Hvor i USA bør man dra?

Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA?

• Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA.

Votes: 8 9.9%
  • Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke.

Votes: 73 90.1%

• Total voters
    81
Re: Hvor i USA bør man dra?

New York er strengt tatt en ny man kan reise til flere ganger. Har selv vært der en fem-seks ganger, og drar gjerne tilbake igjen.

Helt enig Martin, var der tre ganger sist vinter ...

You crazy lot... ;)

Hvis man på død og liv må til en by (noe man en gang i blant må) så vil jeg anbefale:

1. LA

2. LA

3. Boston

4. LA

5. Seattle

6. LA

7. LA

8. LA

9. LA

10. Las Vegas

Eneste unntak er om du har en fullstendig shopping nuts jomfru som må overbevises. Da kan du bo i NYC, men bør i så fall bo i Chelsea-aktig

Denne listen over 25 severdige småbyer i USA ser ut til å høre hjemme i denne tråden:
https://www.thrillist.com/travel/na...-spend-the-weekend-carmel-portland-lake-tahoe

Var forresten ikke klar over at Portland, OR var en "småby".

Interessant liste som toppes av Portland i Maine, ikke OR... Forøvrig mangler jeg 22 av byene, så har nok ingen ambisjoner om å utvide bucket list med alle disse.

Sent from my iPad using Tapatalk

Ingen i GA? Skandale. :D.

Overrasket over å se Greenville på listen, men de har gjort mye de siste årene. Mye tyskere i by'n og vel hovedårsaken til at LH flyr til Charlotte, som bare er en drøy time unna.

Iowa City, Telluride, Santa Fe, Spearfish (mange ganger), South Lake Tahoe og Bozeman er allerede sjekket av, så ikke galt med 6 av 25 på listen! :)

Er det noe sted mellom Washington og Charleston som noen anbefaler å besøke? Har en altfor stor luke på kartet mitt.

attachment.php

Attachments

• east coast.jpg
    east coast.jpg
    51 KB · Views: 607

Om du hade varit intresserad av sport hade Raleigh-Durham(UNC i Chapel Hill och Duke i Durham) med collegematcher i basket eller amerikansk fotboll varit något.

Sikkert noen andre som er interessert i denslags, men jeg styrer langt unna.

Hva med Myrtle Beach? Pussig plass som amerikanerne tilsynelatende digger.

Var supert utgangspunkt for meg i forbindelse med NASCAR race i Darlington.
Var også ganske greit område å surre rundt i. (med bil)

Jeg flydde også helt fram til Myrtle Beach. Funker fjell med Star Alliance partnere, så du kan booke med SAS hele veien.

Hvor i USA bør man dra?

Hva med Myrtle Beach? Pussig plass som amerikanerne tilsynelatende digger.

Redneck Riviera. Merkelig nok husker jeg det ikke var veldig mye og gjøre der enn ymse former for festing

Ellers er det jo endel "borgerkrigs" greier fra Washington og sørover. Har vært i Richmond, men den byen er jo gjort på en dag

Last edited:

Er det noe sted mellom Washington og Charleston som noen anbefaler å besøke? Har en altfor stor luke på kartet mitt.

attachment.php
Koste oss med kjøretur ned langs Blue Ridge Parkway. Anbefales ikke med en eldre amerikansk bil med prehistorisk understell dog.

Salem, NC er jo litt kult
Indianapolis er jo litt kult

Og har du ikke vært i verken Nashville eller Memphis???

Evt nordover til Ottawa og Halifax. Begge er greie

Redneck Riviera. Merkelig nok husker jeg det ikke var veldig mye og gjøre der enn ymse former for festing

Ikke Redneck Rivera, nei .. det er 'innsiden' av gulfen fra Florida til Louisiana. Der finner du også noe av den 'verste' springbreakfestingen.

Myrtle er en ganske vanlig tourist trap. Shopping, strender og en del attraksjoner. Veldig populær blant golfere, og mye feststemt collegeungdom i helgene.

Asheville er mer 'kulturell' med en del vingårder og mange avdanka hippies som tror de er kunstnere. Men forsåvidt severdig.

Uten bil er man imidlertid nokså avskåret fra det meste i regionen.

I Kentucky, Tennessee og Mississippi er det mye morsomt å ta seg til. Men så var det dette med bil da...

Sent from my iPad using Tapatalk

Er det ikke bare å leie en bil da? Er jo null stress å kjøre bil i USA

Asheville er mer 'kulturell' med en del vingårder og mange avdanka hippies som tror de er kunstnere. Men forsåvidt severdig.

Uten bil er man imidlertid nokså avskåret fra det meste i regionen.

Bra oppsummert! - og dermed kanskje ikke det man forventer av sørstatene. I tillegg fin natur i fjellet, Blue Ridge parkway, the Biltmore Estate (som er severdig, om ikke annet for et innblikk i øvre klassers Amerika rundt 1900). Uten at jeg er verdens største fan av hippie-scenen.

Som ren turist i North Carolina (hvis man absolutt skal fylle et hull på et kart), og om man ikke ønsker seg strandferie, mener jeg Asheville står seg som anbefaling...

Er det ikke bare å leie en bil da? Er jo null stress å kjøre bil i USA
Se hvem det er snakk om ;)

Skulle tro det er null stress, men det er nødvendig ikke det.
Hilsen han som "prøvde" å kjøre inn på en militærbase... :p

Back