Hvordan går det med

Re: Hvordan går det med

Har vert på jobb i dag. Virker som ting begynner å komme seg og tingene faller på plass. Har stort sett kjørt bagasje fra flyene og inn på båndene i dag og på Tirsdag. Ganske grei og travel jobb. 90% var på rute frem til kl 16, men går ut ifra kan gå litt ned utover kvelden.

Noen hyggelige SA folk ropte "safety first" til meg idag. Jeg kan forsikre dere at "safety first" er det viktigeste for oss som jobber i NP.

Kanskje det var han som skrev innlegget før deg som minte deg på sikkerheten....??:huh: Virker som en hyggelig fyr ihverfall.

Hahaha... Safety first ja, vi hører det hele dagen, det har vi vel gjort de siste 6 mnd nå, litt metta på safety first er vi vel nå..

Du kan da vel aldri bli lei av Safety First!!!
Det er jo det viktigste på hele OSL!!!!
SAFTEY FIRST!
ALWAYS!!!

Originally posted by Lowandslow

SAFTEY FIRST!
ALWAYS!!!

Til tross for alle plakater og alle terpingen på "safety first", skjer det ting, igjen- igjen og igjen.. Det er direkte farlig enkelte ganger å bevege seg ute på apron. Og ellers begynner alle forsinkelsene til Northport å bekymre NAS, de har satt større krav til punktlighet og kvalitet så da har hverdagen kommet:posty:

Det var vel heller gnålet om safety first av vedkommende som har sagt det til den Northportansatte BJ mente. Men det er sant det at det er SAFETY FIRST, men det har vi sett at NP ikke har fulgt så godt. Mye grums, men det kommer seg etter hvert når "guttungene" som BJ sier kommer seg i gjenge.

Originally posted by rampen

Originally posted by Lowandslow

SAFTEY FIRST!
ALWAYS!!!

Til tross for alle plakater og alle terpingen på "safety first", skjer det ting, igjen- igjen og igjen.. Det er direkte farlig enkelte ganger å bevege seg ute på apron. Og ellers begynner alle forsinkelsene til Northport å bekymre NAS, de har satt større krav til punktlighet og kvalitet så da har hverdagen kommet:posty:

Hvor har du fått det fra??

Originally posted by Vaskeball

Originally posted by rampen

de har satt større krav til punktlighet og kvalitet så da har hverdagen kommet:posty:

Hvor har du fått det fra??

En SLA er en SLA. Den kan ikke forandres underveis uten forhanslinger. Saa den er nok den samme som den har vaert hele tiden.

Imidlertid har sannsynligvis DY vaert 'snille' i begynnelsen og foerst naa begynt aa vise til det som er avtalt ..

Det meste fungerer bra nå. På rampen går det raskt, sikkert og effektivt for seg. Trafikk fungerer bra, men litt problemer på gate, men der har nå Norport BGO vert snill å gitt oss støtte. Takk til våres kollegaer i Bergen :up:. Alle forsinkelse skyldes ikke NP selv om de fleste tror det. Flybransjen er nok mer kompleks en som det!!!! Nå gjelder det å få statistikken opp over 90% daglig.

Originally posted by TOS

Originally posted by chocks

Og dy816 var den flighten NP ikke var istand til å handle selv. Servisair tok full turn-around nå. Rutefly!!

For en som ikke jobber på flyplass - kan noen forklare hvordan det er mulig å ikke klare å handle et rutefly..??

Veit ikke om du fikk svar på dette da, leser tråden bakfra og fram til start jeg da så husker ikke senere svar :)

Er mulig hvis det er snakk om en flytype man ikke har utsjekk på for å handle eller at man ikke har det rette utstyret. f.eks: man har utstyr for en 737 men flyet kan være en innleid MD80.

Originally posted by LCH78

Originally posted by TOS

Originally posted by chocks

Og dy816 var den flighten NP ikke var istand til å handle selv. Servisair tok full turn-around nå. Rutefly!!

For en som ikke jobber på flyplass - kan noen forklare hvordan det er mulig å ikke klare å handle et rutefly..??

Veit ikke om du fikk svar på dette da, leser tråden bakfra og fram til start jeg da så husker ikke senere svar :)

Er mulig hvis det er snakk om en flytype man ikke har utsjekk på for å handle eller at man ikke har det rette utstyret. f.eks: man har utstyr for en 737 men flyet kan være en innleid MD80.
Eneste forskjell i utstyr man bruker på 737 og md80 er i tilfellet pushe-stag. Bruker NP TBL eller pusher de med stag? I så tilfellet kunne de vel fjernparkert flyet?

NAS = teknisk mareritt for crew med mere.. Det er mye tull av og til... Jeg må bare si at jeg synes det er ok på jobben nå.. men ikke festlig når fly bare står, blir tatt tilbake til gate igjen for det var teknisk før take off.. tror ikke det går en hel uke uten at noe har blitt canselert på grunn av teknisk..

Må også få takke disse fantasiske menneksene fra bergen som har vært til mye bedre hjelp en hva de finske noen gang var.. di har fått selvtilliten opp hos mange av oss, og vi har lært utrolig mye av disse folkene..
Jeg håper jeg kan komme til bergen og se hvordan de jobben en gang.. :o)

Dont-get-sucked-in-web.jpg

http://www.nfo.no/

Pass på ... !

Back