Hvor i USA bør man dra?

Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA?

• Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA.

Votes: 8 9.9%
  • Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke.

Votes: 73 90.1%

• Total voters
    81
Re: Hvor i USA bør man dra?

Ja, det ser ut til å være en effekt av den kampanjen SAS nå kjører. Sjekket kun for januar-februar, men du finner sikkert utenom dette.

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=135914&page=16

Hmm kunne godt tenkt meg noen av de stedene - problemet er at jeg ikke tar noen som helst sjanse på at jeg får visum innvilga. Men jeg får nå prøve på nytt og vise dem det de vil ha av kontoutskrifter leiekontrakter og gud hjelpe meg atteste på ditt og datt... :angry:

Hmm kunne godt tenkt meg noen av de stedene - problemet er at jeg ikke tar noen som helst sjanse på at jeg får visum innvilga. Men jeg får nå prøve på nytt og vise dem det de vil ha av kontoutskrifter leiekontrakter og gud hjelpe meg atteste på ditt og datt... :angry:
Alle ved da at studenter kun har råd til å sykle på telttur. :naughty:

Alle ved da at studenter kun har råd til å sykle på telttur. :naughty:

Verste er jo at fyren i passkontrollen i SFO før jul knapt hevet et øyebryn da jeg sa jeg var student og skulle være der 3 dager. Dette var etter at de nye reglene ble kjent...

Har prøvd i et par år nå, men finner aldri gode priser til JAX. Å fly rett til St. Augustine er jo ikke et alternativ.

Aargh... spesialprisen er nå ned 3 kroner til fra 3016,- og skal forsvinne i morgen for:
Atlanta, Charlotte, Minneapolis, Cincinnati, Cleveland og Syracuse
og det klør i bookingfingeren, men er noen av dem verdt en helgetur?

Atlanta: CNN studio hvor man ikke får sett for mye, hjemmet til Martin Luther King, stort Akvarium
Charlotte: NASCAR hall of fame
Minneapolis: En stadion og noen skulpturer i en park
Cincinnati: Stadion og kirkegård
Cleveland: Rock & Roll Hall of Fame museum
Syracuse: Skal visstnok ha et stort shoppingsenter

Ikke noe som helt utløser den store reiselysten.

Atlanta: CNN studio hvor man ikke får sett for mye, hjemmet til Martin Luther King, stort Akvarium
De er også kjent for et brusfabrikkmuseum
https://www.worldofcoca-cola.com/

Skal du til en by som er kjent for et kjøpesenter, er vel Minneappolis byen.
Kjent for Mall of America, som er USA's nest største.

https://www.mallofamerica.com/

Syracuse ligger en kort kjøretur fra mye spennende, bl.a. Cooperstown med Baseball Hall of Fame og Fenimore House. Det er i det området Den siste mohikaner utspiller seg.

De er også kjent for et brusfabrikkmuseum
https://www.worldofcoca-cola.com/

Og CNN, Akvariet og Coca Cola World ligger alle rundt Olympic Park, så alt er innen gangavstand.

Og ute ved flyplassen finner du Delta-museet og Porsche Experience Center. Og ta en natt på Renaissance-hoteøøet og våkn opp til lyden av glade jetmotorer og liflig lukt av jetfuel.

Og fra Charlotte har du fjellene med asheville, boone, etc., hovedstaden ved rdu, og innsjøene rett utenfor Charlotte og på grensen til south Carolina; alt innenfor rimelig driving distanse.

Aargh... spesialprisen er nå ned 3 kroner til fra 3016,- og skal forsvinne i morgen for:
Atlanta, Charlotte, Minneapolis, Cincinnati, Cleveland og Syracuse
og det klør i bookingfingeren, men er noen av dem verdt en helgetur?

Charlotte: NASCAR hall of fame
Cincinnati: Stadion og kirkegård
Cleveland: Rock & Roll Hall of Fame museum

Ikke noe som helt utløser den store reiselysten.
Hm mange steder der som kunne fristet meg. Men tør ikke pga visum.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

SAS refunderer ved visumavslag

Takk da var en tur booket til Atlanta i februar så det så. Da har jeg likevel ingenting å tape dersom det ikke går igjen. Så får jeg evt fikse visum når det nærmer seg jul da jeg har tid til å gå til ambassaden.

Hoi!
Har ni dager, 8. til 17. mars, på tur fra Atlanta til Miami.
Målene er Memphis og New Orleans, men vi kan jo ikke surre rundt der i alle evighet. Delmål eller opplevelser verdt en stopp, og gjerne et godt måltid i tillegg, mottas med store, virtuelle klemmer :)

Har nesten to uker med start i Phoenix og retur fra Las Vegas, det er lagt inn noen dager med flyspotting i begge ender, så litt over en uke er nok mer realistisk.

Har satt meg opp en liste med ting som kanskje kan være av interesse.
Er det noe annet enn det jeg har fått på idélista jeg bør vurdere å få med meg mens jeg er i området?

• Lake Powell, Page
o Rainbow bridge national monument
o Antelope Canyon, Antelope falls
o Horseshoe bend
• Grand Canyon
o Yavapai point
o Rim trail
o Helikoptertur Grand Canyon airport
• Sedona
• Oak Creek Valley
• Hoover dam
• Monument Valley
o Monument valley Navajo tribal park
o John Ford’s Point
o Three sisters
o Red peak of Shiprock nær Farmington
o Goosenecks state park, utkikkspunkt San Juan river
• Arches national park
• Pima air & Space museum
• Kanab – The Wave
• Arches national park

Er ikke sikkert jeg kommer i nærheten av å rekke det jeg har listet opp så langt en gang

"Meteor Crater", 6 mil øst for Flagstaff på listen er kult å få med seg når en er i området.

Route 66 ?
Nu har du listet Arches, men mere nærliggende er måske Zion og Bryce. Evt kunne du tage en lille rundtur, der hedder GC, Page, Zion/Bryce, Hoover Dam med Route 66 seværdigheder undervejs.

Last edited:

Reiser til USA i midten av mars 2017, blir i åtte dager.
Planen er å fly til New York for så å enten:

1 - Roadtrip til Miami. Så fly tilbake til NY.
2 - Fly t/r til Miami fra NY, for så å kjøre rundt i det området.

Hva er den beste turen? Er det langt å kjøre fra NY for bare åtte dager?

Reiser til USA i midten av mars 2017, blir i åtte dager.
Planen er å fly til New York for så å enten:

1 - Roadtrip til Miami. Så fly tilbake til NY.
2 - Fly t/r til Miami fra NY, for så å kjøre rundt i det området.

Hva er den beste turen? Er det langt å kjøre fra NY for bare åtte dager?
Med Miami, Key West, Everglades, Cape Canaveral, strendene på vestkysten og Orlando vil det antagelig ikke være noe problem med å bruke en uke i Florida.

Helt fra New York blir det veldig mye transportetapper og det er så tidlig at det fortsatt er risiko for sne og frost. Hadde du startet fra Washingon DC hadde det vært litt mindre risiko og du sparer endel kjøring. Du vil også treffe våren et stykke sør for Washington. I Washington er vanligvis kirsebærblomstringen i begynnelsen av april.

Selv om du får turen til New York gratis er det antagelig omtrent like billig å fly rett til Miami.

Back