Info om flyplasser og transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Re: Ny Norwegian-base: London Gatwick

Noen som vet om det er mulig når jeg ankommer med Norwegian til LGW og ikke gå direkte til ankomsthall, men gå inn i avgangshall for å benytte seg av spiseplassene der (Nandos)?

Ankommer rundt kl 20:00 og skal bo på BLOC som ligger i terminalen, men sikkert med begrensede mat-alternativ landside...

Re: Flyplasser og transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Du kommer deg ikke inn i avgangshallen uten videre billett. Er flere spisesteder utenfor security oppe i 2 etasje. Ikke sikker når de stenger på kvelden, men mat får du nok!

Sent fra min moto g(6) plus via Tapatalk

Noen som vet om det er mulig når jeg ankommer med Norwegian til LGW og ikke gå direkte til ankomsthall, men gå inn i avgangshall for å benytte seg av spiseplassene der (Nandos)?

Ankommer rundt kl 20:00 og skal bo på BLOC som ligger i terminalen, men sikkert med begrensede mat-alternativ landside...

https://www.jdwetherspoon.com/pubs/...ex/the-beehive-before-security-south-terminal

The Beehive ligger landside og er åpen noen timer etter du ankommer. Weatherspoon puv, så de har mat.

Du kommer deg ikke inn i avgangshallen uten videre billett. Er flere spisesteder utenfor security oppe i 2 etasje. Ikke sikker når de stenger på kvelden, men mat får du nok!

Sent fra min moto g(6) plus via Tapatalk

https://www.jdwetherspoon.com/pubs/...ex/the-beehive-before-security-south-terminal

The Beehive ligger landside og er åpen noen timer etter du ankommer. Weatherspoon puv, så de har mat.

Tusen takk for tips! Beehive så faktisk veldig lovende ut, blir en tur dit :)

Hvordan er det med transfer fra Oslo med SAS og videre til BKK, enten med Thai eller EVA på gjennomgående billett - går det greit uten passkontroll på LHR?
Tenker på reise for en thai uten visum til UK.

Hvordan er det med transfer fra Oslo med SAS og videre til BKK, enten med Thai eller EVA på gjennomgående billett - går det greit uten passkontroll på LHR?
Tenker på reise for en thai uten visum til UK.
All transfer med gjennomgående billett på LHR er flyside.

IATA sier (min utheving):
Nationals of Thailand transiting through London: Gatwick (LGW), Heathrow (LHR) or Manchester (MAN) with a confirmed onward ticket for a flight to a third country on the same calendar day. They must stay in the international transit area of the airport and have documents required for the next destination.
Og dersom vedkommende har oppholdstillatelse i Norge:
Nationals of Thailand making a landside transit with a confirmed onward ticket for a flight to a third country that departs before 23:59 the next day. They must:
- have a common format residence permit issued by Norway, and
- clear immigration, and
- have documents required for the next destination.

Ved ankomst med *A longhaul på LHR T2B og transfer til OSL med SAS (trolig fra 2A), er det transfer security ute på 2B og mulig å komme opp på avgangsnivå så man kan besøke SQ, AC eller UA loungene?

Ved ankomst med *A longhaul på LHR T2B og transfer til OSL med SAS (trolig fra 2A), er det transfer security ute på 2B og mulig å komme opp på avgangsnivå så man kan besøke SQ, AC eller UA loungene?

Nå har jeg riktig nok aldri hatt transfer på T2, men tar ofte turen bort på 2B for å loungehoppe etter beste måltid, selv når avgangen er på 2A. Er man rask til bens holder det å regne 10 minutter tur/retur A-B-A. Det skal sies at alle mine 8 SAS flighter det siste året har hatt avreise fra 2B, men fra da T2 åpnet var det hyppige joggeturer for å komme seg vekk fra kjedelige LH på 2A!

London Heathrow

Skal på en reise med British Airways hvor jeg lander på terminal 5, og skal videre med America Airlines fra terminal 3. Hvordan ta seg enklest mellom terminalene og hvor lang tid bruker man? Takker for svar.

Re: London Heathrow

Skal på en reise med British Airways hvor jeg lander på terminal 5, og skal videre med America Airlines fra terminal 3. Hvordan ta seg enklest mellom terminalene og hvor lang tid bruker man? Takker for svar.

Følg skiltene mot flight connections og vent på neste buss til T3.

Følg skiltene mot flight connections og vent på neste buss til T3.
Og mens du venter på bussen på T5 kan du få du gjort unna dokumentkontroll og obligatoriske spørsmål, evt. får nytt boardingpass. Tiden det tar kommer anpå hvor mye kø det er og om du må vente lenge på bussen. Ny securitysjekk er på T3.

Og mens du venter på bussen på T5 kan du få du gjort unna dokumentkontroll og obligatoriske spørsmål, evt. får nytt boardingpass.
Det vil jeg ikke anbefale å prøve finne i T5 om det i det hele tatt er mulig, du får da en lang omvei og det er ikke sikkert at du så lett kommer deg tilbake til airside buss. Alt dette er bedre å gjøre i terminal 3.

Fra jeg stod i flyet til jeg hadde tatt airside buss,fått nytt boardingkort, vært gjennom utspørring og sikkerhetskontroll og kommet meg helt ut til gaten brukte jeg 24 minutter. Men så har jeg svart belte i transit...... du kan jo se hvor langt unna du ender.

Det vil jeg ikke anbefale å prøve finne i T5 om det i det hele tatt er mulig, du får da en lang omvei og det er ikke sikkert at du så lett kommer deg tilbake til airside buss. Alt dette er bedre å gjøre i terminal 3.
AA har dette i området der du venter på bussen så det kompliserer ingen ting, du blir faktisk tvunget gjennom det enkelte ganger. (Det vet hvertfall i T5A). Alternativt så blir man sluset gjennom det på T3. Som Martin skrev, følg skilting så løser ting seg greit.

Last edited:

AA har dette i området der du venter på bussen så det kompliserer ingen ting, du blir faktisk tvunget gjennom det enkelte ganger. (Det vet hvertfall i T5A). Alternativt så blir man sluset gjennom det på T3. Som Martin skrev, følg skilting så løser ting seg greit.
Jeg har tatt akkurat den forbindelsen 3 ganger og aldri sett noe slikt der hvor jeg ventet på bussen. Det må ha kommet det siste året.

Om de står rett ved busskøen og man må vente der så er det selvsagt bare å få ting prosessert der om man likevel må vente.

Connection LGW

Planlegger en tur til Mexico i slutten av juni med TUI UK ut fra LGW.

Ser ut som vi kommer inn med DY kl 8.40 om morgenen til LGW og flyr videre med TUI til CUN kl 11.

Er dette nok tid mellom flightene, er 2 voksne og ei på 14 som reiser med hver sin koffert.

Forstår jeg det rett at Elizabeth Line (Crossrail) i praksis er det det som tidligere var Heathrow Connect, og som er det "trege" toget inn til Paddington? 27 min, vs 15 min med Heathrow Express?

Last edited:

Min forståelse er at Heathrow Express kun kjører mellom LHR og Paddington, mens Crossrail/Elisabeth Line Forrester til andre stasjonert i byen og er en del av felles billettsystemet i London.

Litt som om Flytoget kun var mellom OSL og Oslo S (Heathrow Express) mens Elisabeth Line er Vy med #Ruter sine sonebilletter.

Min forståelse er at Heathrow Express kun kjører mellom LHR og Paddington, mens Crossrail/Elisabeth Line Forrester til andre stasjonert i byen og er en del av felles billettsystemet i London.

Litt som om Flytoget kun var mellom OSL og Oslo S (Heathrow Express) mens Elisabeth Line er Vy med #Ruter sine sonebilletter.

Var vel litt det jeg mente, og begge går jo til Paddington [emoji6]

Var vel litt det jeg mente, og begge går jo til Paddington [emoji6]
Stemmer med både Connect (nå TfL Train) og Paddington. I starten går Elisabetlinjen fra LHR kun til Paddington, men etterhvert blir den gjennomgående. (Sikkert en del testing som skal til) Toget et flyplasstillegg som tuben ikke har. Pris: Tube/TfL Train/Express 3,50/10/25 GBP (off peak)

Back