Hva skjer med BLX841 i dag? (01.01.2010)

Re: Hva skjer med BLX841 i dag?

Nå blir det nesten en parodi på seg selv hele flyturen...

Heldigvis: "Aftenposten.no følger passasjerenes ferd videre mot Thailand"

Hva blir det neste? Jeg tipper den slitne 767'en til EuroAtlantic har fått tech, og et nytt fly må inn... Så får vi se hvor langt det går neste gang;)

Dette er helt utrolig. De burde ha sendt pax med Thai i stedet.

Thai går visst smekkfull om dagen, så det er nok ikke noe alternativ.

mamma skal tilbake til OSL med Star Tour i aller nærmeste framtid. spent på hvordan det blir! ^_^

Hvorfor har man ikke valgt å sende noen med Thai feks?

Det kommer vel an interlineavtaler osv? Vet ikke om charterselskapene pleier å ha det
med nettverkselskap som Thai? Sikkert noen her som vet mer om det.

Jul og nyttår er vel også høysesong til og fra Thailand, så da spørs det vel om Thai har ledige seter i det hele tatt.

Nå er de uansett (inntill videre) stuck i Estland, så å booke om med rutefly er passe umulig derifra. Får håpe de får orden på kjerra og sendt den avgårde videre til neste stopp.

:drunk:

skal sende en sms ned til mor å si at et fly fra Aeroflot er på vei ned for å hente henne. tenker jeg det blir gangsperre i terminalen på HKT :lol:

Uansett dette er jo bare leit for alle og jeg synes det hadde vært på sin plass at Star Tour burde har begynt å sende kundene sine etter beste evne med andre aktører (eller hvertfall gitt et alternativ om dette) der det er ledig kapasitet.

Ifølge VG er nå flyet på vei videre etter å ha ventet over 4 timer på fuel.

Men da spør jeg meg selv, hvorfor i alle dager måtte de ha fuelstop i Tallin?!

Leste forøvrig nettop at årsaken til at fuelstoppet tok så lang tid var pga mangel på bakkemanskap. Men uansett, hvorfor måtte de lande i Tallin?

Glatt bane på OSL kanskje? Portugiserne er jo ikke så vant med vinterføre og har muligens noe annerledes performance charts ...

Tipper det har med føre å gjøre, og at de ikke ville lette med fulle tanker fra OSL...

Har lovet meg selv at jeg aldri skal ta charterfly til Thailand. Da primært pga plass og comfort, men dette er bare med å forsterker min egen lovnad.

Har en liten mistanke at folk som reiser med charter til thailand ikke har vurdert rutefly i det hele tatt. Etter mange år til kanariøyene, så bladde de sikkert over til Thailand-sidene i katalogen og tenkte at der vil de reise. Og da var det vel bare naturlig å gjøre det slik som da de reiste til de andre destinasjonene, med charterselskapet som hadde den flotte katalogen.

Synes oppriktig synd på alle disse som har mer eller mindre fått ødelagt ferie som de har brukt tid og penger for å skaffe seg. Personlig hadde jeg krevd å fått store deler av kostnadene dekket av charterselskapet, som jo til slutt er ansvarlig å levere produktet de har solgt.

Har en liten mistanke at folk som reiser med charter til thailand ikke har vurdert rutefly i det hele tatt. Etter mange år til kanariøyene, så bladde de sikkert over til Thailand-sidene i katalogen og tenkte at der vil de reise. Og da var det vel bare naturlig å gjøre det slik som da de reiste til de andre destinasjonene, med charterselskapet som hadde den flotte katalogen.

Som vi jo alle vet, så er jo problemer med vær og teknisk i høysesongen noe som bare skjer med charterfly. Det er jo ganske fint å vite for oss som flyr rutefly, for da vet vi jo i det minste at vi kommer fram i tide.

Synes oppriktig synd på alle disse som har mer eller mindre fått ødelagt ferie som de har brukt tid og penger for å skaffe seg. Personlig hadde jeg krevd å fått store deler av kostnadene dekket av charterselskapet, som jo til slutt er ansvarlig å levere produktet de har solgt.

Og viss du hadde blitt forsinket 3 dager med rutefly, hvem ville du krevd erstatning fra da? Som du sikkert vet, så er reglene for refusjon ved feil på pakkereiser ganske kundevennlige.

Back