Hvor i USA bør man dra?

Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA?

• Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA.

Votes: 8 9.9%
  • Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke.

Votes: 73 90.1%

• Total voters
    81
Re: Hvor i USA bør man dra?

Som ren turist i North Carolina (hvis man absolutt skal fylle et hull på et kart), og om man ikke ønsker seg strandferie, mener jeg Asheville står seg som anbefaling...
Hmmm. Det er litt dyrt å fly dit og man kan ikke ta tog dit fra Washington.

Kan være stress, ble stengt inne i en militærbase i Diamond Head, Honolulu for 30 år siden.. Leste ikke skiltet om når de stengte... Mye krøkkete norsk engelsk for å komme ut igjen..:headbang:p

Folk er forskjellige, men kamel, esel eller leiebil i USA er akkurat like uaktuelt for meg.

Kameler er upraktisk i USA ettersom de ikke skjønner at du iblant kan ta til høyre på rødt, men ikke alltid. Styr unna er mitt råd

Sjekket Greyhound? Jeg overlevde to turer med dem tidligere i sommer. :drunk:

Greyhound er tipp topp. Broren min hadde en. Den het Parzani og løp dritfort. Med en slik kommer du deg lett rundt omkring.

Og har du ikke vært i verken Nashville eller Memphis???
I forbindelse med kampanjen SAS nå kjører får man 7-800 kr i rabatt om man ikke stopper i EWR, men flyr videre til Memphis. Med en slik rabatt burde Graceland, en pyramide med mye rart i, grillmat og litt improvisasjon holde til å fylle en helg.

Ja, mye å gjøre der.. Hadde en weekend der for noen år siden med NW.

I Tillegg til heimen til Elvis hans fly CV880 og Jetstar. Sun Studios. Og Beale Street.. Etc

I forbindelse med kampanjen SAS nå kjører får man 7-800 kr i rabatt om man ikke stopper i EWR, men flyr videre til Memphis. Med en slik rabatt burde Graceland, en pyramide med mye rart i, grillmat og litt improvisasjon holde til å fylle en helg.

Organisert tur i SunStudios er faktisk det aller beste i byen. Så ta med deg det også.

Takk for tips.
"SunStudios tour
Open daily from 10 AM ’til 6 PM.
Tours are given at the bottom half of every hour from 10:30 AM through 5:30 PM.

• Free shuttle from/to Graceland & The Rock N’ Soul Museum."
We have a plan. :cool:

Klarer man få til flere slike mens det er gode priser tilgjengelig? Finner samme pris til Atlanta og Charlotte, men huset til Martin Luther King eller NASCAR hall of fame er lite å krysse Atlanteren for.

Last edited:

Kan være stress, ble stengt inne i en militærbase i Diamond Head, Honolulu for 30 år siden.. Leste ikke skiltet om når de stengte... Mye krøkkete norsk engelsk for å komme ut igjen..:headbang:p
Var innom der og snudde i 2013, bomma litt på avkjøringa og havnet i porten, men smilte og beklagde veldig. Fikke beskjed om å kjøre rundt vaktbua og kjøre derifra igjen, uten videre problemer.

Rettelse, det var Marine Corps Base Hawaii, men effekten var det samme!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Last edited:

Ha, ha gjorde det samme på den basen, kjørt gærnt men de viste meg bort med et smil.. Er like bortenfor Kailua... Bommet på et veikryss på "Øya Rundt" tur^_^

Finner samme lave priser til Cincinnati, Cleveland, Syracuse og Minneapolis, men finner ikke noe verdt å se der.

Cleveland har Rock & Roll Hall of Fame museum. Og stort sett det.

Klarer man få til flere slike mens det er gode priser tilgjengelig? Finner samme pris til Atlanta og Charlotte, men huset til Martin Luther King eller NASCAR hall of fame er lite å krysse Atlanteren for.

Hvis du ikke var så sta på ground transport, ville CLT vært flyplassen for Asheville, NC...

Hva er den gode prisen, forresten?

Ha, ha gjorde det samme på den basen, kjørt gærnt men de viste meg bort med et smil.. Er like bortenfor Kailua... Bommet på et veikryss på "Øya Rundt" tur^_^

Vi var nok ikke de to eneste.

Som deg hadde undertegnede en plan om Øya rundt, men det viste seg umulig, av naturlige årsaker. Øya rundt på Maui gikk gullfint, selv om det i leiebilen sto at det skulle man ikke drive med.
Det viste seg at det var det ingen som brydde seg om og det finnes fylkesveier i Norge med dårligere standard enn de veiene langs østkysten av Maui.

Back