Mener at;
Der WF flyr selv, og driver handlingen selv, ville det ikke være noen forandring.
Det er vel den største aktøren som tar over den mindre aktøren, heter det, slik at
det blir kun èn aktør innen konsernet som har handling.
TRF: SK flyr vel ikke regulær trafikk, så da blir vel WF største (eneste?) aktør.
Vet at også lokalstasjonene rundtomkring i landet der kun WF flyr, blir det vanlig WF-handling.
ANX er vel den ene (?) stasjonen som blir gjort om fra SGS til WFH.
Rett meg om jeg tar feil, men det er vel dette som er bestemt.
Mener at;
Der WF flyr selv, og driver handlingen selv, ville det ikke være noen forandring.
Det er vel den største aktøren som tar over den mindre aktøren, heter det, slik at
det blir kun èn aktør innen konsernet som har handling.
TRF: SK flyr vel ikke regulær trafikk, så da blir vel WF største (eneste?) aktør.
Vet at også lokalstasjonene rundtomkring i landet der kun WF flyr, blir det vanlig WF-handling.
Selskapet skal vel ikke bort per definisjon, men visse enheter skal selges. Disse blir bestående, men med ny eier. Mao. forsvinner ikke jobbene, men man får ny uniform ...
------
...og hvordan vil tidligere SAS- (SGS) ansatte forholde seg til å jobbe i en uniform der det f.eks står ISS på ryggen?
Lønnen er vel neppe den samme lenger. Opparbeidede rettigheter er "gone by the wind". Reisefordeler er i alle fall borte vekk. Kanskje også noe av "prestisjen"?
Dette (outsourcing) er dessverre eneste medisin for SAS som selskap nå. Men neppe særlig morsomt for de ansatte som berøres...
Tally-Ho
Lønnen er vel neppe den samme lenger. Opparbeidede rettigheter er "gone by the wind". Reisefordeler er i alle fall borte vekk. Kanskje også noe av "prestisjen"?
...og hvordan vil tidligere SAS- (SGS) ansatte forholde seg til å jobbe i en uniform der det f.eks står ISS på ryggen?
Og hvordan kan du påstå att dette er eneste medisin for SAS når de sier at det ikke er av økonomiske årsaker SGS selges men av prinsipielle.
Vil nok tro SAS slutter å være Europas punktligste selskap etter ett salg
Ved en outsourcing så kan man såvidt jeg vet ikke gjøre noe med lønnen sånn uten videre da det vel er en form for virksomhetsoverdragelse. Uansett så blir jo det til slutt et spørsmål om lønnforhandlinger.
Reisefordelene ryker nok, men først og fremst er det nok prestisjen som rammes:stir
Nå er det jo heller ikke snakk om å selge hele SGS, men de mindre stasjonene. Å drive egenhandlig der man ikke har baser er ikke nødvendigvis et must
Sammen med kontrakter som skifter hånd... Jeg har på meg den tredje uniformen på like mange år, og på OSL er det ikke rent få som har gjort akkurat samme jobb, men i både tre og fire ulike uniformer de siste årene. Det heter ground handling, og er en bransje der man ikke kan forvente å arbeide i samme selskap i til pensjonsalder...Oppkjøp er ingen uvanlig foreteelse i ground handling-bransjen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.