Hvordan går det med

Re: Hvordan går det med

Dette ser ikke spes. bra ut.

Dagens punktlighet
Oppdatert kl 16:43
Selskap
Avganger hittil i dag
Forsinkede avganger hittil i dag Punktlighet

SAS Braathens 104 14 87%
Norwegian 33 21 36%
Widerøe 11 1 91%
Andre selskaper 56 12 79%
Totalt OSL 204 48 76%

Jeg har lenge trodd at disse problemene skulle være av kortsiktig art, men det er mye som tyder på at jeg tok feil......

At punktligheten er under 40% er rett og slett en katastrofe. At det må kanselleres fly pga at handling agenten ikke er i stand til å utføre handling er rett og slett historisk (i hvertfall i løpet av mine 10 år i bransjen!), at Servisair må sjekke inn passasjerer på et Norwegian fly (som riktignok opereres av LF) er utrolig!

Det eneste jeg ser som er positivt...... er at Proffice leverer varen de får betalt for! Proffice får behovene fra Northport, og bemanner etter det, men Northport må ha bommet noe helt vanvittig når de planla operasjonen!

God helg

Jeg har ikke vert på jobb siden søndag pga Luftfartsskolen, men dette ser utrolig dårlig ut....forstår ikke hva de holder på med der oppe på GM!!! Tar helgen i Bergen med SASBraathens.

Får prøve å rette opp i dette på Mandag :rolleyes:

Originally posted by MountainDew

Jeg har ikke vert på jobb siden søndag pga Luftfartsskolen, men dette ser utrolig dårlig ut....forstår ikke hva de holder på med der oppe på GM!!! Tar helgen i Bergen med SASBraathens.

Får prøve å rette opp i dette på Mandag :rolleyes:

Da trur jeg at du må prøve hardt, for dette er trøstesløst, 32%!!!!.....
Hvordan i alle dager skal dere rette opp i dette? Møtte pax oppå utlandsiden i stad, bare rista på huet og kalte handlingen til NAS elendig, og at det fantes ikke service noen sted.
Nå går det vel ikke lenge før avisene begynner å skrive om dette, vi trodde det tok et par dager før dere kom dere opp på beina, men den gang ei, dette er elendig folkens..

At det går an. Jeg håper virkelig Norwegian har tatt hensyn til muligheten for at det skulle gå så i dass når de skrev kontrakten så de ikke betaler for dette. Det gir jo uansett stygge riper i lakken på kundetilfredsheten.

:cry: :cry: :cry:

Punktligheten kryper sakte, men veldig sikkert ned mot 30%. Hadde dette vært SASBraathens hadde aviser vært fulle av svartmaling (noe som hadde vært fortjent), TV2 hadde vært direkte inne fra OSL med tåredryppende historier om alle som hadde gått glipp av ditt og datt, men nå.......nei nå er det tyst! For all del...det er godt gjort av DY og ha så godt tak på media, men dette grenser til det useriøse.

Originally posted by Bellyboy

Punktligheten kryper sakte, men veldig sikkert ned mot 30%. Hadde dette vært SASBraathens hadde aviser vært fulle av svartmaling (noe som hadde vært fortjent), TV2 hadde vært direkte inne fra OSL med tåredryppende historier om alle som hadde gått glipp av ditt og datt, men nå.......nei nå er det tyst! For all del...det er godt gjort av DY og ha så godt tak på media, men dette grenser til det useriøse.

Man kan vel knapt nok skylde på DY for at media ikke skriver om dette - om det er det du mener.

Nuvel .. vi snakker tross alt om 'smaaforsinkelser' her .. for et selskap som DY som for det meste frakter folk point-to-point blir det lite lost connections og de faa som har forbindelse reddes nok av at alt annet ogsaa er forsinket.
Vi snakker 'irritasjonsforsinkelser' - ikke annet.

Men du verden ... det ser absolutt ikke pent ut paa papiret og naar NP ikke engang klarer aa ta seg av en wetlease, maa de vaere ganske paa knaerne.

Det er sant. lite connections. Men det skal være sagt at NAS har opprettet en bra kundekrets på "buisnesspax" innenriks. Og de er nok ikke særlig fornøyd med dette. Ble fortalt av en tro NAS ansatt idag at de allerede har begynt å miste noen av disse. Ikke bra.

Norwegian 45 32 29%

I skrivende stund er man altså under 30% som jo må sies å være skikkelig lavmål. Merkelig at det ikke blir journalistmat av dette, i alle fall som en liten notis? ^_^

Originally posted by chocks

Det er sant. lite connections. Men det skal være sagt at NAS har opprettet en bra kundekrets på "buisnesspax" innenriks. Og de er nok ikke særlig fornøyd med dette. Ble fortalt av en tro NAS ansatt idag at de allerede har begynt å miste noen av disse. Ikke bra.

Nå vet ikke jeg hvor mye forsinket flyene faktisk er - om det er 17 minutter sen eller 30, 45, 1 time osv. spiller jo en vesentlig rolle for hvor stor ulempe passasjerene påføres. Det er klart folk ikke liker at flyene ikke går når de skal, og passasjerene flyttet jo til en viss grad over på DY når SAS hadde problemer men de er nok i veldig stor grad tilbake hos SAS nå. Det samme skjer vel sikkert i forhold til DY også.

Originally posted by TOS

Originally posted by Bellyboy

Man kan vel knapt nok skylde på DY for at media ikke skriver om dette - om det er det du mener.

Nei.....ikke DY som har skyld i dette. Tvert i mot. De har gjort en kjempe jobb for å folket(fått litt indirekte hjelp av SASBU :D ) og media med seg. Mange selskaper har mye å lære av Kjos & co her.
Jeg synes bare det blir et paradoks nå media i ukesvis bruker mye sendetid og spaltekilometer når SASBU har de samme problemene, mens når det er DY som sliter hører vi ikke noe.
Jeg ser absolutt poenget med at DY er et "point to point" selskap og at folk ikke dermed mister videreforbindelser, men det er ikke lenge siden SASBU fikk kjørt seg p.g.a forsinkelser og innstilte fly.

Nå kan Kjosern sitter der å le, spørs om latteren er litt for syns skyld. Fortsetter denne trenden kan dette være nok til at DY mister så mange viktige kunder sånn at de ikke har noe faste kunder igjen, hvis nå SAS begynner med bonusprog. så blir det enda verre.

Originally posted by Bluejuice

Nå kan Kjosern sitter der å le, spørs om latteren er litt for syns skyld. Fortsetter denne trenden kan dette være nok til at DY mister så mange viktige kunder sånn at de ikke har noe faste kunder igjen, hvis nå SAS begynner med bonusprog. så blir det enda verre.

Jeg tror det skal mye til for at SAS får lov til å starte opp bonusprogrammet innenlands igjen. Vi diskuterte vel hvorvidt kundene er spesielt "langsinte" i forbindelse med styret i SAS BU i vinter, og mange hevdet vel da at folk har en egen evne til å glemme veldig fort om man får billige billetter og når flyene begynner å gå på rute. Jeg har ingen tro på at SAS BU mistet mange forretningsreisende permanent som følge av vinterens heller dårlige punktlighet, og tror ikke dette vil ramme DY heller i nevneverdig grad. Et bonusprogram, derimot, ville nok hatt en helt annen effekt. Derfor håper jeg at man ikke innfører dette igjen.

Originally posted by TOS

Nå vet ikke jeg hvor mye forsinket flyene faktisk er - om det er 17 minutter sen eller 30, 45, 1 time osv.

Noen er mye forsinket, andre lite som vi ser på denne oversikten fra i ettermiddag.
Rekorden er vel DY816 til Stockholm som står med innpå 5 timer forsinkelse.
Og så var det jo noen som aldri kom avgårde da.

Originally posted by espeno

Norwegian 45 32 29%

I skrivende stund er man altså under 30% som jo må sies å være skikkelig lavmål. Merkelig at det ikke blir journalistmat av dette, i alle fall som en liten notis? ^_^

Dette er altså punktlighet etter OSLs standard, dvs at alt som er over 15 min forsinket registreres. Her er det mørketall. Jeg sjekket tidene på osl.no for i dag og finner etter en rask sjekke kun 2 fly som er mindre en 5 minuter forsinket! Ikke kjenner vi årsaken til alt men vi kan vel fastslå at Norwegians punktlighet har nådd historisk bunn.
Tragisk...

Hilsen,
Laurenz

Det er vel sånn om flyene starter med 30-40 min forsinkelse om morgenen så klarer en ikke ta inn dette da bakkestoppene er på minimale 25 min.....og dermed blir alle flyavgangene forsinket.
Forstår fortsatt ikke hvorfor dem klarer å få avgårde flyene på rutetid ved første flyvningen om morgenen....

Originally posted by LN-RKF

Originally posted by TOS

Nå vet ikke jeg hvor mye forsinket flyene faktisk er - om det er 17 minutter sen eller 30, 45, 1 time osv.

Noen er mye forsinket, andre lite som vi ser på denne oversikten fra i ettermiddag.
Rekorden er vel DY816 til Stockholm som står med innpå 5 timer forsinkelse.
Og så var det jo noen som aldri kom avgårde da.

Og dy816 var den flighten NP ikke var istand til å handle selv. Servisair tok full turn-around nå. Rutefly!!

Originally posted by chocks

Og dy816 var den flighten NP ikke var istand til å handle selv. Servisair tok full turn-around nå. Rutefly!!

For en som ikke jobber på flyplass - kan noen forklare hvordan det er mulig å ikke klare å handle et rutefly..??

Back