Info om flyplasser og transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Re: Flyplasser og transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Uten at jeg vet noe om Park Inn så er jeg fornøyd med Radisson, bodd det tre ganger. Gode rater, ofte under 100£. To-tre stopp på bussen fra Heathrow Central.

Hadde nylig en transit med BA til LHR Terminal 5 og AA til USA fra Terminal 3. I terminal 3 var det køkaos og de som skulle videre med AA ble først bedt om å gå inn i et rom hvor det stod "secuitry" og som var stappfullt med folk i kø. Da rommet var helt fullt ble vi bedt om bare å få videre. Rett etter var vanlig sikkerhetssjekk og så service-skranke for AA hvor alle som skulle reise med AA ble bedt om å stille seg i kø for kort utspørring.

Hva skjedde egentlig i det kaotiske kø-rommet? Og når man er ferdig der skal man gjennom den samme sikkerhetskontrollen og utspørringen i AA service-desk? Hadde transit på 3:05 og med en halvtimes forsinket ankomst kom jeg til gate på 2 timer etter ankomst uten å måtte inn i kø-rommet.

For mine 2 neste ligende reiser har jeg transit på kun 2:15. Men forsinket ankomst er jeg redd det kan bli for knappt, spesielt om jeg sendes inn i kø-rommet.

Noen som kan fortelle noe om hva som skjer på kø-rommet for AA Security?

Skal samme ruta, ank terminal 5 med avg AA fra terminal 3, om ca 2 uker.
Noen som har info ang ovennevnte?

Har reist 2 ganger med AA/US fra terminal 3. Begge ganger så tok det veldig kort tid fra jeg sto utenfor terminalen til jeg var ved gate. Jeg byttet riktignok ikke direkte, men reiste fra terminal 3 morgenen etter.

Men jeg har bare positive opplevelser med terminal 3.

Park Inn er helt OK. Det er forholdsvis stort, men ikke særlig spennende. Gratisbussene kan hvem som helst bruke. Når du kommer ut av terminalen (regner med du lander på terminal 5) så står de til høyre når du kommer ut. Er en del ulike ruter.

På vei til terminalen neste morgen, så stopper det gratisbuss på andre siden av gata ovenfot bensinstasjonen, som ligger ved siden av hotellet.
Er terminal 2 jeg skal inn og ut av.

Skal en tur til DOH i sommer, reiser via LHR...
Noen som vet hvordan transfer mulighetene på innenfor T5 er for tiden?
Vet fra tidligere at det mildt sagt har vert grusomt med transfer der, og dermed unngått LHR.

Må en gjennom ny sikkerhetskontroll? hente ut bagasje og sjekke inn igjen?

Reiser med BA fra OSL og videre med BA
Flyr eco
har 1,5 time mellomlanding (holder det) ?

Samme spm angående returen.

Håper noen vil dele sin erfaring

Last edited:

Ny sikkerhetskontroll, men trenger ikke å sjekke inn bagasje på ny. 1,5 time bør være plenty, især når det er innen samme terminal.

Ny sikkerhetskontroll, men trenger ikke å sjekke inn bagasje på ny. 1,5 time bør være plenty, især når det er innen samme terminal.

Så de har den sikkerhetskontrollen ennå. Håper det er litt mindre kø en sist jeg var der. Bra bagasjen ordner seg selv da.
Takk for svar

Så de har den sikkerhetskontrollen ennå.

Nå faller det meg inn at det faktisk er snart 3 år siden sist jeg hadde transfer på T5 (selv om det ikke føles sånn :p ) Men har vanskelig for å tro at dette kan ha endret seg nevneverdig. Den gangen var 1,5 time MCT for transfer T3->T5 (og de ansatte syntes ikke det var noe å stresse over at det var nøyaktig så mye tid vi hadde).

Last edited:

Nå faller det meg inn at det faktisk er snart 3 år siden sist jeg hadde transfer på T5 (selv om det ikke føles sånn :p ) Men har vanskelig for å tro at dette kan ha endret seg nevneverdig.

De har bygget ut med flere sluser på nord, bygget ut security South og sluser nå også en del transferpax på economy via South.

NB! Kommer man inn på T5B eller T5C så sjekk om flyet evt. går fra B eller C så kan man gjøre unna sikkerhetskontrollen på den piren flyet går fra.

De har bygget ut med flere sluser på nord, bygget ut security South og sluser nå også en del transferpax på economy via South.

NB! Kommer man inn på T5B eller T5C så sjekk om flyet evt. går fra B eller C så kan man gjøre unna sikkerhetskontrollen på den piren flyet går fra.

Takk for tips, håper det går litt kjappere denne gangen en sist.
Er vel ikke helt uten grunn jeg har unngått denne flyplassen i godt selskap med CDG.

Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Ser det er skrevet at hvis du mellomlander med BA på Heathrow så må du gjennom ny sikkerhetssjekk. Men dette må da være lett og unngå, ihvertfall hvis du lander på 5A. Da jeg landet der i sommer (jeg skulle ikke lenger) så kom vi jo rett ut i avgangshalle airside, før vi gikk ned for å hente bagasjen. Hvis man da skulle reist videre med en BA maskin burde det da være rimlig kurant og forbli i avganshallen airside.

Ser det er skrevet at hvis du mellomlander med BA på Heathrow så må du gjennom ny sikkerhetssjekk. Men dette må da være lett og unngå, ihvertfall hvis du lander på 5A. Da jeg landet der i sommer (jeg skulle ikke lenger) så kom vi jo rett ut i avgangshalle airside, før vi gikk ned for å hente bagasjen. Hvis man da skulle reist videre med en BA maskin burde det da være rimlig kurant og forbli i avganshallen airside.

Høres ut som om du fløy domestic? I så fall kan det stemme. Men all utenlands trafikk blir loset i egne kanaler

Det hørtes veldig rart ut. Sånn som jeg husker Heathrow: Når man kommer av et fly, havner man i en lang gang, som leder til et område der man enten kan gå mot UK Border, eller gjennom connections, som tar deg opp rulletrappen til sikkerhetskontrollen. Hvis du havnet rett i avgangshallen (altså i samme området med masse gater/restauranter/butikker), så må noen ha gjort en feil. og har du først havnet der, er det heller ikke bare å komme seg ned til bagasjen igjen.

Kan noen forklare meg hvorfor det er så håpløst system på LHR?

Når man kommer fra Land som har godkjent sikerhetskontroll, hvorfor må man da gjennom ny på LHR?

Er jo ikke slik på andre store flyplasser i Europa som har mye transfer trafikk som AMS og FRA.

Kan noen forklare meg hvorfor det er så håpløst system på LHR?

Når man kommer fra Land som har godkjent sikerhetskontroll, hvorfor må man da gjennom ny på LHR?

Er jo ikke slik på andre store flyplasser i Europa som har mye transfer trafikk som AMS og FRA.

Det har vel aldri noen som har beskyldt briter for å være effektive. Fnate mener de av og til kan være smidige, men han svir jo av en norsk årslønn på å fly britisk. Gjør du ikke det er de neppe spesielt smidige heller[emoji48].

Det hørtes veldig rart ut. Sånn som jeg husker Heathrow: Når man kommer av et fly, havner man i en lang gang, som leder til et område der man enten kan gå mot UK Border, eller gjennom connections, som tar deg opp rulletrappen til sikkerhetskontrollen. Hvis du havnet rett i avgangshallen (altså i samme området med masse gater/restauranter/butikker), så må noen ha gjort en feil. og har du først havnet der, er det heller ikke bare å komme seg ned til bagasjen igjen.

Ja merkelig men vi kom da rett ut i området med kafeer, butikker osv. Straks vi hadde gått av gangbroen fra flyet.

Back