jo uansett fasttrack, men kan være du får "express"-lapp, noe som gjør at de flytter deg foran i køen på security. Dersom flyet ditt kommer inn på B eller C så sjekk om flyet ditt går derfra, så tar du securitytransfer der. Er du gjennom boardingkortsjekken på transfer så ser de at du er i terminalen (cut-of tid der er 35 min)

Den var tight, ja. De som har tight connection blir ofte møtt ved gate. Du har jo uansett fasttrack, men kan være du får "express"-lapp, noe som gjør at de flytter deg foran i køen på security. Dersom flyet ditt kommer inn på B eller C så sjekk om flyet ditt går derfra, så tar du securitytransfer der. Er du gjennom boardingkortsjekken på transfer så ser de at du er i terminalen (cut-of tid der er 35 min)

Hvis jeg ikke rekker det, blir jeg få booket neste dag? Eller annet selskap samme dag? Er som nevnt i first, alle flighter har jo ikke first.
Reiser 28.

Hvis jeg ikke rekker det, blir jeg få booket neste dag? Eller annet selskap samme dag? Er som nevnt i first, alle flighter har jo ikke first.
Reiser 28.

Ja, du blir booket om til første og beste mulighet, men høyst sannsynlig går det jo bra.

Om beste mulighet for deg er en direkte flight i C (som går ila. kort tid) eller F (som gjør ventetiden lenger) vil være opp til deg dersom du gjør det klart for dem hva slags ønsker du har. Du kan også bli booket om med en annen routing, eks. via HKG (BA/CX flyr dit på ettermiddagen).

God tur

Ja, du blir booket om til første og beste mulighet, men høyst sannsynlig går det jo bra.

Om beste mulighet for deg er en direkte flight i C (som går ila. kort tid) eller F (som gjør ventetiden lenger) vil være opp til deg dersom du gjør det klart for dem hva slags ønsker du har. Du kan også bli booket om med en annen routing, eks. via HKG (BA/CX flyr dit på ettermiddagen).

God tur

Takk, ja til HKG er jo en god mulighet da. Da følger jeg meg ganske trygg på at jeg kommer fram en eller annen gang den 29.!

Gatwick

Hei! Jeg skal mellomlande på Gatwick, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål. Jeg lander 1015 på Gatwick på South Terminal og skal videre fra North Terminal 1245. Jeg må hente bagasjen og sjekke inn på nytt. Har folk erfaringer rundt dette, har jeg nok tid? Må jo i passkontroll, tollen, komme meg fra sør til nord, sjekke inn på nytt, og ny sikkerhetskontroll.

Mvh Kalle

Re: Flyplasser og transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Er det sikkerhetskontroll på all transfer på T2 på LHR? Sitter me planer om transfer mellom SAS og Air Canada.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, det er det, begge veier... Skal selv gjennom det SK UA til torsdag. Har gjort det mange ganger senere tid. Rask og grei security... Bare langt å gå... Sist 31.desember null kø UA SK ..

Jeg ville lagt inn veldig god transfertid. Hadde 1 time 15 min. en gang, som såvidt var nok når jeg brøytet meg frem i sikkerhetskontrollen etter verdens mest langvarige pass/BP-sjekk, fulgt av full spurt til gate (og jeg er rimelig greit trent). Har deretter unngått transfer på LHR, men ville lagt inn 2 timer hvis jeg absolutt måtte.

Re: London-tråden

LCY er omtrent som en norsk regionsflyplass når det gjelder avstander. Søndag er vel også en rolig tid der. Ville tenkt 40-50 minutt uten baggasje.

Beklager om litt OT, men er det noen gatenummer sas bruker oftere enn andre på term 2a? De er jo lovlig sene med å sette opp gatenummer.

Beklager om litt OT, men er det noen gatenummer sas bruker oftere enn andre på term 2a? De er jo lovlig sene med å sette opp gatenummer.
De fleste gatene på LHR er sene, dvs. de vet ofte ikke 100% sikkert hvilken gate det blir før flyet har kommet. Det er trangt og mye endringer i siste liten når ting ikke går etter plan der (og det er jo normalen). Vet ikke hvordan det er på T2, men på T5 så vet de ofte planlagt gatenummer i longen før det vises så jeg sprø ofte der (men det blir ofte endret)

SAS bruker nesten alltid A24-26, MEN hvis de ikke gjør det så bruker de en B gate og da er det bare å beine på. Gate nr kommer 45 minutt før, og hvis det ikke gjør er innkommende gjerne forsinket (og jeg vil fulgt med på den).

Det er kanskje advart her allerede, men de veier alle håndbagasjer på lhr for sas om dagen. De tillater imidlertid ikke at en pakker om dersom bagasjen er 2 kg for tung. Dette resulterte i at min datter ikke fikk ha med sin håndbagasjekvote ombord. Er dette breach of kontrakt fra sas sin side? De mente det ikke var lov å pakke om i gate...

Back