I denne saken har ingen gjort noe galt, det er fult lovlig å si nei. Ingen skal måtte føle ubehag pga av det.
Nå er det vel strengt tatt ikke kabinpersonalets subjektive oppfatning av om det er grunn til å føle ubehag som er avgjørende - men hvorvidt vedkommende som spørres rent faktisk føler det (og dette ikke er helt uberettiget).
Men min konklusjon er: Får du et slikt spørsmål på vegne av noen andre, så kan du anta at noen har vurdert at denne personen har større behov for det setet ditt enn du har.
Dette tror jeg ikke noe på.
(för nog står det väl vilka platser som är upptagna?)
Har du opplevd det når det kommer til seter med ekstra beinplass?
SAS-Steward... Jeg skjønner at dere ønsker å hjelpe. Det er egentlig en egenskap jeg verdsetter høyt hos SAS crew. Det er dere veldig gode på.
Men er det ikke litt slik at mange av de som "trenger hjelpen" i dette tilfellet er folk som ikke kjenner reglene fordi de reiser veldig sjelden med dere? Mens de som reiser ofte kjenner reglene og har sikret seg disse gode setene. (Jeg holder eldre, småbarnsforeldre og UM'er utenfor)
Så ved å være hjelpsomme som her irriterer dere en god kunde med formål å hjelpe en dårlig kunde?
Jeg tror jeg taler for de fleste som jobber på gate når jeg sier at jeg kan love at vi ikke bytter seter på noen i gaten om vi ikke er i en situasjon der vi er nødt til det. Sikkerheten går som alltid først, og er det en regel relatert til dette som krever at vi flytter på folk, så gjør vi det. Ellers holder vi oss laangt unna det å reseate pax!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.