Hvor i USA bør man dra?

Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA?

• Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA.

Votes: 8 9.9%
  • Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke.

Votes: 73 90.1%

• Total voters
    81
Re: Hvor i USA bør man dra?

Takk for svar!
Ja, ser at Norwegian har like billige billetter direkte som det jeg må bruke på å fly t/r NY.
Men det er jo ikke C, akkurat ;-)

Finner ikke billigere enn 4-5000 nå.
Norwegian er litt rimligere men på datoene jeg reiser er det med stop i London.
Men da har jeg uansett en god unnskyldning for å reise i C til NY ;-)

Tenkte å spørre om litt tips. Har 2 jobbturer i Q1 der det er jobb fra mandag til fredag mens hjemreisen først er søndag kveld.

Februar: hjemreise fra MIA
Mars: hjemreise fra DEN

Er ikke så keen på å ligge på stranda alene. Spesielt Februarturen kræsjer også med en helligdag mandag så de flotte hotellene i Miami koster type USD1000+ per natt. Det funker ikke. Selv har jeg tenkt på plasser som:

- St Louis
- Kill Devil Hills
- Evt Florida Keys men meeeh

Noe forslag? Enten til sørøst i Feb, eller sentralt/sørvest i Mars?

Albuquerque er et fantastisk sted med masse flott å se i nærheten. Nydelig mat og fantastisk natur.

Albuquerque er et fantastisk sted med masse flott å se i nærheten. Nydelig mat og fantastisk natur.

Ah... og det er ikke så langt fra Santa Fe heller. En glemt by på bøttelista. Takk

ABQ er gammel ‘Flyprat-hub’ etter en legandarisk Delta feilprising for en del år siden.

Trenger litt tips for en tur til "Big sur" fra SFO, antagelig til Monterey/Carmel. Den største utfordringen er antagelig at jeg prøver få til dette uten å bruke leiebil.

Trenger litt tips for en tur til "Big sur" fra SFO, antagelig til Monterey/Carmel. Den største utfordringen er antagelig at jeg prøver få til dette uten å bruke leiebil.

Det er faktisk mulig med buss, tog og enda en buss ser jeg på Amtrak. Tungvint ja, umulig? Nei.
Ser faktisk ut som det er raskere enn Greyhound som innebærer en lang transit i gukk.

Minibuss hver time fra SFO til Monterey, bruker 2.5 timer koster 45.00 (35.00 om kjøper på nett). Mellom Monterey og Carmel Buss # 94

Ah... og det er ikke så langt fra Santa Fe heller. En glemt by på bøttelista. Takk

Og i nærheden af Santa Fe ligger Los Alamos og historien om Manhattan projektet og udviklingen af den første atombombe .

(Kan anbefale at læse : "109 East Palace: Robert Oppenheimer and the Secret City of Los Alamos")

Takk for tips. Hadde allerede sjekket litt og hos Amtrak fant jeg ingen tog fra SFO.

Noen som har egne erfaringer fra besøk i området?

Er jo ikke lenge siden denne turen ble omtalt
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=144327

Absolutt enig, en meget bra Trip Rapport med gode forslag. Er selv i området (Carmel) et par ganger i året (vi har en god venninne som bor i Carmel) - uten leiebil vil jeg anbefale samme Shuttle som Yeager brukte, tog blir bare klønete og du kommer ikke lengre enn til Salinas. Det finnes mange organiserte turer i Big Sur om man liker slikt, selv foretrekker vi friheten en bil gir oss, spesiellt med tanke på tid på dagen (med italiensk kone og fransk venninne er avgangstid interessant).

Absolutt enig, en meget bra Trip Rapport med gode forslag. Er selv i området (Carmel) et par ganger i året (vi har en god venninne som bor i Carmel) - uten leiebil vil jeg anbefale samme Shuttle som Yeager brukte, tog blir bare klønete og du kommer ikke lengre enn til Salinas. Det finnes mange organiserte turer i Big Sur om man liker slikt, selv foretrekker vi friheten en bil gir oss, spesiellt med tanke på tid på dagen (med italiensk kone og fransk venninne er avgangstid interessant).

Men så har man jo noe som heter Amtrak Thruway Coach som er busser som korresponderer med toget til en rekke destinasjoner Amtrak ikke betjener. Men den bussen du tipset om ser jo ut til å være raskere.

Kanskje denne steinformasjonen er verdt å ta turen innom når jeg allikevel er i nærheten?

https://www.nps.gov/deto/index.htm

Hvis du først tar turen til Wyoming, vil jeg si (som en som planlegger å dra dit) at Jackson er en søt by med helårssjarm. Tre timer med bil unna ligger fx Wyoming Dinosaur Centre og Sacagaweas gravsted, ved Wind River reservatet. Også har du Ol Faithful som vel ligger time-halvannen unna Jackson :)

Back