Re: Hvordan går det med
Jeg er ikke så flink med den quote funksjonen, så jeg har klipt ut litt av det som stasjonssjefen i Northport har sagt til Aftenposten!
"- Vi hadde det vi skulle ha på plass 1. oktober, både av utstyr og menneskelige ressurser, men vi har møtt en del uforutsette utfordringer. Det går blant annet på koordinering av organisasjonen, forteller plassjef Sverre Holger Jensen i Northport på Gardermoen.
Den nye agenten har aldri tidligere operert på Gardermoen, og selskapet har leid inn 200 personer fra vikarbyrået Proffice til å betjene innsjekkingsskrankene og bagasjehåndteringen. Northport hevder de har fått tilstrekkelig med opplæring, men innrømmer at ting hadde blitt gjort annerledes i forkant dersom selskapet hadde kunnet forutse noen av problemene.
- Nå jobber vi intenst med å få på plass alt, og i løpet av neste uke bør det meste være i orden, lover Sverre Holger Jensen."
Dette minner meg om komiske Ali! Hvis Northport hadde det de trengte på plass av menneskelige ressurser 1. oktober - hvorfor fortsetter de da å ansette folk over en lav sko?
"Møtt en del uforutsette utfordringer, det går bla. på koordinering av organisasjonen".
Det syns jeg er helt fantastisk at det er mulig å si! Hvordan kan koordinering av org. være en uforutsett utfordring? Alle med litt erfaring fra arbeidsplasser med mer enn 2 ansatte veit at det må koordineres!
Northport hevder de har fått tilstrekkelig med opplæring, men innrømmer at ting hadde blitt gjort annerledes i forkant dersom selskapet hadde kunnet forutse noen av problemene.
Jeg vil gå så langt at jeg vil kalle dette rein løgn! Hvis de har fått nok opplæring, hvorfor i huleste var det ingen som kunne betjene bagasjeanlegget når de kom på jobb 1. oktober, hvorfor var det ingen som kunne kjøre bro eller starte dockinganlegget? Hvorfor står fly parkert ved gate uten chocks? Hvorfor står det en haug med stuere rundt en heater, og ikke skjønner at den ikke virker som en jetstarter?
Sverre Holger Jensen, kan ikke ha helt oversikt over hva som faktisk skjer på OSL. Jeg la ut tallenes tale for formiddagen i går. Der var det totalt 27 avganger, 12 av dem var forsinket pga. problemer hos handling agenten. PH og GL delayer skyldes sånn jeg ser det dårlig opplæring. Selvsagt kan alle forsinkelser bortforklares, eller forklares, men når antallet blir så mange som i går, kan det ikke forklares med annet enn dårlig opplæring og dårlige arbeidsrutiner hos de som er på jobb!