Info om flyplasser og transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Re: Transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Ikke hvis du har (som du nevnte) bagasje som du må hente/sjekke inn. Da må du ta med deg bagasjen fra T3, komme deg landside til T5. Heathrow Express er gratis, og nok det enkleste. (Det går muligens an med noen busser også, men jeg antar det var den som går airside du tenker på?)
HEX eller Tube, begge er gratis. (Edit: Discus har sikkert rett i at Tube bare er gratis med Oyster card).

Re: Transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

T3 til T5 (hvis du må hente ut bagasje) så er det Heathrow Express eller Tuben som gjelder. Buss funker bare dersom du har transfer på innsiden.
http://www.heathrowairport.com/heathrow-airport-guide/travel-between-terminals#table

HEX er gratis går hvert 15. minutt, Tuben koster 4.80GBP (papirbillett) eller gratis hvis du har Oyster-kort allerede.

Er alt i rute så går det om du ikke somler, får du litt forsinkelse eller sein bagasje så ryker det veldig fort.

Ta det baklengs:
Må være på T5 bagdrop senest 45 minutter før avgang
Må være på perrongen på HEX 25 minutter før det (15 min venting plu 10 min til T5 pluss gangtid opp)
Fra pluker opp bagasjen går til toget: 30 min (inkl. litt passkø)
Da har du 50 minutter på å komme deg av flyet og vente på bagasjen (hvis jeg har regnet riktig)...om alt er i rute

Hadde jeg gjort det selv? Nei, bare på gjennomgående billett eller om det var skikkelig krise.

Takk for utfyllende beskrivelse. Da går jeg for 07:30 flighten neste dag - gir det et forsøk ved ankomst, og dersom jeg kommer frem i tide, krysser jeg fingrene for at de kan ombooke meg i siste liten.

LHR terminal 2

Prøver å unngå LHR, men framover i høst og vinter blir det noen turer: SK inn og UA ut og omvendt.

Er det security begge veier til/fra USA ?

Re: LHR terminal 2

Har i hvertfall være det hver eneste gang jeg har måttet connecte på LHR..

Ville tatt utgangspunkt i det og heller bli positivt overrasket om du s,lipper. Vær oppmerksom på at det ofte også er lange køer her, så beregne god tid på å nå neste flight!

Kim

Har du god tid kunne du jo tatt en drink i baren i United sin, deretter en dusj, fått strøket skjorten. All complimentary. Singapor sin har også bra fasiliteter og bra mat. Begge er som sagt ute på satelitten, regn med ca 8 min gange :-)

Men bare enveis rullebånd, så tilbaketuren er fort på det dobbelte. God mat hos SQ ja, og bedre stoler enn AC sin rett ved siden av.

Takk, folkens , har lagt inn 5-6 timer, og regner med security og være på gaten 60 min før, blir det god tid for hopping.

Håper å få et kart før, noen som vet. Jada, vil prøve Mr. Google...

99.9% av Uniteds fly parkerer i nordenden av T2B. SAS er som regel litt rundtforbi på T2A selv om jeg har sett dem på T2B sånn innimellom. Av og til bruker de parkeringsplassene som er beregnet for innenlands/irske (CTA) ankomster (23-26) og da blir ankommende passasjerer sluppet ut gjennom bakre dør og busset til terminalen da der ikke er noen lovlig dørkombinasjon som gir tilgang til internasjonal ankomst (passkontrollen). Boarding er på normalt vis da der ikke er noen forskjell på avgangsnivået.

Har gått fram og tilbake mellom T2A og T2B mange ganger (eneste airside Nero siden jeg boikotter de håpløst pretensiøse alternativene ellers i T2) og siden jeg normalt parkerer helt i motsatt ende av T2A forutsetter jeg 30min for en t/r (har vært to ruter men tror det trivelige alternativet som gikk over jorden kanskje er stengt siden T1 offisielt stengte på mandag...mulig jeg finner ut i morgen da jeg har et par timer å slå ihjel mellom et par sektorer). Om du ikke gidder å gå gjennom den underjordiske tunnellen kjører OCS en golfbuss med mer eller (helst) mindre jevne mellomrom mellom heisene i hver ende.

Uansett, her er det offisielle kartet til HAL (http://www.heathrowairport.com/static/Heathrow/Downloads/PDF/Heathrow_T2_Map.pdf) eller et fint og flott interaktivt kart om du synes det er bedre! (http://maps.heathrow.com/index.php?zoom=14&area=201&lat=51.46981019423335&lng=-0.4506883093388536)

Last edited:

Heisan, tyvlåner denne tråden.

Senere i juli har jeg den glede å deise ned på LHR T2 med SK1517. Ankomst er klokken 17:00 og skal ikke videre før klokken 20:25 da med CA938. Her skal Forbidden Pavillion ombord hos Air China testes, og følgelig vil jeg ha medfølgende adgang til det meste av *A-lounger på T2.

Så hva er gjevest her? Finnes der noen hemmelige F-lounger som bør besøkes når en for en gangs skyld har muligheten?

Se der ja - Begynne hos Singapore og så se hva jeg rekker hos United og Lufthansa før det er på tide å dingle ombord i flyet.

Men bare enveis rullebånd, så tilbaketuren er fort på det dobbelte. God mat hos SQ ja, og bedre stoler enn AC sin rett ved siden av.

Man kan ta bilen tilbake, de har nå 2 Nye boggies som kjører skytteltrafikk frem og tilbake :-)

Hadde en langhelg i UK netopp. Fløy SK og er veldig godt fornøyd med fasilitetene på T2. Hadde bare en time å slå ihjel, og valgte Singapore-loungen. Osloflyet hadde avgang rett i nærheten. Godt utvalg av mat og en glimrende betjent bar[emoji2]

205436fd6dcf8bf7a62379c35eeb08dd.jpg

Back