Originally posted by scandi
Begynnelsen på slutten ?:jumpin
Originally posted by GeirVi fikk e-mail på jobben i dag. Vi fikk beskjed om å velge alt annet enn SAS dersom mulig.
Originally posted by Scanor
Ja + våre egne lønningsforhandligner skal vel snart igang også
Vi har jo ikke sett en lønnsøkning på ca 4 år for min del iallefall
Åh.. kommafeil men fortsatt mye pengerOriginally posted by CFM Er det bare jeg som er trøtt eller er det en liten kommafeil i regnestykket ditt Redcap?
Originally posted by CK
Originally posted by GeirVi fikk e-mail på jobben i dag. Vi fikk beskjed om å velge alt annet enn SAS dersom mulig.
Claudius - om du etterlyste "beviser" for at pilotforeningene kjører SAS i grøfta har du det der... Alt snakket om "sykemeldinger" gjør at folk velger bort SAS. Jeg har sett kolleger fly med Norwegian fordi de ikke tar sjansen på SAS Braathens når de skal i møter - og jeg jobber i SAS-konsernet!!!! Dette er ILLE! Jeg har sett tall som viser bookingingangen til SAS Braathens i år i forhold til i fjor, og det er TRIST lesning
Originally posted by Cloudius
Originally posted by CK
Claudius - om du etterlyste "beviser" for at pilotforeningene kjører SAS i grøfta har du det der... Alt snakket om "sykemeldinger" gjør at folk velger bort SAS. Jeg har sett kolleger fly med Norwegian fordi de ikke tar sjansen på SAS Braathens når de skal i møter - og jeg jobber i SAS-konsernet!!!! Dette er ILLE! Jeg har sett tall som viser bookingingangen til SAS Braathens i år i forhold til i fjor, og det er TRIST lesning
Dette er vel neppe noe bevis for at det er FORENINGENE som kjører SAS i grøfta. Personlig synes jeg det er en søkt konklusjon. Å ensidig klandre pilotene for at folk ikke vil fly med SAS kan ikke bunne ut i annet enn at man ikke vet hva dette dreier seg om.
Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by Cloudius
Originally posted by CK
Dette er vel neppe noe bevis for at det er FORENINGENE som kjører SAS i grøfta. Personlig synes jeg det er en søkt konklusjon. Å ensidig klandre pilotene for at folk ikke vil fly med SAS kan ikke bunne ut i annet enn at man ikke vet hva dette dreier seg om.
Hva synste pilotene egentlig var så ille med den 4 (5?) punkts avtalen sas la på bordet ?
Var det ille å beholde lønnen , eller å bli stående på felles liste of IC , eller hva hva egentlig værst ?
Dere må sannerlig våkne opp og innse at streik kun rammer dere selv og resten av deres kolleger i SAS konsernet .
Kjoser'n kan jo like godt lease inn 10 fly til slik dere holder på å true med streik .
Hvem f.. tror dere bestiller en SAS bilett i April nå ?
SAS ledelsen er ikke primært til for å degge med Piloter, men for å skaffer eiere'ne avkastning, eller i det minste ikke utgifter.
get back to work ! (før det er for sent)
Originally posted by Olebno
Takk P.A.
Endelig rene ord for pengene. Slik som enkelte piloter og deres sympatisører uttaler seg gir de inntykk av at de ikke bryr seg en døyt om at 20-25 tusen andre medarbeidere i SAS-konsernet kan miste sine jobber som følge av "aksjoner" som gjennomføres. Å skylde på en dårlig ledelse i SAS holder ikke. Man kan like Jørgen eller ikke, men han har faktisk noen eiere som har ansatt han, og som han må forholde seg til. Nostalgikere som mimrer om hvor meget bedre alt var under Janne-tiden har tydligvis ikke fått med seg at tidene har forandret seg. På 70 og 80-tallet hadde man rimelig god råd i SAS og pengene satt løst. Spissformulert kan man si at det er arven etter Janne man nå sliter med (både på kostnads- og avtalesiden). I tillegg til tøff konkuranse fra all verdens LCC
Originally posted by THS
Jeg er veldig redd SAS-ledelsen er godt i gang med å grave selskapets grav og Jørgen Lindegaard nøyer seg ikke med å bruke spade, han bruker gravemaskin!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.