Info om flyplasser og transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Re: LHR terminal 2

Utifra kartet er lysløypa tegnet. Ut med UA, først LH så SQ og det jeg er mest spent på United Club:cry::o. Tilbake noe annet, AC ?

Uansett blir drøss slike connections fra november...

Resten til USA via kjent landskap, FRA... T/R.. Dessverre ikke MUC . Der tilbys kun trang LH over dammen..

Re: LHR terminal 2

Han ene bartenderen hos SQ har lært å lage Kentucky Mule takket være undertegnede. Dere kan takke meg etter å ha prøvd.

Re: Transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

hvor lang tid bør jeg ha når jeg ankommer terminal 5 (fra oslo) med BA og
skal videre med codeshare AA fra terminal 3 (New York)?

hvor lang tid bør jeg ha når jeg ankommer terminal 5 (fra oslo) med BA og
skal videre med codeshare AA fra terminal 3 (New York)?

Har du sammenhengende billett så har du en lovlig connection. For at du ikke skal føle det stressende så regn minst 1:30t (har du dårlig tid blir du møtt ved ankomst LHR og får express-voucher for fasttrack). Husk at du må ta buss fra T5 til T3 og ikke gå ut gjennom passkontrollen!

Det er bøtter og spann av fly mellom LHR og NYC med BA/AA (ca. en i timen) så det skal mye til om ting skjærer seg totalt.

Har du sammenhengende billett så har du en lovlig connection. For at du ikke skal føle det stressende så regn minst 1:30t (har du dårlig tid blir du møtt ved ankomst LHR og får express-voucher for fasttrack). Husk at du må ta buss fra T5 til T3 og ikke gå ut gjennom passkontrollen!

Det er bøtter og spann av fly mellom LHR og NYC med BA/AA (ca. en i timen) så det skal mye til om ting skjærer seg totalt.

Det har jeg, tenkte å bestille t/r via ba.com og det var 1:40 connection

Halvannen time er helt greit med tid, men jeg ville ikke regnet med å få noen express-voucher hvis dårlig tid (det har aldri skjedd meg, selv med 45 min. connection og forsinkelse med innkommende). Men med halvannen time ville jeg følt meg nokså komfortabel, selv når flyet til LHR havner i den uunngåelige sirklingen frem til landingtillatelsen gis og flyet kan droppe ned i hva som noen ganger har føltes som en nosedive.

Det har jeg, tenkte å bestille t/r via ba.com og det var 1:40 connection

Spørsmålet er jo om man rekker innom loungen (du driver og skal booke business, gjør du ikke?)

Min personlige "komfortgrense" er på ca. to timer.

har 1 time og 45 min fra jeg lander fra JFK
å skal videre til OSL begge fra T5 og med BA
er dette ok, eller blir det travelt ?

Har et lite spørsmål angående transfer/connection ved LHR.

Skal snart en tur til Mallorca, og på vei hjem fra denne turen vurderer jeg å ta turen med IB3166 fra MAD til LHR (A340-600 på business). Det som trolig hindrer meg fra å velge denne litt unormale veien hjem fra PMI til SVG er connection i London. Mitt spørsmål er derfor:

IB3166 ankommer LHR 17:20. Er det da mulig å rekke SK4628 med avgang 19:50 til SVG med tanke på at bagasjen må hentes og sjekkes inn på ny i tillegg til terminalbytte fra T5 til T2?

Har et lite spørsmål angående transfer/connection ved LHR.

Skal snart en tur til Mallorca, og på vei hjem fra denne turen vurderer jeg å ta turen med IB3166 fra MAD til LHR (A340-600 på business). Det som trolig hindrer meg fra å velge denne litt unormale veien hjem fra PMI til SVG er connection i London. Mitt spørsmål er derfor:

IB3166 ankommer LHR 17:20. Er det da mulig å rekke SK4628 med avgang 19:50 til SVG med tanke på at bagasjen må hentes og sjekkes inn på ny i tillegg til terminalbytte fra T5 til T2?
Så lenge du ankommer på rute vil jeg si at det nesten garantert går bra. Blir det forsinkelser er det selvfølgelig verre, men de fleste reiseforsikringer dekker ny billett så lenge du har beregnet minst to timer i mellom.

heathrow terminal 2 - når bør jeg senest være der?

Jeg skal fly 19:30 fra Heathrow med SAS en kveld neste uke. Har et møte som slutter 17:30 og det er ca. 45 minutter unna med taxi. La oss si at jeg er på Heathrow 18:30 senest.

Må sjekke inn bagasje. Har gullkort hos SAS.

Hva tror dere? Er det for høy risiko?

heathrow terminal 2 - når bør jeg senest være der?

Det går bra det. Deadline for bag drop er 45 min før avgang.

Pleier selv å beregne 50 min med sjekket bag og 40 min med kun håndbagasje.

Transfer LHR og passkontroll

Har sittet å surra litt med div ruter hjem til BKK og kom da over denne:
OSL-LHR-HKG-BKK :lol: Med BA og CX, men siden kona har Thai pass og vi må bytte terminaler fra T5 til T3 er det noen som vet om hu kan ta denne ruta? Vil vi være i transfer hele veien, eller må vi innom passkontroll?

Håper noen har et svar på dette :)

Re: Transfer LHR og passkontroll

Har sittet å surra litt med div ruter hjem til BKK og kom da over denne:
OSL-LHR-HKG-BKK :lol: Med BA og CX, men siden kona har Thai pass og vi må bytte terminaler fra T5 til T3 er det noen som vet om hu kan ta denne ruta? Vil vi være i transfer hele veien, eller må vi innom passkontroll?

Håper noen har et svar på dette :)

Det er passkontroll på LHR når du ankommer internasjonalt og er i transfer, uansett om du skifter terminal eller ikke.

Passkontrollen vil skje uansett der og i Oslo ettersom de må sjekke at du kan reise inn i Schengen. Selv om UK ikke er med, må de se at du kan reise inn i Schengen-sonen.

Passkontrollen vil skje uansett der og i Oslo ettersom de må sjekke at du kan reise inn i Schengen. Selv om UK ikke er med, må de se at du kan reise inn i Schengen-sonen.

Vi skal jo hjem til Thailand fra Schengen, men da er evnt transit visum tingen hu må ha.

Det er passkontroll på LHR når du ankommer internasjonalt og er i transfer, uansett om du skifter terminal eller ikke.

Det er dokumentkontroll samt ny sikkerhetskontroll for å komme inn i avgangsområdet igjen etter ankomst/terminalbytte, men man kommer jo aldri landside under transfer. Det går busser mellom terminalene airside. TWOV for Thaier skal forøvrig være null problem på Heathrow iflg. Timatic.

Back